Ullis i KvP

Status
Ej öppen för fler svar.
Det som förbluffar mig angående artikeln i KvP är hur extremt lite det verkar krävas för att kalla sig journalist. Ska nog slå mig in på den banan.

Angående annonsen i Bike kan man ha en massa olika åsikter men personligen tycker jag det mest slående med den är dess fantasilöshet. Visst bord eman kunna gjort en roligare/fyndigare/bättre annons eller?

Dock. Bra för Ullis att hon för uppmärksamhet och sponsorhjälp för det behöver både hon och sporten.

Goodstuff skrev:
Det som förbluffar mig angående artikeln i KvP är hur extremt lite det verkar krävas för att kalla sig journalist. Ska nog slå mig in på den banan.

Angående annonsen i Bike kan man ha en massa olika åsikter men personligen tycker jag det mest slående med den är dess fantasilöshet. Visst bord eman kunna gjort en roligare/fyndigare/bättre annons eller?
Vilket nummer av bike va det i??

Dr madNESS skrev:
Tjejer vars största mål i livet är att vara med i big brother och inte har nån som helst tallang än bara vara just vara snygga, kan jätte gärna vika ut sig med minimalt eller inga kläder, fine, alla vinner på det, men när en talangfull tjej hittar snabba genvägar till publicitet och pengar blir hon i mina ögon lite som till salu, billigt.

Detta är min personliga åsikt och därmed inte sagt att det hon gör är rätt eller fel, utan bara hur hon uppfattas av mig.

Då tycker du Johan Stigefelt också är "billig"? Det är klart man är till salu, alla idrottsmän/kvinnor är till salu för deras sponsorer. Det är hela poängen med sponsring. Ett företag betalar ex kronor för att klistra på ett märke på Anja Perssons, eller är med i någon reklamfilm. Vad är det för skillnad att Ullis gör en reklam kampanj som är lika som Stiggys & Sete - men ingen pratar om detta, varför då?

Strider skrev:
Är Sete Gibernau en billig kille i dina ögon oxå?
Öhh, jag vet inte vilka, men var det inte flera killar som var med på liknande bilder?
I jämlikhetens namn är dom väl lika exploaterade och billiga då?

Jag tycker att annonsen var/är fin, oavsett vem som är på bilderna, om man istället hade haft en fullt påklädd RR förare på sin hoj hade man ju tappat lite focus från dojjorna, då MC folk hade tittat på en massa annat på en sån bild.
(vilken hoj, vilket avgassystem, vilka handskar, hjälm osv...)

Det var en bra bild som hon kan vara stolt över! Inget skabbigt utvik, där med basta. Tycker det här med sexistisk intoning blir lite för mkt just nu, allt med hud är inte porr!!

Zilversurfer skrev:
Då tycker du Johan Stigefelt också är "billig"? Det är klart man är till salu, alla idrottsmän/kvinnor är till salu för deras sponsorer. Det är hela poängen med sponsring. Ett företag betalar ex kronor för att klistra på ett märke på Anja Perssons, eller är med i någon reklamfilm. Vad är det för skillnad att Ullis gör en reklam kampanj som är lika som Stiggys & Sete - men ingen pratar om detta, varför då?

hmmm du har rätt det hela är lite som horeri... kul värld.

Dr madNESS skrev:
Tjejer vars största mål i livet är att vara med i big brother och inte har nån som helst tallang än bara vara just vara snygga, kan jätte gärna vika ut sig med minimalt eller inga kläder, fine, alla vinner på det, men när en talangfull tjej hittar snabba genvägar till publicitet och pengar blir hon i mina ögon lite som till salu, billigt.

Detta är min personliga åsikt och därmed inte sagt att det hon gör är rätt eller fel, utan bara hur hon uppfattas av mig.

Så om man är lite mindre talangfull är det ok att tjäna pengar på reklam?

Men för att få mer deg till en som är talangfull och på eget initiativ har letat upp en sponsor så är det inte ok att vara med i en annons?

Hur som helst hoppas alla som satsat lite pengar i detta både företaget som har annonsen och Ullis tjänar på denna uppmärksamhet som kommer nu det är ju ändå förmodligen fler som köper företagets produkter efter reklamenkampanjen med Ullis än det är som vägrar det specifika märket. Detta hoppas jag generar mer möjligheter för henne att få fler liknande kontrakt i framtiden.

Ber om ursäkt om det är lite osammanhängade text men gör annat under tiden.

Slutsat jag tycker hon gör rätt.

Skrivit detta ur min synvinkel och jag känner absolut inte Ullis personligen.

/Urban

Goodstuff skrev:
Det som förbluffar mig angående artikeln i KvP är hur extremt lite det verkar krävas för att kalla sig journalist.

Eeehh ja! Har människan verkligen fått betalt för det där?! Känns som att det är dags att börja ta rejält med arvode för det man själv skriver! :3freak

Macho Woman skrev:
Eeehh ja! Har människan verkligen fått betalt för det där?! Känns som att det är dags att börja ta rejält med arvode för det man själv skriver! :3freak

Sportjournalist har väl aldrig stått så där högt i kurs i journalistkåren och i synnerhet inte dem som ska täcka upp motorburen ungdom. De ligger väl snäppet ovanför ekonomijournalister.

Men det lilla som skrivs om rr-sporten hos de stora drakarna får väl ses som en bonus så till er förare som häcklar henne...beröm henne istället och försök rid på vågen så kanske ni blir omnämda i er lokalblaska nån gång ni med

Nyteknik skrev:
Jag såg henne naken, skrevande och stylad som en "heroin-chick" på en helsida i Bike. Trodde inte mina ögon. Snacka om sell-out.

