Tydlig vinkling i tidningen

som lärare får man svälja hur mycket som helst, har blivit spottad på, huggd med en penna så den satt kvar i armen, sparkad på och framförallt spottad på. inget jag kan göra mer än ringa hem till föräldrarna som i många fall inte bryr sig utan tycker det är jobbigt att jag ringer.

att bli spottad på är det värsta, man blir så satans förnedrad. det har brunnit många säkringar i skallen men jag vet att om man så mycket som nuddar en unge så blir man av med jobbet. men bara står det med skammen, kommer hem och kör skiten av hojen då man inte vill att familjen ska ta skiten.

vet många kolleger som har tillrättavisat tjejen och lagt handen på deras axel och fått en anmälan på sig om sexuella trakaserier, hela deras framtid går åt skogen. vart är vi på väg, när ungarna inte respekterar de äldre. hade de visat respekt från början så hade mycket tråkigheter kunnat undvikas
 
Ravetrancer skrev:
ja men , jag undrade ju hur du tror att du hade hanterat situationen då, efter allt jag beskrev.
Sätt dig in i situationen o tänk efter lite.

Vill ha ett svar för att ev kunna se andra utgångar än just en örfil:)
Ja, alltså det finns säkert inget mirakelrecept. Jag skulle försöka reda ut det hela och hitta någon lösning. Kanske hitta på mer saker ihop på fritiden som båda gillar. Men kanske först och främst visa att det inte går att komma någon vart genom att vara odräglig. Att det varken leder till bestraffningar eller tummande på reglerna, utan snarare minskat inflytande eftersom han/hon inte uppvisar det ansvarstagande som krävs för att kunna ges större frihet.
 
Vi ska vara väldigt glada att vi inte har den media som t.ex. USA har. Här har vi iaf en journalistkår värd namnet, trots att deras personliga politiska åsikt oftast är vänstervriden. Av någon underlig anledning (kom inte riktigt underfund med varför) rattade jag nästan alltid in NPR under mina 4-1/2 år i Lynchburg, VA.

Var det någon som orkade kika på TV1's program igår kväll? Det är väldigt skrämmande vilken desinformation Fox News kan tuta i de amerikanska tv-tittarna - som av gemene John Doe uppfattas som dagens sanning.
 
andersbrink skrev:
Vi ska vara väldigt glada att vi inte har den media som t.ex. USA har. Här har vi iaf en journalistkår värd namnet, trots att deras personliga politiska åsikt oftast är vänstervriden. Av någon underlig anledning (kom inte riktigt underfund med varför) rattade jag nästan alltid in NPR under mina 4-1/2 år i Lynchburg, VA.

Var det någon som orkade kika på TV1's program igår kväll? Det är väldigt skrämmande vilken desinformation Fox News kan tuta i de amerikanska tv-tittarna - som av gemene John Doe uppfattas som dagens sanning.
förklara gärna mer, för jag förstog inte?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top