Ullis i KvP

Status
Ej öppen för fler svar.
Goodstuff skrev:
Nej det är inte jämställt men det beror ju på hur vi värderar kvinnligt/manligt. Vilka egenskaper som tillskrivs manlighet/kvinnlighet etc. Samhället är inte jämställt.

Nej samhället är inte jämställt och så länge tjejer får kritik för de är på bild med lite / utan kläder även om bilden inte är sexistiskt designad så håller man liv i det. Tror en del som kallar sig Feminister behöver fråga sig själva om de är för jämställdhet eller mot det som är naket och som får killar/män att titta lite extra på bild eller inte. Kan inte själv kalla mig feminist, jag gillar människokroppen, tycker om att titta på snygga människor (då gärna av motsatta könet) utan att det ska vara fel. Tycker inte de som är modeller heller ska känna/ få höra att de är slampor eller vad det nu kan vara för det utan få den respekt som de oftast förtjänar.

Goodstuff skrev:
Det är ju det folk försöker göra i tråden. Med olika utgångspunkt, olika argument och resultat. Det är inte bilden som sådan som är det egentliga problemet utan attityden att naket är bästa sättet att sälja ett par stövlar, tycker jag.

Jag tycker att just denna annons är bra designmässigt, naket säljer det är nog ingen som argumenterar mot det vad jag tycker är viktigt är hur man använder nakenheten om det nu ska vara det i en annons och jag ser inga problem med denna.

Goodstuff skrev:
Har inte dragit alla över en kam utan diskuterar fenomenet och varför det är så, vilka konsekvenser det får och om det är bra/dålig, önskvärt/icke önskvärt.

Det var nog riktigt mer till Nyteknik, kan inte hålla isär er blårykare ibland ;)
Det jag inte tycker är bra är reklamen till barn som ibland är i överkant, tycker barn ska få vara barn sä länge som möjligt.

aci skrev:
Det jag inte tycker är bra är reklamen till barn som ibland är i överkant, tycker barn ska få vara barn sä länge som möjligt.
Det är iofs en helt annan påse men det är skrämmande hur bra barnreklamen fungerar.

Min dotter (6 år) kan numret till TV-Shop utantill och vet vilka företag som gör vissa dockor osv och vart man kan köpa dem.
Synd att SVT inte satsar mer på barnprogram på helgmorrnarna.

Jag tycker att det är oerhört tråkigt att en sådan här diskussion inte tas på allvar. Speciellt som det finns väldigt tydliga bevis på att vi är långt från att vara jämställda, och det utan att någon ens reagerar på det. Då jag uttrycker min ställning i en samhällsfråga, med sakliga argument, får jag tillbaka personangrepp som syftar på att jag ska hålla käft eftersom jag är ful. Ingen reagerar. RIKTIGT tråkigt. Får i alla fall mig att tappa tron på vår förmåga att över huvud taget bygga ett demokratiskt samhälle, som ju bygger på förutsättningen att alla har rättighet att uttrycka sin åsikt.

För tolfte gången: det här är ingen kritik mot Ullis (Vi är kompisar. Inse.) utan ett försök att diskutera en samhällsfråga.

Last edited:
Macho Woman skrev:
Då jag uttrycker min ställning i en samhällsfråga, med sakliga argument, får jag tillbaka personangrepp som syftar på att jag ska hålla käft eftersom jag är ful. Ingen reagerar. RIKTIGT tråkigt.
Att kommentera ditt utseende tycker jag är riktigt lågt :tummenner
Hade varit roligare om alla kört med sitt eget fejs på avatarerna, då kanske man hade känt igen folk IRL :tummenupp

Ska byta avatar under dagen så att folk kan kasta lite skit på mig också för att jag inte ser ut som Brad Pitt :D

Nyteknik skrev:
Du det där var varken snällt eller sant.

Du får 0.5 rätt, det är sant och taskigt. Har du sett en het brud stå och hojta utanför en porrklubb? Aldrig, det händer inte. Det är bara avundsjuka, istället för att fixa sin enen risiga look så angriper man de som ser bra ut.

Macho Woman skrev:
För tolfte gången: det här är ingen kritik mot Ullis (Vi är kompisar. Inse.) utan ett försök att diskutera en samhällsfråga.

All respekt för din och nypaniks fina tanke - MEN - Ska ni diskutera detta så gör det i en tråd som inte heter ULLIS!

Tycker hon får ta onödigt med stryk trots att ni inte diskuterar henne.....

Markus skrev:
Du får 0.5 rätt, det är sant och taskigt. Har du sett en het brud stå och hojta utanför en porrklubb? Aldrig, det händer inte. Det är bara avundsjuka, istället för att fixa sin enen risiga look så angriper man de som ser bra ut.