:brinnerup
Nu leker du med elden, ganska onödigt att flama om andras beslut, Ullis är duktig på att köra hoj och skaffa sponsorer, den numera berömda bilden skapade jättemycket publicitet och det är ju precis det som är meningen med en reklambild.

Bilden visar inte mer än vad man ser på stranden en vanlig sommardag, den är smakfull och stilren, konstigt nog så säger man ingenting när Stiggy & dom andra grabbarna poserar på samma sätt.

Jag säger bara go Ullis go :tummenupp

Man kan ju undra över visheten i att uppröra resten(?) av räseråkarna när man själv ska köra räser. Plötsligt är det ingen som har munstycken/clipon/kåpglas/fotpinne att sälja eller låna ut.

Jag är övertygad om att alla tänker igenom allt de gör innan de gör det. För det gör de väl?

GSXR1100R skrev:
Jag säger bara go Ullis go :tummenupp

Japps.... jag håller med Heja Ullis Gullis!!!

Det är för mig ett mysterium att man kan bli upprörd över en sån fin bild.

Jag attachar en annan bild som Nyteknik kan få bråka över.

ljungberg.jpg

Man kommer ju alltid långt med sitt budskap genom att prata förudmjukande om andra :rolleyes:

Edit: Det är ju lite skillnad att kanske tycka det inte är så vettigt att näcka sig för att få uppmärksamhet/sponsorer. Till att kalla någon i ens ganska omedelbara närhet för sell-out och heroin-chic..

Last edited:
Mattias skrev:
Man kan ju undra över visheten i att uppröra resten(?) av räseråkarna när man själv ska köra räser. Plötsligt är det ingen som har munstycken/clipon/kåpglas/fotpinne att sälja eller låna ut.

Jag är övertygad om att alla tänker igenom allt de gör innan de gör det. För det gör de väl?
Ja även om det ibland skrivs med ironi och undertoner så får man tänka till innan man kliver i klaveret, det kan bli rätt så pinsamt att träffas IRL om man skriver negativa åsikter hur andra förare beter sig i media i ett öppet forum.

Men man kan ju iof krypa till korset och be om ursäkt, dock kräver detta en del balls och att svälja sin stolthet.

:pannkyss

oFFkeFF skrev:
Man kommer ju alltid långt med sitt budskap genom att prata förudmjukande om andra :rolleyes:

Edit: Det är ju lite skillnad att kanske tycka det inte är så vettigt att näcka sig för att få uppmärksamhet/sponsorer. Till att kalla någon i ens ganska omedelbara närhet för sell-out och heroin-chic..
Det enda jag har sagt om Ullis är att hon är en mycket talangfull tjej och en bra förebild för andra tjejer. Hur det kan uppfattas som förödmjukande förstår jag faktiskt inte. Det förödmjukande är hur hon skildras i annonsen och den har jag tack och lov ingenting att göra med.

Nyteknik skrev:
Gärna. Men det har funkat dåligt för mig. Dessutom måste jag göra lite nytta nu. Ser fram emot att titta in här i eftermiddag och räkna antalet inlägg där jag kallas för en idiot.

:rolleyes:
6 får jag det till, 7 om man räknar mitt.

GuW skrev:
Öhh, jag vet inte vilka, men var det inte flera killar som var med på liknande bilder?
I jämlikhetens namn är dom väl lika exploaterade och billiga då?

Jag tycker att annonsen var/är fin, oavsett vem som är på bilderna, om man istället hade haft en fullt påklädd RR förare på sin hoj hade man ju tappat lite focus från dojjorna, då MC folk hade tittat på en massa annat på en sån bild.
(vilken hoj, vilket avgassystem, vilka handskar, hjälm osv...)

Fokusera på dojjorna gör man väl bäst om det bara är dojjor på bilden ? :va

Nyteknik, du har en poäng i det hela du försöker få fram.

MEN

Ullis har själv valt detta och hon har gått med på. Det är hennes val att vara med på den bild du pratar om. Om hon inte hade velat varit med så är jag helt säker på att hon hade tackat nej. Hon är en tjej med skinn på näsan som hade sagt i från annars.

Att hon kan köra är det inte heller någon tvekan om.
Är även säker på att hon inte bara fått sina sponsorer för att hon är lättklädd på bild.

Nu är det såhär, mycket hud säljer (killar köper det ;) ) och företag vill få ut mycket publicitet. Att låta Ullis synas i media på olika sätt säljer och det ger i sin tur pengar till henne att raca för.

Visst kan man prata långt vidare om det här med att tjejer inom sport ofta "viker" ut sig och att det är fel förebild för yngre tjejer. Yngre tjejer idag ser det som en merit att få vika ut sig mer än en merit inom sport.
Personligen tycker jag det är beklaglit att det ska vara så och önskar självklart att tjejer kunde "hålla på " sig lite mer.

Men, det är åter igen upp till var och en. Mitt val var när jag tävlade och blev erbjuden att posera i sportunderkläder ett nej från min sida. Jag hade sponsorer så jag klara mig ändå, pga att jag var duktig i det jag höll på med.

Det jag ser från Ullis är en säker och smart sattsning. Hon vet vad som gäller.
Jag är säker på att hon inte är den som om några år kommer stå i en tidning och beklaga sig över att hon var lättklädd på bilder för sponsorer (så som många kändisar gör. Först utvik sen beklaga sig för att folk ser dom som sexobjekt)

Jag tror det hela är en väl medveten sattsning från hennes sida där hon vet att hon kan få mediatid, reklam och få ut sina sponsorer väl vilket ger henne en bra grund till tävla inom RR och jag är säker på att vi kommer se henne på pallen.

/Liwa1

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...