Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
EazyD skrev:Har Uppkörning snart, vad ska man träna på? Vad ska man tänka på när man väl är det och ska köra upp?
Sugar skrev:Jag tror att vv har tagit bort stora delar av manöverprovet och ersatt med nåt mindre krångligt. Ett tipps från en van uppkörake (tre gånger) är att gasa på rätt mycket på landsvägskörningen. Visst vill dom se att du är säkerhetsmedveten, men viktigare att du kan hantera bågen på kurviga vägar.
Tror t.o.m att jag körde lite för fort då och då. Men allt för att göra gubben där bak nöjd!
EazyD skrev:Har Uppkörning snart
EazyD skrev:Har Uppkörning snart, vad ska man träna på? Vad ska man tänka på när man väl är det och ska köra upp?
Blomquist #14 skrev:Vill inte köra som privatist... Har tyckt bra om skolan så långt men nu börjar
man ju funderar på va sjutton dom håller på med.
Tips anyone???![]()
Blomquist #14 skrev:Tips anyone???![]()
BlueNote skrev:Jag fick boka den 29 april, om vädret är bra. Om det blir bra innan så skulle vi ringa igen då dom kanske skulle kunna börja tidigare.
Har dom plockat bort några manöverprov hos vv redan nu i år? Hur ligger det till isf?!!
Vastrix skrev:Så som jag har fattat det så är det samma detta året. Ev. blir det ändringar till nästa år.
BlueNote skrev:Jo så uppfatta jag det oxå, men nån annan där uppe i tråden sa annat?
c9h13no3 skrev:Ändringarna ska gälla från 2005. Det var snack om att införa dom nu till den här våren men det dröjer, tyvärr...![]()
Ska ju själv försöka ta lappen nu i vår...
Bikerbitch skrev:*Säkerhetskontroll
*Garagevädningen
*Bromsprov i 50, 70 och 90
*Serpentinbanan
Tips inför uppkörningen;
*Andas
* Försöka slappna av [jag skakade som ett löv]
* Se till att ha övat mycket innan
Lycka till
#2 skrev:Kan nån berätta för en mindre vetandes vad
"säkerhetskontrollen" går ut på...
och var man kan få tag i avstånden i "serpentinbanan" så man kan träna?
korvgubbe skrev:Som ovanstående talare sa: En eller några körlektioner kan vara bra så de kan slipa bort brister inför uppkörningen.
Och på landsvägskörningen är det bättre å köra 2-5km för fort än 2-5 för långsamt...
Jag körde nån km över hastighetsgränsen men kontrollanten kläckte ändå ur sig följande efteråt:
- jag måste godkänna dig eftersom du inte gjorde några fel men vaffan.. du kör ju som en kärring.. du får se till å börja kör hoj som det ska köras! Bli mer aggresiv..
#2 skrev:Kan nån berätta för en mindre vetandes vad
"säkerhetskontrollen" går ut på...
och var man kan få tag i avstånden i "serpentinbanan" så man kan träna?
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |