RR_Chrille
Ny medlem
Tack för dina kommentarer, sådant uppskattas och granskas vid nästa tillfälle.
![]()
Härligt!
Har laggt till lite info i tidigare inlägg som ev. publik bör bli serverad.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tack för dina kommentarer, sådant uppskattas och granskas vid nästa tillfälle.
![]()
Du har helt rätt.
Men då Svensk roadracing verkar drivas av totalt inkompetenta personer. Alternativt (vilket jag tror ligger närmare sanningen) några stackars kompetenta personer med för stor arbetsbörda. Så förväntade jag mig att intresset skulle vara större, när någon erbjuder sin kompetens.
Så flaskhallsen till att Svensk Roadracing ser ut som något man gör i sandlådan. Är för att man har en intern ryggdunkarpolitik ?
Skillnaden med ett parti och svemo är att gillar man inte hur ett parti fungerar, så kan man faktiskt starta ett till. Och det kan vi inte med Svemo.
Man måste in i svemo för att påverka svensk roadracing.
Och då man inte kommer in i Svemo så tar man upp diskusioner på ett forum för just roadracing. Men när man gör det så får man skit för att man gnäller i stället för att engagera sig. Lite moment 22.
Så ni som säger att folk ska sluta gnälla. knip brödinkastet och acceptera folks frustration över att dom lägger 100tals tusenlappar på en sport dom älskar. Men inte får vara med att påverka, när dom märker att den fungerar som ett garageföretag.
Edit: Garageföretag är nog att överdriva. Snarare ett garage med hobbymekar utan företag.
Jag förstår vad du menar. Det känns ibland som att en grupp utanför den ordinarie organisationen skulle kunna prestera rätt mycket med en begränsad insats. Även om jag tycker att de jag haft tillfälle att prata med inom SVEMO är både förnuftiga och bra att prata med så känns det som att det på andra nivåer ibland är mer vilja än kunna.Jag är inte intresserad av åka 44 mil för att diskutera om hur banan skall sopas eller om kaffestugan skall målas om. Det var därför jag kontaktade Svemo direkt.
Said and done: http://www.hembiobutiken.se/rookie1000_07.aspJag fixar en tabell till kvällen för Rookie 1000.
Att berätta för andra vad som borde göras är inte att hjälpa till...Jag förstår vad du menar. Det känns ibland som att en grupp utanför den ordinarie organisationen skulle kunna prestera rätt mycket med en begränsad insats. Även om jag tycker att de jag haft tillfälle att prata med inom SVEMO är både förnuftiga och bra att prata med så känns det som att det på andra nivåer ibland är mer vilja än kunna.
Tack du råkkar
Du har helt rätt.
Men då Svensk roadracing verkar drivas av totalt inkompetenta personer. Alternativt (vilket jag tror ligger närmare sanningen) några stackars kompetenta personer med för stor arbetsbörda. Så förväntade jag mig att intresset skulle vara större, när någon erbjuder sin kompetens.
E-post har ju lite alibistämpel över sig.3108442Mitt tips från läktaren Eskilsson; Prova att lyfta luren och ring ngn inom LMS eller Mike på Karlskoga. Det är iallafall min erfarenhet att det funkar bättre att prata direkt med personer. Mejl kan så himlingens lätt missuppfattas och misstolkas. Try it - you might like it ;-)
Åsa
Edit: såg precis Godstuffs inlägg, tror vi är inne på samma linje där
Mmmmm, då är jag nog ingen alibianistE-post har ju lite alibistämpel över sig.
"Ja, men jag mailade ju XXX och sedan har dte inte hänt någonting."
Misstolka mig rätt.3108463Mmmmm, då är jag nog ingen alibianist![]()
Precis vad jag menar - action is better than talking (i detta fall "writing")....Misstolka mig rätt.
Jag älskar e-post och skickar säkert hundra om dagen. Men ska man verkligen få något gjort är det inte det bästa sättet.
Att berätta för andra vad som borde göras är inte att hjälpa till...
tycker du ja, alla trycker inte så.. tillföra intryck och åsikter har ju alla rätt till.
eller förespråkar du det gamla talesättet " har ni inte vart här och krattat sandgravarna, så ska ni hålla käft om säkerheten" ?
...
Vad skulle vara svårt?
Jag fixar en tabell till kvällen för Rookie 1000.
....Måttstocken bör inte anpassas efter personliga relationer. Det är den officiella sajten, remember?
Vi får väl seEller så är DU rätt kille att sköta det här... Jag var det inte.
Jag arbetar med att utveckla företag, tjänster och varumärken.
Och jag gör det som konsult i mitt egna företag.
Jag är inte intresserad av åka 44 mil för att diskutera om hur banan skall sopas eller om kaffestugan skall målas om. Det var därför jag kontaktade Svemo direkt.
Aktiv i klubbar har jag redan varit i andra sammanhang. Bla HSK "hockey" och Skå IK "Motorcross".
Ska jag vara ärlig så förstår jag inte inställningen till att man ska bevisa något för att få göra en insatts i Svensk Roadracing. Svensk roadracing ser ut som något från 60 talet, eller to.m sämre. Där resultatet ser ut att ha utförts av dom som offrar sig och gör det ingen annan vill göra.
Dock måste jag ge kredd till hur det fungerat i år. Det är faktiskt betydligt bättre än det var förra året. Men det finns mycket kvar att göra.
Du verkar ha lite attityd problem, kan det bero på att du vurpade och slog något nu senast eller är det generellt hur du brukar uttrycka dig.
Hmm jag tror jag har det!!! En kompetenet kille med din hunger borde ta över det Nordgren lämnade. RR-bilagan i Bike samt dra in sponsorpengar till tv-sändning. Varför Nordgen lämnade det tror jag beror på att det var för mkt pissande i motvind.
Bara ett tips![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning