Det där kallar jag inte att "ta höjd", det där kallar jag "en korrekt linje". Att "ta höjd" är för mig att i ingång till en kurva gå in senare än vanligt för att hitta ett senare APEX, att ha "svängt färdigt" tidigare för att kunna slå på gas tidigare,
än man gör i vanliga fall!
Och om JAG gör det så förlorar jag på ingång mer än om jag kör min vanliga "snabba

" ingång och förlorar därmed mer än om jag "tar höjd".
Sodan händer det ju ibland mysiga saker när man ligger efter snabba förare.... IBLAND rinner det till någon sorts kraft, ett mod, som gör att man
känner att "Jag kör om den djäveln!!!" och då VET man att jag KOMMER att kör om honom i slutet på rakan, och DÅ, och bara då, kan man rulla in fortare i kurvan, TA HÖJD, vända runt, slå på, komma ut med 0,1 km/h högre hastighet, hålla i hårt hela rakan och köra om i slutet av rakan!!!!!!!

Men, att på detta vis "ta höjd" och TJÄNA meter (för det är ju det som räknas), det kan man (jag) bara göra IBLAND, och alltför sällan tyvärr... För KRAFTEN kommer inte till mig så ofta...