Ullis i KvP

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag är puckad, hjälp mig...

Tja,

jag är en sån lirare som bara åker hoj för att det kul :huvet :huvet :huvet . Med andra ord så är jag inte ett skit insatt i racing på nåt sätt. Skulle nån kunna vara så vänlig och tala om vem den här Ullis är, och vad hon gör. Jag hajar ju att hon kör racehoj men lite mer info skulle sitta fint.

Man tackar

ReDan skrev:
Dvs den som klagar på denna bild gräver sin egen och femenisternas grop.

Det där kommer aldrig de inbitna förstå.
Glömmer aldrig något debattprogram för några år sedan där näbbstövlarna stod uppradade vs silikonmaffian, någon frågade om gay-porr var mansförnedrande. "Neeejjj, men det är ju inte samma sak" Nähä, så män kan man "exploatera" och "utnyttja" eftersom de är mindre värda då eller? Trams, det är vad det är.

Kanske bilden väcker uppmärksamhet för att hon är naken, bilden lämner en del till fantasin, om hon skulle haft något klädesplagg på sig skulle bilden inte uttryckt sig så mycket sexistiskt. Jag tycker dom har fått det dom ville med bilden, bra jobb med andra ord.

Personligen är det inget jag reagerar över med bilden, förutom att det är en bra bild på en söt tjej. Stövlarna belyses väl så det är schysst reklam.

E hon singel dän där ullis eller :)

Markus skrev:
Trams, det är vad det är.
Vore intressant att höra från någon som har barn i säg 8-15 års åldern om de har märkt att deras tjejer bryr sig om mediabilden av hur en tjej ska se ut eller inte?

mamartin skrev:
Kanske bilden väcker uppmärksamhet för att hon är naken, bilden lämner en del till fantasin, om hon skulle haft något klädesplagg på sig skulle bilden inte uttryckt sig så mycket sexistiskt. Jag tycker dom har fått det dom ville med bilden, bra jobb med andra ord.

Personligen är det inget jag reagerar över med bilden, förutom att det är en bra bild på en söt tjej. Stövlarna belyses väl så det är schysst reklam.

E hon singel dän där ullis eller :)

Hon är inte singel... hon är tillsammans med en yber grym lirare som ger :fatta! till den som flirtar med henne

sandstream skrev:
Vore intressant att höra från någon som har barn i säg 8-15 års åldern om de har märkt att deras tjejer bryr sig om mediabilden av hur en tjej ska se ut eller inte?

Min flickvän har en flicka som "är 8 snart 9" och det är mycket influenser och modemedvetenhet själv gick man till skolan i den åldern med kalasbyxor och ärvd tröjja men nu krävs det så mycket för att passa in. Som sagt tycker att barn inte ska behöva tänka på sådant de ska vara ute och leka ha kul. Vi vuxna måste vara bättre på att låta barnen vara barn så länge som möjligt de formas efter de de ser upp till och sin omgivning, tror det hänger lite ihop med att man umgås mindre med sina barn idag än vad det gjordes för, finns inte så mycket tid helt enkelt nu när kariären verkar ta större plats.

Edit: Att reklamen riktar sig mer och mer åt lägre åldrar tycker jag är helt fel gränsen mellan vuxen/barn suddas ut men det går inte enbart skylla på det hela samhället går tyvärr åt det hållet

Last edited:
oscar skrev:
Hoppas det! Även om folk säger att hon inte ska ta åt sig så tror jag att hon nog gör det ändå! Tråkigt...
Vill man inte utsätta sig själv för andras omdöme, värderingar eller tyckande finns det faktiskt fler sätt att tillmötesgå sina sponsorer än att posera naken. Det skulle någon som bryr sig om Ullis kunna ha förutsett och varskott henne om.

aci skrev:
Min flickvän har en flicka som "är 8 snart 9" och det är mycket influenser och modemedvetenhet själv gick man till skolan i den åldern med kalasbyxor och ärvd tröjja men nu krävs det så mycket för att passa in. Som sagt tycker att barn inte ska behöva tänka på sådant de ska vara ute och leka ha kul. Vi vuxna måste vara bättre på att låta barnen vara barn så länge som möjligt de formas efter de de ser upp till och sin omgivning, tror det hänger lite ihop med att man umgås mindre med sina barn idag än vad det gjordes för, finns inte så mycket tid helt enkelt nu när kariären verkar ta större plats.
Det är precis det du beskriver som en del av reklamen ställer till med.
Att vi sen har dokusåpor där utseendet är extremt viktigt för att komma med gör inte saken bättre.

Jag tror att hela samhället skulle må bättre av lite mindre naket och utseendefixering men det är en utopi så man får nog göra sitt bästa för att uppfostra sina egna barn till att förstå att insidan räcker längre än utsidan.

Nyteknik skrev:
Vill man inte utsätta sig själv för andras omdöme, värderingar eller tyckande finns det faktiskt fler sätt att tillmötesgå sina sponsorer än att posera naken. Det skulle någon som bryr sig om Ullis kunna ha förutsett och varskott henne om.

Så man ska inte få fatta sina egna beslut om sin egen karriär utan att moralmaffian ska attackera ens beslut? Undrar vad det är som upplevs som jobbigast för personen i fråga, att hon gjorde annonsen hon ville eller att folk värderar det.

Jag har aldrig förstått problemet med att folk gör sina egna val, utan att bry sig om vad omgivningen tycker.

Det är ju sådant här gnäll som håller tillbaks tjejer om något, knappast att de fattar sina egna beslut och lever med dem.

Markus skrev:
Så man ska inte få fatta sina egna beslut om sin egen karriär utan att moralmaffian ska attackera ens beslut? Undrar vad det är som upplevs som jobbigast för personen i fråga, att hon gjorde annonsen hon ville eller att folk värderar det.
Klart man ska få fatta sina egna beslut, det tror jag inte någon är emot men innan man gör det bör man betänka vad omgivningen kan tycka och om klarar av att stå upp mot dem.

Om jag väljer att bli bögporrskådis så lär min mamma ha synpunkter på det :)

sandstream skrev:
Det är precis det du beskriver som en del av reklamen ställer till med.
Att vi sen har dokusåpor där utseendet är extremt viktigt för att komma med gör inte saken bättre.

Jag tror att hela samhället skulle må bättre av lite mindre naket och utseendefixering men det är en utopi så man får nog göra sitt bästa för att uppfostra sina egna barn till att förstå att insidan räcker längre än utsidan.

Lägger dit min edit som du missade:

"Edit: Att reklamen riktar sig mer och mer åt lägre åldrar tycker jag är helt fel gränsen mellan vuxen/barn suddas ut men det går inte enbart skylla på det hela samhället går tyvärr åt det hållet"

Ta tillexempel barnprogramet "brats" som riktar sig till den åldern, det inhåller bara mode och att man måste vara snygg. "Vuxenreklamen" är bara en liten del, barnreklamen, reklamen i media som riktar sig till barn och en del av de nya barnprogramen tycker jag är mycket värre.

Nyteknik skrev:

Hon hade nog inte räknat med sånt som tex du säger från folk hon nästan umgås med!

Mitt omdöme om dig är att du är en dryg jävel utan känsla!

Florodoltarzan skrev:
Tja,

....Skulle nån kunna vara så vänlig och tala om vem den här Ullis är, och vad hon gör. Jag hajar ju att hon kör racehoj men lite mer info skulle sitta fint.

Man tackar

Tips är att kolla hennes hemsida, adressen finns under hennes profil.

Oscar, tror tyvärr också att hon inte bara känner jubel efter den här tråden. Hoppas verkligen hon förstår att vi är många som inte tycker hon har gått över gränsen.

Ullis, om du orkar läsa mer i den här tråden, känner inte dig alls men jag märker att dom som gör det har höga tankar om dig, det räcker för mig. Man kan ofta bedömma en människa när man ser vad deras vänner tycker om dom.

Machowoman, självklart är det en viktig samhällsdebatt du har försökt styra in på. Enligt min åsikt är den tyvärr helt fel placerad. Jag tycker tex att en debatt om ungdomars språk mot varandra i chattar och communities är mycket viktigare, bilder och "presentationer" som dyker upp på lunar, snyggast etc som "barn" hänger på är jätteskrämmande. Men det är inte heller en diskussion som lämpar sig under "Ullis i kvp" fast den är viktig. En annons som denna som visar kvinnan som jag ser på den, inte porrig och förnedrande utan precis vad den är, vacker, är något som Ullis verkligen inte beöver se tillbaka på om 20 år och säga "ohh vad jag ångrar mig" utan kan vara stolt över.

Att kvinnokroppen kan vara bland det vackraste som finns behöver inte vara sexistiskt, kvinnor har ofta själva förmågan att se det vackra över kvinnokroppen. Min flickvän kan själv uttrycka det utan att för den delen lägga ned några som helst aspekter på sexuell lust till den kroppen, kommer det någonsin bli jämlikt om inte vi män får göra det också?

Mvh Stephenj, gärna med "G' Ullis!" på hojen

Markus skrev:

Jag har aldrig förstått problemet med att folk gör sina egna val, utan att bry sig om vad omgivningen tycker.

Det är ju sådant här gnäll som håller tillbaks tjejer om något, knappast att de fattar sina egna beslut och lever med dem.
Håller tillbaks tjejer? Vad är det du menar att moralmaffian hindrar många kvinnor att göra?

sandstream skrev:
Klart man ska få fatta sina egna beslut, det tror jag inte någon är emot men innan man gör det bör man betänka vad omgivningen kan tycka och om klarar av att stå upp mot dem.

Om jag väljer att bli bögporrskådis så lär min mamma ha synpunkter på det :)

Om du nu vill böga på film ( :hihi )så angår det din mamma i viss mån men i första hand din sambo, att det skulle angå nyteknik håller jag däremot inte med om.

Nyteknik skrev:
Håller tillbaks tjejer? Vad är det du menar att moralmaffian hindrar många kvinnor att göra?

Moralmaffian försöker hindra tjejer att fatta sina egna beslut, om deras egna liv och deras egna karriärer. Det är att hålla tillbaks någon. Men det är klart, tjejer förstår ju inte så bra så det är bäst att sådana rediga karla-karlar som du fattar beslut åt dem... :rolleyes:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP