Ullis i KvP

Status
Ej öppen för fler svar.
Kent W skrev:
JAG har läst hela DEN HÄR tråden...men inte alla trådare på SH.....

Jag har till och med läst ditt inlägg där du flippade ur totalt.....men ingenstans
sett att du kallar Stiggy annonsen för sexistisk...men det förvånar mig inte.

Det är ju bara kvinnor som kan vara "viljelösa sexobjekt"...eller?

KentW

JAG har aldrig kallat Ullis för ett viljelöst sexobjekt. Det var det Nyteknik som gjorde. Det är heller inte den minsta skillnad mellan det Ullis gör och det Stiggy gör (som jag för femte gången, eller vilken gång det nu är i ordningen, återigen påpekar). Återigen: jag vill se fokus på meriter, inte på utseende. Annonser som Oxtars är fördummande.

Markus skrev:
Hoho, rabiata-feminist-roadracers-goes-wild.

:banana

En sak jag alltid funderat på är varför det bara är fula brudar som stör sig på utvik?

Och, var fan är den där sexistiska bilden? :mad:

Så tröttsamt. Ännu en som inte kan hantera sökfunktionen eller orkar läsa en hel tråd. Jag lade upp en länk nyss...

Det där med avundsjukan är ett klassiskt gammalt argument som jag också redan bemött tidigare i tråden.

Markus skrev:
Hoho, rabiata-feminist-roadracers-goes-wild.

:banana

En sak jag alltid funderat på är varför det bara är fula brudar som stör sig på utvik?

Och, var fan är den där sexistiska bilden? :mad:

Vassego

Bifogat

• Bild.jpg
    Bild.jpg
    44.8 KB · Visningar: 338
Bra....

Macho Woman skrev:
JAG har aldrig kallat Ullis för ett viljelöst sexobjekt. Det var det Nyteknik som gjorde. Det är heller inte den minsta skillnad mellan det Ullis gör och det Stiggy gör (som jag för femte gången, eller vilken gång det nu är i ordningen, återigen påpekar). Återigen: jag vill se fokus på meriter, inte på utseende. Annonser som Oxtars är fördummande.

....då är vi ju överens!

Förutom det där med "fördummande"....ser inget "förkovrande" i den heller.
Både Stiggy och Ullis gör sig bra på bild....och det är ju vad det är...en bild.

SEN är det upp till betraktaren vad den lägger in i bilden....

KentW

Här har vi ett riktigt manligt sexobjekt.

Bifogat

• Biaggibadbralla.jpg
    Biaggibadbralla.jpg
    10.1 KB · Visningar: 208
Grejen är ju inte ifall man ser "något" eller ej, däremot så blir fokus extremt mycket på Ullis utseende och inte på hennes kompetens som rr-förare. Jag tycker iofs att bilden var snygg och stilren och i just det här fallet inte speciellt upprörande ur ett etiskt-moraliskt-feministiskt perspektiv.

Dock är det ju så att det knappast blivit någon reklambild om Ullis sett ut som Babben Larsson och även om det blivit en reklambild så hade det inte skapats en 10 sidor lång tråd på Sh om just den reklambilden, möjligen hade folk beklagat sig över hur äcklig bilden var. Alltså är det uppenbarligen så att fokus till viss del flyttas från Ullis som rr-pilot till hur hon ser ut utan skinnställ. I det här fallet skapar hon uppmärksamhet främst för att hon är ung och snygg och inte för att hon är duktig på att köra hoj.

Man ser vad man vill se......

Coola Ola skrev:
Grejen är ju inte ifall man ser "något" eller ej, däremot så blir fokus extremt mycket på Ullis utseende och inte på hennes kompetens som rr-förare. Jag tycker iofs att bilden var snygg och stilren och i just det här fallet inte speciellt upprörande ur ett etiskt-moraliskt-feministiskt perspektiv.

Så när du tittar på Stiggy så tänker du inte på hur duktig RR-förare han är....?

KentW

valmers skrev:
Brukar ha den som kräkmedel när jag är bakis.

Om du behöver kräkmedel när du är bakis så har du supit för dåligt. :fakta

Angående Ullis, fattar inte att det kan bli sånt rabalder över en sådan grej? Vem här inne kan sätta sig på höga hästar och kasta glåpord mot henne eller någon annan som gör en sådan grej? Nyteknik framstår ju mer eller mindre som patetisk efter den kommentaren, som efter många om och men visst inte var menat som det kom ut.

I detta läget så låt folk göra som dom vill och bry er inte så jävla mycket!!!

Jag hejar på du Ullis. :banana

Kent W skrev:
Coola Ola skrev:

Så när du tittar på Stiggy så tänker du inte på hur duktig RR-förare han är....?

KentW

Jo, och så gör det flesta med mig. Ser man en naken kille, hur snygg han än är, så tänker inte jag på honom som ett sexobjekt (gör du?). Ser jag en naken tjej, hur duktig rr-förare hon är, så funkar reptilhjärnan i mig som så att jag hajar till lite extra än om hon haft kläder på sig.

Återigen, hade det bara varit stiggy som varit naken hade inte den här tråden varit full av inlägg om var man hittar bilden. De som vill ha bilden på ullis vill ju inte främst ha den för att hon är grym på att köra hoj utan pga att hon är snygg utan kläder, eller hur?

Jag tycker att tjejen är skitläcker i alla fall. Dojorna matchar bra och hon visar inte upp särskilt mycket av sin kropp. Grabben i motsvarande pose visar lika mycket/lite ändå är det tjejen alla gnäller om. Feministlobbyn har alltid åsikter så fort en tjej/kvinna är med på bild, det känns som att man motarbetar sig själv när man skriker om samma sak gång på gång. Som en gnällig unge som ingen orkar bry sig om till slut.

Blip skrev:
Feministlobbyn har alltid åsikter så fort en tjej/kvinna är med på bild, det känns som att man motarbetar sig själv när man skriker om samma sak gång på gång. Som en gnällig unge som ingen orkar bry sig om till slut.

Tyvärr räcker det nog inte att påpeka en sak en gång om man vill skapa någon slags förändring.

Den där bilden e ju inte ens "softcore". Det är en sensuell o fin bild på en fin tjej, whats all the fuss about :va

För 50 lock hade jag kunnat sälja min själ:) (nästan)

Jag tycker Ullis är mycket vacker på bilden. Ser inget som helst sexistiskt med den. Ser mer ut som konst än utvik tycker jag iaf. Det känns som att det alltid är ett himla överanalyserande från dessa så kallade feministers sida. Det kanske skall vara en liten tankeställer att vi ska lägga fokus på något annat.
Ullis, hoppas du får mycket sponsorer och en grym säsong. Jag hejar på dig iaf.

/Jonas

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...