Jag har sett snygga tjejer stå och hojta utanför porrklubb, ja. Fast om de var snygga ligger kanske i betraktarens öga. Har man risig look om man inte blonderar håret och har lösnaglar?

Webspy skrev:
All respekt för din och nypaniks fina tanke - MEN - Ska ni diskutera detta så gör det i en tråd som inte heter ULLIS!

Tycker hon får ta onödigt med stryk trots att ni inte diskuterar henne.....

Jag har naturligtvis funderat över det, varpå jag frågade Ullis hur hon känner och hon har inga problem med det, så det är okej Anders! :tummenupp

Nyteknik skrev:
Den som vill ägna sig åt något annat än pajkastning i den här tråden ska fråga sig själv: "Varför visar vi avklädda kvinnor, vad betyder det och vad får det för långsiktiga konsekvenser?".

Jag tycker att du ska fråga dig varför du accepterar bilder på halvnakna karlar & inte kvonnor. Sluta upp med porrfantasierna & ta en annons för vad det är,,, en annons & inte en runk-inbjudan.

Macho Woman skrev:
Jag har sett snygga tjejer stå och hojta utanför porrklubb, ja. Fast om de var snygga ligger kanske i betraktarens öga. Har man risig look om man inte blonderar håret och har lösnaglar?

Du får också 0.5 rätt, det ligger i betraktarens öga.
Nej, avsaknad av löshår, lösnaglar och löstuttar gör ingen risig. Smutsiga kläder köpta på UFF gör vem som helst risig.
Och du, lika lite som du tjatar på personen i fråga syftade jag på dig vad gäller rabiata feminister = fula brudar. :pannkyss

Nyteknik skrev:
Hur får du ihop det?

"Inskickat av aci
Nej samhället är inte jämställt och så länge tjejer får kritik för de är på bild med lite / utan kläder även om bilden inte är sexistiskt designad så håller man liv i det."

Tror det går fram av texten?

Det är ett svar på att det är mer ok för en kille att visa nakenhet än en tjej och så länge det är så då kan det ju inte vara jämställt.

Fan, om någon ville sponsra mig så hade jag lätt klätt av mig naken, blivit insmort i valfett och haft en trumpet i röven. Och jag garanterar att ingen tyckt det vart mansförnedrande, möjligen lite äckligt. Fast det är klart, en majoritet vill nog inte se mig naken. Knappt att katten vill det. Fan också.

Heja Ullis och grattis till a) en fin bild, b) sponsorskapet samt c) en förhoppningsvis lysande RR karriär.

Och Macho Woman är inte ful. En vackrare kvinna är svår att hitta. Pröva att gå på Marilyn Mansson med henne så förstår ni vad jag menar. Sexy bastard....

Nyteknik skrev:
Menar du att snygga tjejer är korkade?

Det var inte det jag menade, men visst finns det ett samband där också. Att man skulle vara korkad för att man inte terroriserar småföretagare är din bedömning, hur ofta skanderar du själv utanför Cabaret Royal? :hihi

Intressant läsning denna tråd!
Men ganska ointressant då ingen sida av denna argumetation kan
förstå den andres ståndpunkt motståndaråsikterna värkar ha!
Som en Kines skulle prata med en svenne : )

Men låt oss säga att bilden i min åsikt inte förnedrar någon
som inte VILL känna sig kuvad/förnedrad,
och på det viset använda sig av detta i sin debatt här och överallt annars!
Dvs den som klagar på denna bild gräver sin egen och femenisternas grop.
Dvs Lite som Aci påpekade.
Nä nu blir det en kopp kaffe och en macka, Ska bli så gott : )

Macho Woman skrev:
Jag tycker att det är oerhört tråkigt att en sådan här diskussion inte tas på allvar. Speciellt som det finns väldigt tydliga bevis på att vi är långt från att vara jämställda, och det utan att någon ens reagerar på det. Då jag uttrycker min ställning i en samhällsfråga, med sakliga argument, får jag tillbaka personangrepp som syftar på att jag ska hålla käft eftersom jag är ful. Ingen reagerar. RIKTIGT tråkigt. Får i alla fall mig att tappa tron på vår förmåga att över huvud taget bygga ett demokratiskt samhälle, som ju bygger på förutsättningen att alla har rättighet att uttrycka sin åsikt.

Visst ska den tas på allvar.
Men har du nåonsin sett något diskuteras allvarligt på SH utan personangrepp och påhopp?

Håller med om att vi är långt ifrån jämställda!
Likadana kommer vi aldrig bli eftersom vi är olika utvecklade.
Men för det bör vi väl kunna vara jämställda som människor tycker jag i alla fall!

Åsikter om detta bör man få ha om man är korpulent, assymetrisk, lågbyggd, eller vad som helst!

Sen att argumentera med någon om att den har en åsikt för att denne är ful är ett riktigt jävla lågvattenmärke!

Ful får man vara...
Men fan inte dum!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti