Ullis i KvP

Status
Ej öppen för fler svar.
Håller med dig.....

Macho Woman skrev:
Tyvärr räcker det nog inte att påpeka en sak en gång om man vill skapa någon slags förändring.

Man kan skrika sig hes........det hjälper inte!

Kanske det här kan vara nått att tänka på för oss som vill förändra attityder.

- Vem köper "mode".........
- Vem köper "ungdom på burk".....
- Vilka klär sig som om dom vore "14"...trots att dom är +30.....

VILKA är det som ser till att Reklamen lönar sig......?

Jag tror faktiskt att medvetna köp...oavsett om det handlar om mc-oljor, eller
jeans faktiskt betyder nåt......om tillräckligt många bryr sig.

Men annars är det som med barn....dom gör inte som man säger åt dom att göra...utan som dom ser oss göra.

KentW

Varför kopplas bilden till sex alls? Jag personligen tittar mer än gärna på lättklädda damer.. gärna två ggr till å med.

När jag såg bilden i tidningen var det dock stövlarna jag såg först å främst, inte kvinnan, som sedan visades vara Ullis, som jag för övrigt inte känner.. fokus är helt klart på stövlarna.. inget annat!

Miss Ullis skrev:

Häftigt den enda med riktiga kunskaper i ämnet käkar popcorn =)
Det borde kanske ge en tankeställare till en del....ingen nämnd ingen glömd

Grattis till bra reklam och lycka till

/Urban

Last edited:
sir Urban skrev:
Häftigt den enda med riktiga kunskaper i ämnet käkar popcorn =)
Det borde kanske ge en tankeställare till en del....ingen nämnd ingen glömd

Grattis till bra reklam och lycka till

/Urban

Säker på att det är popcorn? Det kan ju vara Ketogan! :D

Det luktar lite svenska-kungliga-avundsjukan här och var i tråden...ja ja...

Nu känner jag inte Ullis jättebra, men som jag förstår det så har hon gjort lite modelljobb innan så detta är inget jättenytt med att bli fotograferad.

Sen att det blir en uppmärksammad reklam tycker jag är kanon för hennes del. Hon har snygg kropp och ser bra ut och blir dessutom bra på bild! Hade jag varit i hennes sits så hade jag inte stortjutit iaf...

Jag ser det som så: alla sätt är bra utom de dåliga att få sponsorer. :)

Jag tycker det var en snygg/annorlunda bild. Det är vad jag tycker. :tummenupp

U go Ullis! :klappar

OO satan vilken snygg bild, Klockren!! Jävla skitsnack om att den skulle vara sexsistisk förresten. Fan, Ullis!, är mäkta inponerad av dig, att du har kommit upp dig i smöret på så kort tid, är min dröm att det går lika bra för mej, men det ska jag se till i sommar! (Hoppas jag, he he...) Får väl försöka attakera dig i sommar på ngn tävling o fråga ut dig!

Alltså egentligen är det här en korkad disskussion att ha på ett forum där 97% av medlemarna är killar.
Hade varit ett forum med 50/50 hade det varit intressantare att se ställningstaganden.

Jamen va fan...jag blir knäpp.....
Ok...nu tar vi det långsamt så alla kan hänga med...detta är reklam...om nån erbjuder mig hälften så skall jag visa det dubbla...att fördöma eller till och med bara döma Ullis grej är? Ja just det... Genom att säga att hon ser ut/beter sig som/är vad fan som helst så har ni missat hela poängen....
Jag tycker inte Ullis ser bra ut på bilden...til och med motsatsen,men det är vad hon har valt ,alltså att fördöma den är att förklara för henne att hon inte får välja själv. Sen är det mitt val att tycka...Och det måste ju vara det ultimata förtrycket mot kvinnor,att inte låta dem välja själv,GRATTIS ULLIS!!!
Det är ju som att säga:
"Du som kvinna är puckad som knappt visar ett skit men det är ok att killarna gör det",snacka om felriktad feminism....Sen att det största motståndet kommer från drygpanik och en icke nämnd kvinna som har gjort sak av att gnälla på kvinnor som kanske ser bättre ut med mindre kläder än hon gör i tomtekostym...Vilket är i stort sett alla....WHATEVER!!!!

Jag anser att oxtar e skit,men efter den här disskusionen skall jag ha tag i Ullis och hoppas att hon godkänner att jag sätter en stor GO! ULLIS! Dekal på sponsorkåpan... :tummenupp

Last edited:
maxximus skrev:
För 50 lock hade jag kunnat sälja min själ:)

Nu citerar jag dig för jag skulle lätt göra detsamma.
Precis, jag tycker på något konstigt sätt att det är för ont om "manliga sexsymboler" eller vad man ska kalla det.
Nu talar jag generellt om mode/reklambranchen och inte om nån svensk eller spansk stjärna.
Om både killar och tjejer skull vika ut sig i samma grad skulle problemet försvinna hoppas jag. Man skulle bara se snygga kroppar för vad det var.
Bilder som säjler nånting.
Jag tycker inte att det är nån vits med att skrika att man inte gillar tjejer som tar halvnakna foton för att få lite extra uppmärksamhet, det är en utveckling omöjlig att stoppa. Så då hoppas jag att det kommer mera manliga utvik.
Det lustiga är att tjejtidningar inte är mera på hugget och hittar sportstjänor/såpadeltagare/whatever som passar.
Mera naket åt folket.
Så ytlig är jag.

Jävligt korkad diskussion. Ullis har själv valt att ställa upp på dessa bilder, det finns inget sexistiskt i bilderna öht. Grattis, Ullis! :tummenupp

Så länge man inte visar mer än man gör på en vanlig badstrand tycker jag att man kan gå rakryggad.

Tycker bilden i Bike var okej ur nakenhetssynpunkt men att Ullis såg så ledsen ut fick mig att tro att hon inte gillade stövlarna alls :D

Nr:18 skrev:
Jävligt korkad diskussion. Ullis har själv valt att ställa upp på dessa bilder, det finns inget sexistiskt i bilderna öht. Grattis, Ullis! :tummenupp
Det vore tråkigt om inga konflikter uppstod på forumet. Konflikter skapar spänning. Men det som skulle kunna vara en intressant debatt blir i den här tråden bara ytlig polarisering.

De som tar parti för innehållet i annonsen poängterar att Ullis har ställt upp av egen fri vilja och att deras estetik säger dem att bilden inte förmedlar några sexuella/sexistiska budskap. Den här gruppen menar också att ingen ska lägga sig i vad någon annan gör.

Man måste ha klart för sig vad ämnet är när man ger sig in i en diskussion. Här handlar det inte om personligt tyckande om den aktuella bilden. Den hade kunnat bytas ut mot en bild på årets GSX-R 1000 med uppmaningen att delge sin personliga uppfattning om dess estetik. En avklädd kvinna som lockbete för att sälja en produkt är inget nytt. Det har varit hett stoff i debatten om medias undergrävande av kvinliga rättigheter i förhållande till mäns behov i decennier. Att kvinnor med talang och begåvning bortom sitt utseende används avklädda som lockbete är inte heller något nytt. Malin Bayard är ett någorlunda sent exempel på detta. Det nya är att någon som många på det här forumet respekterar/beundrar för sin skicklighet och talang används på samma sätt.

Den som vill ägna sig åt något annat än pajkastning i den här tråden ska fråga sig själv: "Varför visar vi avklädda kvinnor, vad betyder det och vad får det för långsiktiga konsekvenser?".

Man kan för övrigt undra hur några intressanta diskussioner någonsin skulle uppstå om det inte var tillåtet att konfrontera olika uppfattningar med varandra. Ställa en uppfattning om vad som är rätt mot en annan och pröva bärkraften i de olika sidornas argument. Man kan komma fram till att man tycker olika utan att förlora respekten för varandra. Men det kräver att var och en framför sakliga argument utan slag under bältet.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP