Ullis i KvP

Status
Ej öppen för fler svar.
Enväldig allvetare...?

Nyteknik skrev:
Det känns inte meningsfullt att älta detta mer. Den som inte förstår vad jag skriver har troligen ingen nytta av ytterligare eller mer detaljerade argument.

Den typen av argumentation visar bara att du uppfattar alla andra, som inte
tycker som dig, som mindre vetande......undanber mig den typen av tillmälen.

Politiker använder sig av samma argumentation när "allmänheten" vill ha svar
på diverse frågor...ofta kopplade till "ljusskygga affärer", tycker lika illa om det
också.

KentW

håller med nypanik i stora drag..
men

frågan är väl, vad fick hon för detta, mer ett par dojjor hoppas jag...

Nyteknik skrev:
Det känns inte meningsfullt att älta detta mer. Den som inte förstår vad jag skriver har troligen ingen nytta av ytterligare eller mer detaljerade argument.

Är dessa argument på en högre nivå för oss som inte jobbar med reklam?
Om så är fallet så spelar de väl ändå ingen roll för oss "vanliga människor" när vi ser artikeln?

/Urban

Skalman skrev:
Om annonsen varit lam och inte stuckit ut...
Det enda som är specielt med den annonsen är att det är Ullis som är i den. Tror ni att den hade diskuterats här om en anonym fotomodell hade varit med på den? Mycket ankdamm här...

Nyteknik skrev:
...framställa henne som ett viljelöst sexobjekt. Detta borde vara fullständigt uppenbart.
Jo, det är ju precis så hon uppfattas på annonsen. Av alla. Utan undantag. Bilden fullständigt skriker ju: Kom och ta mig! Gör vad du vill med mig!

:rolleyes:

Bingo skrev:
Det enda som är specielt med den annonsen är att det är Ullis som är i den. Tror ni att den hade diskuterats här om en anonym fotomodell hade varit med på den? Mycket ankdamm här...

Den diskuteras här eftersom någon lade upp en tråd med inscannad bild här på forumet. Den personen ville uttrycka sin positiva inställning till annonsen, med då är det naturligtvis lika rimligt att vi som inte är lika positiva får uttrycka vår. Eller?

Argument om avundsjuka undanbedes. Jag har själv nyss skrivit ett reportage om Ullis och vill gärna att hon ses så mycket som möjligt. Om folk tycker hon är snygg är det naturligtvis deras helt fria åsikt att ha och det är ju bara bra för henne. Jag beundrar också Ullis! Vad som inte blir så bra är om folk bara bryr sig om hur hon ser ut och inte hur hon kör. Tyvärr, finns det en tendens här på forumet t.ex. där många känner till Ullis till utseendet, men få känner hennes meriter. Det omvända hade varit bättre.

Kent W skrev:
Den typen av argumentation visar bara att du uppfattar alla andra, som inte
tycker som dig, som mindre vetande......undanber mig den typen av tillmälen.
KentW

Om du bemödat dig att läsa inläggen så ser du att Nyteknik redan svarat på dina frågor.

GSXR1100R skrev:
Blir du sugen på att köpa ett par stövlar när du ser denna bild då?

Observera dom nakna armarna och skamgreppet i skrevet, man kanske skulle ringa till Oxtar :va

Din technofrisyr gör mig hård

Har läst.....

Goodstuff skrev:
Om du bemödat dig att läsa inläggen så ser du att Nyteknik redan svarat på dina frågor.

...alla svar från honom.

Men inte sett honom förklara på vilket sätt Ullis är ett "viljelöst sexobjekt,
men inte Stiggy.

Men hade förväntat mig att få ett seriöst svar, med tanke på att han verkar
veta allt som vi vanliga dödliga inte har så bra koll på.

KentW

Zilversurfer skrev:
Hon fick utrustning för 50 000:- räcker det kanske??????
aaa så lätt va det att avslöja detaljer i ett sponsoravtal...
det duger väll..

Nyteknik skrev:
Kan du verkligen inte utläsa något annat innehåll i bilden? Glöm inte att reklam inte handlar om att låta människor asociera fritt. Det finns ett löfte i all (genomtänkt) reklam som kan verka skenbart svårfångat men får (ska få) mottagaren att känna sig smart och kreativ när denne kläcker den visuella rebusen. Om man tycker det är viktigt att inte skildra kvinnor som viljelösa sexobjekt får man inte vara så otydlig att det med lätthet går att tolka budskapet i en annons så. Jag håller med om att din tolkning är möjlig att göra: oskyddad hud, skyddande produkt, otydlig modell, tydlig produkt etc. Men jag tror de flesta ser en naken ung och viljelös tjej - och möjligen ett par vita stövlar.

Funderar en hel del över din kvinnosyn.. Svår att få grepp om.. De flesta män är enligt min erfarenhet rätt väl funtade..

Jag kan tänka mig att posera naken med ett par stövlar på mig för ett bakdäck eller liknande.

Såg reklamen i tidningen jag med, men kan faktiskt säga att jag såg stöveln innan jag såg tjejen....inte förrens jag sedan kommit till nästa sida tyckte jag att jag kände igen tjejen o bläddra tillbaka.

...........

Vad e det för bild som det blir så mycket ståhej om??? Någon som har en bild eller länk till en bild att visa?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP