Ullis i KvP

Status
Ej öppen för fler svar.
Hoppas stämningen kommer att bli bättre ute på banorna i sommar. Vill vi ha att förarna tittar snett på varandra, inte jag iaf. Tyvärr blir det så, även om någon nu kommer med uttalande som "vi får väl yttra våra åsikter" " Nej, det är glömt till sommaren" " Vi är väl vänner ändå". Om någon tar åt sig av olika påhopp och anklagelser, är det inget som försvinner även om denna tråd dör ut.

Det är ibland en onödigt aggressiv ton i vissa inlägg, vilket är totalt onödigt, speciellt mellan Er som tävlar ihop. Visst, vissa kanske inte gillar varandra sedan tidigare, Varför måste en diskussion som denna göras i öppet forum. Ni kommer aldrig komma överens, har ni olika åsikter så har ni, och inget kan ändra på det. Men även om Ullis har givit sitt med tyckande om denna diskussion och hon inte tar åt sig, så ursäktar det inte vissa uttalande som förkommit. Man kan undra var den ömsesidiga respekten har tagit vägen.

Och ni som kallar Er vänner till Ullis - kan jag bara säga; Vill ni bli uthängda i ett öppet forum av henne?

Jag som nu bara ser till reklamen och inte till att vi känner/vet vem som står som model så måste jag säga att dom har lyckats till 100% med reklamen. Det finns 2 saker på den sidan. En naken ner tonad och grå Ullis och ett par stövlar som lysser upp ordentligt.

Hade hon däremot haft ett helställ och hjälm och hela allihopet så hade nog stövlarna vart det minst man fäst ögonen vid. Visst, man hade kunnat ta bilden mot en vägg där bara stövlarna syntes :rolleyes:

När man gör reklam så försöker man göra något som fastnar och väcker uppmärksamhet. Spelar ingen roll vad man har i reklamen så ska det väcka uppmärksamhet för att få resultat och dom har lyckats med det ordentligt med tanke på denna tråd :tummenupp Till och med alla som är emot den har svalt betet :tungan

Och jag undrar hur många som verkligen skulle tacka nej till att stå som model för att få pengar.... alla och allt har sitt pris.... nu frågar jag inte det rakt ut pga personerna i fråga skulle aldrig erkänna det. Och det är själv klart att trivs man med sitt utseende och folk gillar den så är risken STÖRRE att man ställer upp på fotografering än om man nu inte kanske under rådande omständigheter skulle tycka om sitt utseende.

//Nobody som gärna gör model jobb och annat för pengar :tungan , ähh jag kan göra DET gratis också :tummenupp

Nyteknik skrev:
den som påstår att en ung kvinna som poserar naken i en motorcykeltidning har fattat ett självständigt beslut har en del att lära om vem som dikterar villkoren i medierna
Nyteknik skrev:
Vill man inte utsätta sig själv för andras omdöme, värderingar eller tyckande finns det faktiskt fler sätt att tillmötesgå sina sponsorer än att posera naken.
Trots att hon inte har gjort det utifrån ett självständigt beslut så är det alltså ok att utsätta henne för (nedlåtande) omdömen?

Att föra en seriös diskussion är alltid trevligt, respekterar allas ideologi och det är intressant att diskutera om även om man inte alltid tycker lika, förhoppningsvis lär man sig något nyttigt på vägen.

Tycker dock att man inte kommer längre i denna tråd som ig handlade om något helt annat så jag lämnar den nu.

Peace Out

SandStream, Nu vet jag hur det är att vara far (plastpappa) åt en liten tjej, full respekt till dig :tummenupp

Nobody skrev:
Och jag undrar hur många som verkligen skulle tacka nej till att stå som model för att få pengar.... alla och allt har sitt pris.... nu frågar jag inte det rakt ut pga personerna i fråga skulle aldrig erkänna det. Och det är själv klart att trivs man med sitt utseende och folk gillar den så är risken STÖRRE att man ställer upp på fotografering än om man nu inte kanske under rådande omständigheter skulle tycka om sitt utseende.

//Nobody som gärna gör model jobb och annat för pengar :tungan , ähh jag kan göra DET gratis också :tummenupp

Jag håller med, allt som ger pengar är juh nåt man tjänar på, man kanske inte skulle gjort en p rulle men att stå modell e klart värt pengarna, det är väl avundsjuka när folk säger annat. :mad:

Tur att stolpen var i vägen här alltså :tummenupp

:corn

Bifogat

• Martin9.jpg
    Martin9.jpg
    19.9 KB · Visningar: 96
Last edited:
stavgren skrev:
Trots att hon inte har gjort det utifrån ett självständigt beslut så är det alltså ok att utsätta henne för (nedlåtande) omdömen?

Nu svarar jag inte för Nyteknik men för min egen skull gentemot ditt och andras inlägg. Jag har inte diskuterat Ullis som person i den här tråden. På vilket sätt är jag då nedlåtande? Jag kan skilja på sak och person. Fler borde lära sig det.

Ullis, du och jag har pratat om det förut, men jag skriver det igen: vem du är för mig har verkligen inte förändrats. Du är fortfarande min idol! Det hoppas jag att du vet. :pannkyss

Det är onödigt att diskutera om man inte tar till sig andras bra argument. Den här tråden är inte den idealiska platsen att diskutera frågan på, eftersom den handlar just om personen Ullis, som stephenj så riktigt påpekar. Alltså lägger jag ner det här projektet nu.

En liten slutpoäng: visst är det bra med publicitet. Jag kommer att bära min Ullis Crew-tröja med samma stolthet denna säsongen som jag gjorde förra säsongen, eftersom jag vet att hon kommer att slå rr-världen med häpnad även i år. :tummenupp

mamartin skrev:
Jag håller med, allt som ger pengar är juh nåt man tjänar på, man kanske inte skulle gjort en p rulle men att stå modell e klart värt pengarna, det är väl avundsjuka när folk säger annat. :mad:

Tur att stolpen var i vägen här alltså :tummenupp

:corn

Va? Skulle du tacka nej till en rulle :va Inte jag :rofl

Tur... för vem... nu kan jag inte äta lunch tack vare dig :4skrika :hihi

Jag tror vi får ta och spamma tråden med lite IRONI och sånt så kanske alla blir lyckligare resten av dagen :banana

sandstream skrev:
Om jag väljer att bli bögporrskådis så lär min mamma ha synpunkter på det :)

Precis - Och då tar hon det med dig... inte lär hon diskutera det med varenda människa hon möter !

//A

Machowoman; Givetvis kan du inte bara gå och sno grannens tv. Men som du skrev själv hamnade diskusionen på en helt annan nivå. Du förstår säkert vad jag menar. Man ska göra det man själv känner för här i livet, alla har vi ju drömmar och visioner om allt möjligt. Man måste inte alltid apa efter vad alla andra gör, man ska ju hitta sin egen väg. Framförallt ska man stå på sig och inte ta massa skit ifrån andra.
Om Ullis nu väljer att göra det här så är det upp till henne, mår du dåligt av att hon gör det?

Visst är det hemskt att allt det här med mode och hur man ser ut sjunker allt lägre ner i åldrarna men det rullar på i en sån snabb takt så vad sjutton gör man för att stoppa det?
Killar gnäller väldigt sällan när killar "viker ut sig", dom verkar helt enkelt bry sig mindre.

När jag först läste vad nyteknik skrev om mig så blev jag såklart sårad!
Men vad är han till mig egentligen!?
Ingenting....
Nä just det bara ännu en mosad fluga på mitt kåpglas, det som betyder nått är vad de som står mig nära tycker! Det är de personerna som jag lever med...
Om min pappa är stolt över mig och över de bilder jag tagit o det gäller ALLA bilder jag tagit då kan jag känna mig lugn, det var honom jag var mest orolig över...

Alla mina nära älskar mig och är stolta och tycker att det jag gjort är bra, det är det enda jag behöver...

sen vad alla andra tycker som inte känner mig skiter jag i, Gillar ni det så tack så mycket för stödet och intresset! Gillar ni inte det så fine! Som MW sa det ligger i betraktarens ögon I don´t give a fuck! Dom kan blunda, jag är nöjd med vad jag gjort och jag ångrar absolut ALDRIG någonsin det!

Eftersom jag läst denna disskisionen några gånger så tyckte jag att det var dags att säga vad jag tycker och känner.

Så nu kan ni fortsätta och disskutera era "Samhällsproblem"

Miss Ullis skrev:
När jag först läste vad nyteknik skrev om mig så blev jag såklart sårad!
Men vad är han till mig egentligen!?
Ingenting....
Nä just det bara ännu en mosad fluga på mitt kåpglas, det som betyder nått är vad de som står mig nära tycker! Det är de personerna som jag lever med...
Om min pappa är stolt över mig och över de bilder jag tagit o det gäller ALLA bilder jag tagit då kan jag känna mig lugn, det var honom jag var mest orolig över...

Alla mina nära älskar mig och är stolta och tycker att det jag gjort är bra, det är det enda jag behöver...

sen vad alla andra tycker som inte känner mig skiter jag i, Gillar ni det så tack så mycket för stödet och intresset! ....

Go Ullis! :tummenupp

Ser du nu nyteknik? Det enda du lyckats med är att sätta dig på en tjej, snacka om förtryck. Är det vägen till ett jämställt samhälle, att trycka ner de tjejer som vågar göra det de vill?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP