Usel info om SM

Totalerna finns ju. Gå till respektive klass i högerkanten så finns det en länk till totalställningen.

Oops, trovärdighet nolla på mig. Jag försökte verkligen men hitta inte. Jag håller tyst istället :huvet

EDIT/ :crash Det är jag som är för rookie-skadad. Kollade bara efter rookietabeller...

Last edited:
Förslag för utveckling av SM

Jag tror det skulle gynna samtliga om man försökte få SM serien lite enhetligare.

- En serieavgift som skulle kunna gå till administration (rr.se mm).
- Serieanmälda förare får rabatterat pris så att det blir fördelaktigt att köra alla 5 deltävlingar. De får dessutom förtur om det är fler anmälda an banan klarar i en grupp/klass. Dessutom blir de publicerade på rr.se.
- Tidschema och klasser standardiseras för förhoppningsvis enklare arrangemang.
- Arrangörer förbinder sig att bidra med i förhand specificerad information till tex. rr.se. (att söka information eller ta fram den i efterhand är tidskrävande).
- Information som "skiss över klassuppställning i depån " skall bifogas inbjudan (jag tror inte att så många ställer sig fel bara för att jävlas, fanns informationen tillgänglig skulle det bli bättre ordning).

Upptäckte att jag kanske halkat en aning från ämnet i tråden men de kanske man kan ha överseende med då jag ju löst alla problem, eller?

Jag tror det skulle gynna samtliga om man försökte få SM serien lite enhetligare.

- En serieavgift som skulle kunna gå till administration (rr.se mm).
- Serieanmälda förare får rabatterat pris så att det blir fördelaktigt att köra alla 5 deltävlingar. De får dessutom förtur om det är fler anmälda an banan klarar i en grupp/klass. Dessutom blir de publicerade på rr.se.
- Tidschema och klasser standardiseras för förhoppningsvis enklare arrangemang.
- Arrangörer förbinder sig att bidra med i förhand specificerad information till tex. rr.se. (att söka information eller ta fram den i efterhand är tidskrävande).
- Information som "skiss över klassuppställning i depån " skall bifogas inbjudan (jag tror inte att så många ställer sig fel bara för att jävlas, fanns informationen tillgänglig skulle det bli bättre ordning).

Upptäckte att jag kanske halkat en aning från ämnet i tråden men de kanske man kan ha överseende med då jag ju löst alla problem, eller?
Trevligt med kreativa förslag :tummenupp

3103502 Lite konstigt att man inte har tabeller för två av de största klasserna...
Kanske för att ni inte tävlar om poäng som i SM, finns ju liksom ingen serie elelr tabell att "vinna", utan om individuella poäng.
Dessutom är korpen skitstort men inte finns det tabeller för det på SVFFs hemsida. ;)

Superbike Challange kör inte heller om SM-poäng med de har en tabell.
Hade man bara haft det för klasserna med SM-status hade jag förstått men nu känns det lite snett.
Tycker nog att de minsta man kan "begära" från en officiell sajt är att de har en sammanställning för alla klasser. Förstår dock att det kan vara svårt om det inte finns tid och pengar men då borde man minska sajtens innehåll så att det kan hållas uppdaterat.

NEC och REC är säkert störst, det var därför jag skrev "två av de största klasserna".

Hur mycket roadracing e d att hålla reda på i landet igentligen! Så visst ska alla klasser vara representerade i tabellform... :tummenupp

Jovisst är det enkelt?!? Flera hundra licensierade förare(när jag körde tabellerna så var det hundratals SERIE-anmälda förare i SO, en hel del i SM PLUS ala "wild cards"), överlapp SM/SO och ett stort antal förare som bara kör enstaka tävlingar. Att slippa rookiesarna gör det rätt enkelt.

Är det så enkelt så är jag övertygad om att ingen protesterar om precis vems som helst lägger upp den enkla tabellen på en hemsida... och bestämmer vilken status de olika tävlingarna har .... och tjatar med b-förare som tror att deras karriär hänger på någon enstaka poäng hit eller dit.

Den som känner sig sugen att hjälpa till ideellt är mer än välkommen att hojta till. Vi behöver folk som skriver om tävlingarna, som kan bidra med bilder, som kan skriva andra artiklar etc

Pm.a mig eller jP :tummenupp

Den som känner sig sugen att hjälpa till ideellt är mer än välkommen att hojta till. Vi behöver folk som skriver om tävlingarna, som kan bidra med bilder, som kan skriva andra artiklar etc
Men är det inte just sådan verksamhet man skulle flytta fokus från för att kunna lägga energi på att hålla resultaten för varje klass uppdaterade?

Men är det inte just sådan verksamhet man skulle flytta fokus från för att kunna lägga energi på att hålla resultaten för varje klass uppdaterade?

Jo till en början och tills allt fungerar med resultaten. Men är det kul om sajten är lite levande med bilder från tävlingar som varit med mera.
Tycker jag i alla fall och en person har redan hört av sig :tummenupp

Rolighetsfaktorn spelar in här.

Att lägga upp bilder & skriva texter är kul, att sitta och traggla med listor är tråkigt och om det blir fel så blir det ett jävla liv på nätet.

Ta på dig jobbet så skickas listorna till dig för synkning & publicering.

/Micke

Säkert. Men jag tror nog att majoriteten är mycket intresserade av att kunna se fullständiga och gärna detaljerade resultat på RR-SM´s egen sajt. Eller?
Ställ inte krav på andra om du inte vill göra det själv.

Ha ha! Ställa krav? Jag konstaterar att det finns en uppenbar brist på www.roadracing.se vilket knappast medför ett ansvar att bidra praktiskt till lösningen. Det är inte jag utan någon annan som har accepterat ansvaret att vara webmaster för sajten, remember?

det är alltid lätt att gnälla på andras ideella arbete medan man själv sitter i soffan och kliar sig på kulorna. Konstruktiv kritik tar hårt på orken på dem som lägger en del av sin fria tid till att göra något bra för alla!

Rolighetsfaktorn spelar in här.

Att lägga upp bilder & skriva texter är kul, att sitta och traggla med listor är tråkigt och om det blir fel så blir det ett jävla liv på nätet.

/Micke

Bilder och texter kan vi producera själva. Resultat är vi beroende av från arrangören, och om inte de skickas till oss så uppstår det en fördröjning.

Det är inte jag utan någon annan som har accepterat ansvaret att vara webmaster för sajten, remember?

Jag har tagit på mig ansvaret att sköta poänglistor och resultat under förutsättning att resultat och ev. reviderade resultat skickas till mig. Detta görs tyvär sällan idag.

Det kan tyckas lätt att gå in på mylaps eller jaga runt efter resultat på diverse hemsidor, men jag kan inte basera poängtabeller på resultat som jag inte vet är varken slutgiltiga, reviderade eller officiella. Men detta är någonting som (jag hoppas) kommer tas upp på kommande arrangörsmöte som sagt!

Last edited:
Back