uppkörning och prov svårt?

MotoX

Våga våga
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
KTM
är uppkörningen och teori provet svårt? några tipps eller nån som kan berätta lite? är ny så förlåt om de redan fanns en sådan tråd :tummenupp

zunshine skrev:
är uppkörningen och teori provet svårt? några tipps eller nån som kan berätta lite? är ny så förlåt om de redan fanns en sådan tråd :tummenupp

Uppskrivningen var lätt, mycket lättare än vad jag trudde.

Uppkörningen blev svårare som privatist. Dom kuggade mig för saker en polare hade klarat sig igenom på konbanan när han körde upp via trafikskola. Men när du är någolunda säker så boka tid kan inte hända mer än att du inte klarar det och får boka en ny, och då har du ju ändå lärt dig nått på den uppkörningen då du kuggade.

okey men behövde du läsa mycket till teoriprovet? vad läste du.. har kört moppe i snart tre år så ja har erfarenheter i trafiken men nu e de 125 som gäller men ja har ej tagit kortet än. så du tycker man ska köra upp med trafikskola eller? vad kostar det, teori och uppkörning samt försej? om man kuggar en gång måste man betala nästa gång igen?

Det är lätt om du kan det. Se till att kunna det, är du snäll. Annars är det våra liv du riskerar.

Edit: Teoriprovet.. För mig räckte det med min (något begränsade..) erfarenhet, samt att läsa igenom körkortsboken och Mc-boken några gånger.

Ta körlektioner, är mitt tips. Även om du tycker dig kunna köra, så är det alltid bra att få lite kritik av ett proffs, nämligen en körskolelärare. Och om det nu är enklare att köra upp om man kommer som trafikskoleelev (och det inte bara beror på faktiska skillnader i kunskap...), kan det ju vara en idé att boka uppkörningen genom trafikskolan också.

Last edited:
okey
vet ni va de kostar ungefär. teoriprov uppkörnings prov å övningskörnings lektion?

Gör du rätt på uppkörningen kan dom inte kugga dig.

zhapod skrev:
Det är lätt om du kan det. Se till att kunna det, är du snäll. Annars är det våra liv du riskerar.

Edit: Teoriprovet.. För mig räckte det med min (något begränsade..) erfarenhet, samt att läsa igenom körkortsboken och Mc-boken några gånger.

Ta körlektioner, är mitt tips. Även om du tycker dig kunna köra, så är det alltid bra att få lite kritik av ett proffs, nämligen en körskolelärare. Och om det nu är enklare att köra upp om man kommer som trafikskoleelev (och det inte bara beror på faktiska skillnader i kunskap...), kan det ju vara en idé att boka uppkörningen genom trafikskolan också.

Visst det kan ju vara praktiskt att ta med skolan men jag tvivlar inte på att en person som tagit det privat är sämre :va och ibland knyter plånboken till :tungan

Alltså dom "ska" inte vara hårdare på privatister, det är i många fall så att dom som gått på skola har fått mera information och tips hur man gör, samt mera träning. vilket ofta leder till en lapp där det står GODKÄND!!! :tummenupp

Men som sagt ibland är det plånboken som inte klarar k-skola så då får man ta det som privatist.
bara att träna extra mycket osv.. då

Borde kansle byta ut *kan mot borde i min förgående mening.

zunshine skrev:
e de billigare att köra upp med en privatist?

Menar du kanske "som" privatist istället för "med".

Priset för uppkörningen är densamma.

har du en bra handledare som kan lära dig köra så varför inte privatist?
annars finns det ingen som hällst idé att köra upp som privatist...

Sen är det väll förmodligen lite så att om uppkörningskontrollanten vet att man kommer från en körskola så tycker ju körskolan att man är lämplig att ta körkort, som privatist finns ingen sån "garanti"....

okey,. men med privatist menas med att jag kör upp med nån privat person som kan de å får ge ut körkort va?

zunshine skrev:
okey,. men med privatist menas med att jag kör upp med nån privat person som kan de å får ge ut körkort va?

Med privatist menar man att man inte gör uppkörningen "via" körskolan. Precis likadana uppkörningar privat som icke-privat (eller vad man nu ska kalla det).

okey men e de liksom en vanlig privat person eller e de en körskole lärare som gör de på sin fritid. ja e ny på detta som ni kanske märker :3freak

zunshine skrev:
okey men e de liksom en vanlig privat person eller e de en körskole lärare som gör de på sin fritid. ja e ny på detta som ni kanske märker :3freak

Det är en nisse från vägverket, oavsett ifall du kör upp som privatist eller inte.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...