Nyteknik
Bannad
Kan du verkligen inte utläsa något annat innehåll i bilden? Glöm inte att reklam inte handlar om att låta människor asociera fritt. Det finns ett löfte i all (genomtänkt) reklam som kan verka skenbart svårfångat men får (ska få) mottagaren att känna sig smart och kreativ när denne kläcker den visuella rebusen. Om man tycker det är viktigt att inte skildra kvinnor som viljelösa sexobjekt får man inte vara så otydlig att det med lätthet går att tolka budskapet i en annons så. Jag håller med om att din tolkning är möjlig att göra: oskyddad hud, skyddande produkt, otydlig modell, tydlig produkt etc. Men jag tror de flesta ser en naken ung och viljelös tjej - och möjligen ett par vita stövlar.Teddy skrev:Jag kan inte se något negativt alls med denna reklam, den är i mitt tycke genomtänkt och tilltalande på alla sätt och vis. Alla är bortskalat förutom stöveln som dessutom står i skarp kontrast till den nakna, oskyddade och känsliga huden. Att blicken är borttagen, d v s att modellen ser ner i golvet, gör att läsaren inte får någon chans att fästa den där vilket annars vore det naturliga. Läsarens blick hamnar på stövlarna. Vidare har Ullis en utmärkt genuppsättning (och musiksmak) och jag kan inte se något fel i att hon visar den.
Last edited: