Ullis i KvP

Status
Ej öppen för fler svar.
Visst har Nyteknik i stort en poäng, naken hud för att sälja produkter kan vara klart olämpligt. Jag tycker man får titta på vad det är man marknadsför. Att sälja köksluckor med bilder på nakna brudar är en sak. En ömtålig naken kropp (Stiggys eller Ullis) som har rejäla skydd på sig däremot... Kontrasten är det jag tänker på, inte sex... Och, som tidigare poänterats, om någon anser annonsen vara sexistisk, så är det för en gångs skull jämlikt sexistiskt...

Mycket ståhej runt Ullis bild men inte alls lika mycket runt Stiggy eller Watz. Beror väl på min låga intelligens men jag fattar inte varför det är OK att en kille visar sig halvnäck men så fort en tjej gör det så är hon utnyttjad och det är sexistiskt, förnedrande mm?

Bifogat

• P10005181600.jpg
    P10005181600.jpg
    58.1 KB · Visningar: 296
Nyteknik skrev:
Jag såg henne naken, skrevande och stylad som en "heroin-chick" på en helsida i Bike. Trodde inte mina ögon. Snacka om sell-out.

:brinnerup

det är vår Ullis du snackar om. håll käften.

Macho Woman skrev:
Det är precis lika illa när Stiggy gör det. Det gör knappast att jag respekterar honom mer som människa eller förare, eller på något sätt känner att jag vill bidra till hans karriär. Det är snarare tvärtom. Kolla gärna upp min reaktion på Gibernaus första reklambild. Jag var INTE positiv. :3freak

Tror knappast att företaget han gör reklam för bryr sig om att du hakar upp dig på det sålänge resterande 95% kanske funderar på att testa produkten...

Macho Woman skrev:
Och det är nog där våra åsikter skiljer sig. Om folk skulle göra precis vad de ville hela tiden och ingen skulle bry sig skulle världen bli ett jävla ställe att leva i till slut. Om jag har lust att skända barn ska jag få göra det då? Om jag har lust att ta grannens teve, ska jag få göra det då utan att någon protesterar? Om jag har lust att kalla invandrare för förbannade apor som ...

Förstår du själv vad du skrivit?

Viss skillnad på att skända barn eller kalla invandrare för svartskallar jämfört med att posera lättklädd i en annons. De fysiska/psykiska skadorna hos läsaren blir inte lika omfattande som för barnen eller invandraren.

Tror inte du ska tolka BB:s inlägg så bokstavligt.

/ Johan

Nyteknik skrev:
Kan du ge något exempel på reklam som du har uppfattat som sexistisk?

Vi kan för enkelhetens skull modifiera Oxtarbilden en del:

Låt fotovinkeln vara rakt framifrån. Knallrött läppstift och knallröda, långa, naglar, med den ena armen över brösten (för att dölja dessa), den andra armen böjd mot ansiktet med pekfingret i munnen. Längre ner ser vi att det är ½ meter mellan knäskålarna, och för att dölja könsorganet står det en Oxstar-känga framför, med blidtexten "focus on boots". DET hade varit en reklamkampanj att klaga på.

Jag brukar inte lägga märke till så mycket om reklamkampanjer, men LapPower hade en för ett antal år sedan där Helen Wellton satt halvnaken med en dator med bildtexten "Sätt på mig". Visserligen är HW en mycket smart affärskvinna, och det var säkert hennes egen idé, men den reklamen tycker jag symboliserade objektifiering av kvinnor. Oxstars reklamkampanj gör det inte. Men så fort en kvinna visar lite hud så ska det kritiseras och klagas på från rödstrumpehållen. De enda som ser det som sexistiskt är väl ni som _vill_ se det så, så att ni har något att klaga på.

Last edited:
Det var ett jäkla tjat om stövelannonsen i Bike.

Ullis är 18år och gör precis som hon själv tycker för att hjälpa sitt roadracingintresse.

Sen att det finns en massa idioter som måste förstora upp allt och dra in personer i andra sammanhang o kalla dessa för all tänkbar skit.

Jag tror personligen att Ullis skiter fullständigt i kritik som förekommer i denna tråd.

Så det är bara att lägga ner skitsnacket och respektera andra personer.

//Jösse

Jösse skrev:
Det var ett jäkla tjat om stövelannonsen i Bike.

Ullis är 18år och gör precis som hon själv tycker för att hjälpa sitt roadracingintresse.

Sen att det finns en massa idioter som måste förstora upp allt och dra in personer i andra sammanhang o kalla dessa för all tänkbar skit.

Jag tror personligen att Ullis skiter fullständigt i kritik som förekommer i denna tråd.

Så det är bara att lägga ner skitsnacket och respektera andra personer.

//Jösse
Jajamän!

Har inte sett bilden i Bike eller reportaget i expressen eller aftonbladet eller vilken tidning det nu va. Någon som kan länka eller lägga upp en inscanning så man kan vara medi diskutionen??

Fakkverk skrev:
Förstår du själv vad du skrivit?

Viss skillnad på att skända barn eller kalla invandrare för svartskallar jämfört med att posera lättklädd i en annons. De fysiska/psykiska skadorna hos läsaren blir inte lika omfattande som för barnen eller invandrare.
/ Johan

Ja, det var just därför jag skrev att jag tog diskussionen till en helt annan nivå.

Jösse skrev:

//Jösse

Vi kritiserar inte Ullis (åtminstone inte jag). Vi diskuterar en sakfråga och nej, enligt min sätt att se det förstorar jag inte problemet. Jag tycker verkligen att annonsen är ett exempel av många på att vi fokuserar på fel saker i samhället i dag.

stavgren skrev:
Mycket ståhej runt Ullis bild men inte alls lika mycket runt Stiggy eller Watz. Beror väl på min låga intelligens men jag fattar inte varför det är OK att en kille visar sig halvnäck men så fort en tjej gör det så är hon utnyttjad och det är sexistiskt, förnedrande mm?

Läs hela tråden innan du svarar. :7peta

Då frågar jag dig istället......

Macho Woman skrev:
Vi kritiserar inte Ullis (åtminstone inte jag). Vi diskuterar en sakfråga och nej, enligt min sätt att se det förstorar jag inte problemet. Jag tycker verkligen att annonsen är ett exempel av många på att vi fokuserar på fel saker i samhället i dag.

Jag har läst hela tråden......
Vad har du för åsikt om reklambilden på Stiggy då....är det också en sexistisk bild....?

KentW

Vapor skrev:
Har inte sett bilden i Bike eller reportaget i expressen eller aftonbladet eller vilken tidning det nu va. Någon som kan länka eller lägga upp en inscanning så man kan vara medi diskutionen??

Öh, du är nummer två som frågar. Det finns (nu skriver jag det här för tredje gången) en tråd om detta på forumet redan. Sök! För er som inte orkar eller på annat sätt har svårt att hitta rätt: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=69945&highlight=oxtar

Läst....inte hittat....

Macho Woman skrev:
Jag skrev ju det!!! :3freak Du har uppenbarligen INTE läst hela tråden.

JAG har läst hela DEN HÄR tråden...men inte alla trådare på SH.....

Jag har till och med läst ditt inlägg där du flippade ur totalt.....men ingenstans
sett att du kallar Stiggy annonsen för sexistisk...men det förvånar mig inte.

Det är ju bara kvinnor som kan vara "viljelösa sexobjekt"...eller?

KentW

Hoho, rabiata-feminist-roadracers-goes-wild.

:banana

En sak jag alltid funderat på är varför det bara är fula brudar som stör sig på utvik?

Och, var fan är den där sexistiska bilden? :mad:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...