Har inte pratat med Mange själv men de va väl ganska illa om jag fattat de rätt. Vill dock inte skriva här på forumet om hans skador utan hans tillåtelse.
Hoppas han kommer hem snart o själv kan berätta istället.
Tjenare yates ock alla andra vänner här på forat !!
Som tidigare sagt så kraschade jag ganska ganska rejält på fredagen den 30 mars.
Jag rev upp hela vänster buksida ock tarmar o skit hängde utanför och tre revben som gick in och punkterade vänster lunga, jag krossade höger underarm fullständigt och har fått bygga upp den helt med titanskenor, skrruvar mm så nu är den någorlunda hel men 2cm kortare, samt en bruten tå.
Efter att ha legat på två olika sjukhus ett tag nu så är jag äntligen hemma.
jag går med en vakumpump inkopplad på vänster sida och har armbågen fixerad i minst två veckor till då även armbågen var krossad. mtp omständigheterna mår jag mycket bra och är uppe och går omkring men går på hyfsat shyssta doser med morfin

så humöret är ju på topp.
Själva händelseförloppet i korthet, jag hade gjort de sista justeringarna på hojen och satt på en ljuddämpare, körde ut på en liten varmkörningsrunda, drog iväg hur lugnt som helst, ca 500m hemifrån så släpple jag gasen, kollade över mätarna, såg hastighetsmätaren gå ner under 70 och att det var undertryck på turbomäteren, lustigt att sådana små detaljer etsats fast, då jag märkte något fuktigt på vänster hand, jag kollade vad det var, förmodligen olja sedan vajersmörjning, torkade av mej på byxbenet och tittade upp uch var plötsligt ute i lösgruset vid vägkanten det var en sträng på ca: 40 cm lösgrus på asfalten,, jag försökte ett bromsa så gott det gick men jag bara kanade ner i diket och körde på/över en rejäl sten, voltade och duttade till en ledningsstolpe för att slutligen landa i en vindfälla. Jag var vaken hela tiden ända till ambulanspersonalen kom och han klippte upp min jacka och utbrast : Fy fan, jag undrade vad han menade men han sa att jag skulle få lite "syrgas, då jag hade lite svårt att andas" och jag fick en mask över ansiktet sedan minns jag inget mer förrän jag vaknade upp på hospitalet 4 dagar senare.
Men sedan i fredags är jag utskriven men det återstår många återbesök på hospitalet, jag gör omläggningar av sårskadan i vänster sida 2ggr i veckan och skall till malmö den 14e för sövning och ev borttag av "staketet" som fixerar min armbåga.
Men jag är på kraftigt tillfrisknande och tack alla för ert deltagande. tyvärr blir det nog inget hojande för mej denna säsongen

.
Någon som är sugen på attt köpa en gixxermoter med turbo monterat, provat och klart, det verkar som om motorn klarat sej, endast ett tilltryckt tryckrör och avsaknad av wg, annars verkar allt ok med motorn men resten av hojen är skrot
Mvh Magnus.