Gixxer-Anders
the story of my life..
Goodstuff skrev:Om jag tycker att dina åsikter stinker får jag då ge dig en smäll?
Nej, men om jag loskade dig i ansiktet skulle jag ha full förståelse för att du gav mig en smäll.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Goodstuff skrev:Om jag tycker att dina åsikter stinker får jag då ge dig en smäll?
hmmmmm, vad vet du om det? Lite fakta tack, gärna en hel rapport!!!Goodstuff skrev:Om jag tycker att dina åsikter stinker får jag då ge dig en smäll?
Det finns massor med sätt att utdela bestraffning för ett barn om man nu vill det. Aga är det absolut sämsta.
Gixxer-Anders skrev:Så vad är det då? Vad är din åsikt i detta specifika fall?
så ett sårigt öra e ok?mb skrev:Örfilar är inte ok, jag skulle aldrig kunna ge mitt barn någon (ifall jag hade barn vill säga).
Mitt ena öra brukade vara knallrött när jag var liten, sårigt och eländigt ibland med. T.o.m. lärare höll på med örfilar och det här var alltså så sent som på 80/90-talet. Skrämmande... Att vara förälder handlar förresten om att bygga upp en ömsesidig respekt, vilket är ett stort projekt. De som försummar sina barn totalt pga arbete/intressen och sedan slår ner uppror med fysiska metoder har inte tagit sitt ansvar.
korvgubbe skrev:Min åsikt i detta specifika fall är att han gjorde fel men omständigheterna gör att jag inte klandrar honom eller anser det befogat med någon påföljd.
Ravetrancer skrev:jag har mailat dom om deras smaklösa sätt .....![]()
dom har inte svarat än, hoppas dom gör det iaf......Dennis75 skrev:Skriv gärna här sen och berätta vad dom skrev till dig.
Nej, det är inte ok med våld alls. Det min fasta åsikt, örfilar är alltså inte ok.Ravetrancer skrev:så ett sårigt öra e ok?
Jo klart det e nåt som e galet, dessutom hela grejen med tånåren o pubertet. Dessutom så är detta hans styvdotter vilket verkar ha härsknat till relationen ännu värre.mb skrev:Nej, det är inte ok med våld alls. Det min fasta åsikt, örfilar är alltså inte ok.
Man kan inte räkna med att få sina barns respekt med ett brev på posten. Spottar ungarna sina föräldrar i ansiktet så är något galet från grunden. Det var ungefär det jag ville säga.
Har väldigt svårt att tänka mig in i situationen eftersom jag tror att den aldrig skulle uppkomma. Jag skulle nog inte tumma på reglerna och gränsdragningarna varken åt ena eller andra hållet. Inte heller ta tll något våld. Det gäller ju att uppmuntra det positiva istället för att pracka ner på det negativa. Kanske skulle jag ifrågasätta hur mycket energi jag själv egentligen lägger ner på familjen, eftersom situationen uppkommit.Ravetrancer skrev:Scenario: Precis som i artikeln, dock att ungen e riktigt riktigt djävulsk o jobbig, precis som jag tror det var.
Lägg sen på en hatisk person som inte ens vill ha dig i närheten av sig själv eller sin mamma, en som bara hatar dig hela tiden,en som ger dig sura miner, kommentarer hela tiden, under säg 2 års tid.
Förklara för mig vad du skulle gjort?
Jo, självklart och ingen är felfri. Men det är skillnad på att ha förståelse för något och att säga att det är moraliskt riktigt.Chris Ash skrev:För en gång skull måste jag hålla med rejvis. Det finns tillfällen då man kokar över. Inte sagt för att försvara aga, jag är verkligen starkt emot det, men alla har en gräns när man tappar kontrollen.
om du inte klarar av att sätta dig i andra människors situationer, hur kan du då döma?mb skrev:Har väldigt svårt att tänka mig in i situationen eftersom jag tror att den aldrig skulle uppkomma. Jag skulle nog inte tumma på reglerna och gränsdragningarna varken åt ena eller andra hållet. Inte heller ta tll något våld. Det gäller ju att uppmuntra det positiva istället för att pracka ner på det negativa. Kanske skulle jag ifrågasätta hur mycket energi jag själv egentligen lägger ner på familjen, eftersom situationen uppkommit.
alltså, du har inte upplevt barn.....vänta tills dess och vi får hoppas att du inte får ett damp barn eller liknande......och sen får vi hoppas att du vågar stå emot ditt barn när det kräver massor av dig.mb skrev:Jo, självklart och ingen är felfri. Men det är skillnad på att ha förståelse för något och att säga att det är moraliskt riktigt.
Jag har svårt att tro att det skulle hända mig bara. Klart jag kan sätta mig in i andra människors situationer. Scenariot som du målade upp har jag sett flera gånger i verkliga livet.Ravetrancer skrev:om du inte klarar av att sätta dig i andra människors situationer, hur kan du då döma?
Det är sant, den dagen den sorgenRavetrancer skrev:alltså, du har inte upplevt barn.....vänta tills dess och vi får hoppas att du inte får ett damp barn eller liknande......och sen får vi hoppas att du vågar stå emot ditt barn när det kräver massor av dig.
ja men , jag undrade ju hur du tror att du hade hanterat situationen då, efter allt jag beskrev.mb skrev:Jag har svårt att tro att det skulle hända mig bara. Klart jag kan sätta mig in i andra människors situationer. Scenariot som du målade upp har jag sett flera gånger i verkliga livet.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |