Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyteknik skrev:Ser fram emot att titta in här i eftermiddag och räkna antalet inlägg där jag kallas för en idiot.
:
Du som är i branchen borde veta vad som säljer, en annons som är intetsägande ger dålig eller ingen respons.Nyteknik skrev:Det enda jag har sagt om Ullis är att hon är en mycket talangfull tjej och en bra förebild för andra tjejer. Hur det kan uppfattas som förödmjukande förstår jag faktiskt inte. Det förödmjukande är hur hon skildras i annonsen och den har jag tack och lov ingenting att göra med.
Nyteknik skrev:Det enda jag har sagt om Ullis är att hon är en mycket talangfull tjej och en bra förebild för andra tjejer. Hur det kan uppfattas som förödmjukande förstår jag faktiskt inte. Det förödmjukande är hur hon skildras i annonsen och den har jag tack och lov ingenting att göra med.
"Heroin-chic" = en fotografisk stil som var populär bland modefotografer för 5-6 år sedan. Man stylade kvinliga modeller att se ut som narkomaner: apatiska, bleka osv. Fick mycket negativ publicitet och har tack och lov inte synts till sedan dess.oFFkeFF skrev:Så sell-out och Heroin-chic menade du som vad?
Så din kritik är altså riktad mot fotografen och inte Ullis.Nyteknik skrev:"Heroin-chic" = en fotografisk stil som var populär bland modefotografer för 5-6 år sedan. Man stylade kvinliga modeller att se ut som narkomaner: apatiska, bleka osv. Fick mycket negativ publicitet och har tack och lov inte synts till sedan dess.
"Sell-out" = att ge avkall på den personliga integriteten för att vinna materiella fördelar. Man "säljer ut" sig själv. Tror att Bob Hund skrev en låt som heter "Rear ut min själ".
Nyteknik skrev:"Heroin-chic" = en fotografisk stil som var populär bland modefotografer för 5-6 år sedan. Man stylade kvinliga modeller att se ut som narkomaner: apatiska, bleka osv. Fick mycket negativ publicitet och har tack och lov inte synts till sedan dess.
"Sell-out" = att ge avkall på den personliga integriteten för att vinna materiella fördelar. Man "säljer ut" sig själv. Tror att Bob Hund skrev en låt som heter "Rear ut min själ".
Jag var slarvig om det uppfattades som att jag är kritisk mot Ullis. Hon är som alla människor i sin fulla rätt att fatta egna beslut. Men den som påstår att en ung kvinna som poserar naken i en motorcykeltidning har fattat ett självständigt beslut har en del att lära om vem som dikterar villkoren i medierna.GSXR1100R skrev:Så din kritik är altså riktad mot fotografen och inte Ullis.
Nu börjar det iaf att likna konstruktiv kritik, men detta gör knappast Ullis gladare.Nyteknik skrev:Jag var slarvig om det uppfattades som att jag är kritisk mot Ullis. Hon är som alla människor i sin fulla rätt att fatta egna beslut. Men den som påstår att en ung kvinna som poserar naken i en motorcykeltidning har fattat ett självständigt beslut har en del att lära om vem som dikterar villkoren i medierna.
Vad jag borde ha skrivit:
"Vilken cynisk reklambyrå och dito cynisk reklamköpare som väljer att gestalta en energisk och lovande idrottstjej som livlös och naken."
Teddy skrev:Jag kan inte se något negativt alls med denna reklam, den är i mitt tycke genomtänkt och tilltalande på alla sätt och vis. Alla är bortskalat förutom stöveln som dessutom står i skarp kontrast till den nakna, oskyddade och känsliga huden. Att blicken är borttagen, d v s att modellen ser ner i golvet, gör att läsaren inte får någon chans att fästa den där vilket annars vore det naturliga. Läsarens blick hamnar på stövlarna. Vidare har Ullis en utmärkt genuppsättning (och musiksmak) och jag kan inte se något fel i att hon visar den.
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|