Usel info om SM

det är alltid lätt att gnälla på andras ideella arbete medan man själv sitter i soffan och kliar sig på kulorna. Konstruktiv kritik tar hårt på orken på dem som lägger en del av sin fria tid till att göra något bra för alla!
Skitsnack. Om ingen påtalar brister sker heller inga föbättringar. I det här fallet - och många andra när ideellt arbete utnyttjas - blir resultatet halvbra. Vore det så svårt att hitta tillräckligt många annonsörer till www.roadracing.se för att skapa motivation att hålla sajten önskvärt uppdaterad och med den information man kan förvänta sig? Se hur bra Swedie har lyckats med sporthoj.com - roadracing.se har ju förutsättningar att bli ytterligare en välbesökt sajt för alla som kör och är intresserade av roadracing - och därmed en intressant annonsplats för alla som säljer RR-prylar.

det är alltid lätt att gnälla på andras ideella arbete medan man själv sitter i soffan och kliar sig på kulorna. Konstruktiv kritik tar hårt på orken på dem som lägger en del av sin fria tid till att göra något bra för alla!
Fast å andra sidan, tar man åt sig istället för att ta till sig av åsikter och synpunkter skall man kanske inte syssla med sånt.

Vad är det egentligen ni försöker få sagt i några av inläggen ovan? Att bara den som "är aktiv" får ha några åsikter? Fullständigt löjeväckande i så fall. Världen funkar inte på det sättet, och bör inte funka på det sättet.

Fattar inte varför vissa blir så defensiva, särskilt de som inte är direkt inblandade... Det gäller dock inte jP, som helt enkelt förklarat varför det är som det är - vilket är rätt sak att göra.

Skitsnack. Om ingen påtalar brister sker heller inga föbättringar. I det här fallet - och många andra när ideellt arbete utnyttjas - blir resultatet halvbra.

Vill du se förbättringar så

1. Mailar du oss konstruktiva förslag på förbättringar
2. Erbjuder dig att själv hjälpa till med något

Att sitta och jiddra här på ett forum känns inte som den mest konstruktiva metoden!

Att sitta och jiddra här på ett forum känns inte som den mest konstruktiva metoden!
Huvudet på spiken JP :tummenupp

Jag tror nog att det är ganska uppenbart vilka förbättringar som skulle behövas eftersom det är själva ämnet i tråden. Vad mitt eget praktiska engagemang för att åstadkomma dessa förbättringar beträffar så är jag inte intresserad. Jag arbetar redan ideellt för Röda Korset och för övrigt så är ni ju redan ett par pigga typer som har tagit på er ansvaret för roadracing.se - bara att kavla upp ärmarna således. Lycka till!

Jag tror nog att det är ganska uppenbart vilka förbättringar som skulle behövas eftersom det är själva ämnet i tråden. Vad mitt eget praktiska engagemang för att åstadkomma dessa förbättringar beträffar så är jag inte intresserad. Jag arbetar redan ideellt för Röda Korset och för övrigt så är ni ju redan ett par pigga typer som har tagit på er ansvaret för roadracing.se - bara att kavla upp ärmarna således. Lycka till!

Hur gör du om du har synpunkter om Röda Korset och konstruktiv kritik att ge? Skriver du då ner dom på valfritt nätforum i hopp om att Röda Korset råkar läsa just ditt inlägg istället för att kontakta dom direkt? :va

Lite konstigt att man inte har tabeller för två av de största klasserna...

Kanske inte, dessa klasser körs nämligen inte i serie i SM (även om alla som kör rookie tycker att det är det). I SO däremot är detta en klass med serietabell. Jag vet att det ofta kallas för en cup, och det vore väl riktigare i så fall. Men poängen med klassen är ju att lära sig hur det fungerar och dra ihop ett snitt på 8 poäng/tävling under ett år för att kunna klassa upp sig och lämna plats för nya nybörjare.

PS. Nyteknik- det måste namnet på det gnälligaste stadiet strax under kolik.....

Hur gör du om du har synpunkter om Röda Korset och konstruktiv kritik att ge? Skriver du då ner dom på valfritt nätforum i hopp om att Röda Korset råkar läsa just ditt inlägg istället för att kontakta dom direkt? :va

ja, det var verkligen ett underligt o kontraproduktivt inlägg av NT.. Men fakta e att tar man på sig ett uppdrag så får man ta kritik vart än den kommer ifrån,i depå, nätet, sporthoj eller direkt kontakt. Man kan liksom ändå inte slå ifrån sig allt bara för att d kommer i "fel forum" o NT...., viktigt e att ta till sig all diskussion o konstruktiv kritik vart än den kommer ifrån, d tror jag e ett bra sätt att arbeta framåt på.. lycka till med roadracing.se :tummenupp

Kanske inte, dessa klasser körs nämligen inte i serie i SM (även om alla som kör rookie tycker att det är det)...
Det tror jag alla som kör är medvetna om men det hade ju varit bra info från Svemos officiella sajt att visa hur många uppklassningspoäng respektive förare skrapat ihop. Men men, vi får väl snickra ihop egna tabeller istället.

(När jag höll på med en onämnbar bollsport för 10 år sedan fanns resultaten från våra matcher i division 7 Norra (det fanns södra, västa osv) i Aftonbladet dagen efter....)

.... Vore det så svårt att hitta tillräckligt många annonsörer till www.roadracing.se ....

JA. Vad är det som är så svårt att förstå?

.. Se hur bra Swedie har lyckats med sporthoj.com - roadracing.se har ju förutsättningar att bli ytterligare en välbesökt sajt .....

Jovisst. Speciellt minns vi HUR Swedie har lyckats med SH.com. Vi som orkar minns även den totala majoritet som fanns EMOT att roadracing.se skulle bli något som påminde som SH.com Det finns en hel del krav från andra hållet också...

... Jag arbetar redan ideellt för Röda Korset och för övrigt så är ni ju redan ett par pigga typer som har tagit på er ansvaret för roadracing.se - bara att kavla upp ärmarna således. Lycka till!

Innebär det att du tagit på dig ansvaret för Röda Korset eller att du valt att hjälpa till så mycket du har tid, lust och möjlighet till? Med ditt resonemang så borde du då rimligtvis se dig om i världen och skämmas som inte sköter ditt ansvar???

....
Fattar inte varför vissa blir så defensiva, särskilt de som inte är direkt inblandade... .....

Det hela är rätt enkelt. NT beter sig som en skitstövel mot jP och Jannica och jag tycker det är provocerande. Alla med ett par år på SH vet att han påpekar saker som han redan vet allting om.

Sen är jag extremt oense med hans grundläggande resonemang att sajten ska nå en viss nivå annars är den inte värd att drivas. Jag anser snarare man ska vara tacksam för det man får och vill man ha mer får man bidra eller gå någon annanstans.
Jag tycker att bike.se är rätt kass, men inte fan klagar jag här på SH om den en gång i månaden. TROTS att det inte är en ideell driven sajt. Jag ger bara fan i att gå dit...

Däremot anser jag inte att det är förbjudet attkomma med kritik, men det kan skötas mycket snyggare än Nytekniks babbel.

Sandströms fotbolls-paralleller har vi också hör förut och jag kan inte för mitt liv förstå relevansen.

Det tror jag alla som kör är medvetna om men det hade ju varit bra info från Svemos officiella sajt att visa hur många uppklassningspoäng respektive förare skrapat ihop. .......

Det där är inte så enkelt som det låter. Vi kollade en hel del på det...2003? och man ska försöka komma ihåg att som b-förare får du tillgodoräkna dig resultat från SO, SM och rena b-tävlingar när du ska klassas upp. Som förare bör man ju kunna ta ansvar för sin egen uppklassning genom att helt enkelt sammanställa sina egna resultat för att se om det godkänns av Svemo.

Under den tiden jag körde så hörde jag aldrig talas om att någons uppklassning var ett fall för enstaka poäng hit och dit. det är mer en typ av riktvärde bara.

Är en SM-rookie-tabell så viktig kan den ju lika gärna ligga här på SH? Ett felaktigt poäng hit eller dit spelar ingen roll och jP får tid att koncentrera sig på viktigare saker.

Last edited:
NT beter sig som en skitstövel mot jP och Jannica...
Jag trampade visst på en öm tå. Ber om ursäkt. Det var verkligen inte min mening att vrida om kniven i någons sår och jag hade faktiskt ingen aning om att roadracing.se var ett så känsligt ämne. Låt oss lämna det i trygg förvissning om att inga positiva förändringar är inom synhåll.

Jag trampade visst på en öm tå. ....

Öm tå? Du gnäller oupphörligen på saker utan att tillföra annat än just gnäll. Den enda ömma tån(för mig) är väl din oförmåga att knipa igen ibland. Eller åtminstone nöja dig med rimlig, konstruktiv kritik. Varför kan du inte bara nöja dig med att "jag saknar info från gamla b-race på roadracing.se. Är det möjligt att få tag på dem och kan sidan kompletteras med det?" i ett mail till jP.

De flesta vet att du inte är nöjd och anser att det mesta är inkompetent genomfört. Varför är det så viktigt att alltid berätta vad du är missnöjd med? I det här fallet har du ju dina svar?

Eller har du tagit över ditt nick från en annan kille som av en märklig anledning OCKSÅ gnällde rätt friskt här för ett par år sen?

Öm tå? Du gnäller oupphörligen på saker utan att tillföra annat än just gnäll. Den enda ömma tån(för mig) är väl din oförmåga att knipa igen ibland. Eller åtminstone nöja dig med rimlig, konstruktiv kritik. Varför kan du inte bara nöja dig med att "jag saknar info från gamla b-race på roadracing.se. Är det möjligt att få tag på dem och kan sidan kompletteras med det?" i ett mail till jP.

De flesta vet att du inte är nöjd och anser att det mesta är inkompetent genomfört. Varför är det så viktigt att alltid berätta vad du är missnöjd med? I det här fallet har du ju dina svar?

Eller har du tagit över ditt nick från en annan kille som av en märklig anledning OCKSÅ gnällde rätt friskt här för ett par år sen?
Har faktiskt svårt att ta dig på allvar. Tror att du misstolkar det jag har skrivit samt att du (vilket jag känner igen) ogillar att arbete som har utförts ideellt utsätts för något som liknar kritik. Dessutom skriver jag redan i mitt första inlägg: "Nu börjar jag låta som en parodi på en gnällig gubbe märker jag.". Hur är det med den egna självinsikten? För egen del anser jag att ämnet är utagerat. Over and out.

Har faktiskt svårt att ta dig på allvar. Tror att du misstolkar det jag har skrivit samt att du (vilket jag känner igen) ogillar att arbete som har utförts ideellt utsätts för något som liknar kritik. Dessutom skriver jag redan i mitt första inlägg: "Nu börjar jag låta som en parodi på en gnällig gubbe märker jag.". Hur är det med den egna självinsikten? För egen del anser jag att ämnet är utagerat. Over and out.

Varför det uppfattas som gnäll? Börja med att läsa din rubrik och dina första inlägg i den här tråden?
Det har funnits en tråd tidigare om saknade gamla resultat, där JP iofs sa att han skulle lägga tillbaka de gamla resultaten, fast det verkar inte ha hänt ännu.
Men det är väl enda klagomålet jag kan komma på just nu, i övrigt har ju resultaten kommit upp i någorlunda tid på rr.se efter racen i år, dessutom med lite inlägg om de SM-tävlingarna redan innan de gått av stapeln.

Nyteknik, din attityd här på forumet verkar "missuppfattas" rätt ofta, läs som sagt dina första inlägg och trådens rubrik, så borde till och med du kunna inse varför det räknas som gnäll och icke konstruktiv kritik..

Såg att nya resultat är uppe på rr.se samt en snygg topp 3 lista för respektive klass. :tummenupp

Vill även säga att mycket på rr.se är bra.
Sidan är snygg. Uppdateras med info innan tävlingar och lite reportage.

Sedan finns småsaker att fixa för att den ska bli ännu bättre.
Diskussionerna på SH har en tendens att bli lite "vassa" vilket inte bör tas för personligt med risk att "knäcka" de som faktiskt gör något.

NT beter sig som en skitstövel mot jP och Jannica...
Sveriges officiella sajt för SM i Roadracing bör kunna diskuteras i sig utan att man måste blanda in vem som gjort den, under vilka former den är gjord osv. Måttstocken bör inte anpassas efter personliga relationer. Det är den officiella sajten, remember?

Varför saknas Pro SBK helt på sajten? De har väl t ex bra redovisning av resultat via stcc.se som går att använda.

Sandströms fotbolls-paralleller har vi också hör förut och jag kan inte för mitt liv förstå relevansen.
Det var en betydligt manligare sport jag höll på med, dvs Innebandy :hihi
Relevansen är att om man vill och kan organisera rätt så är det inga problem att ha en korrekt tabell dagen efter ett race. Det förutsätter att rätt kanaler finns, tex att arrangören kan rapportera resultaten till en person/organisation som sammanställer dem och publicerar.
Det där är inte så enkelt som det låter...
Vad skulle vara svårt?
Jag fixar en tabell till kvällen för Rookie 1000.

Back