TRX-tråden

Klickar det inte ens i relät när du trycker på start-knappen? Försvagas ljuset om du trycker på knappen?

-dödarknappen i rätt läge, använder man inte den i vanliga fall så kan man lätt missa den...
-brytaren till sidostödet kan glappa
-start-knappen, oxid på kontaktytorna?
 
Finns det nån lathund på orginalmunstyckes moddning ?
Vad kör ni med som gjort det ?

Man kanske måste lämna in hojen på en riktig bänkning med FactoryPro grejor...?!
Snåljåpen inom mig protesterar dock mot detta, skulle vilja prova själv egentligen.

Vad är det för skillnad mellan ett kit från tex. FacPro och större org.munstycken ??

//TT
vet inte vad du menar med munstycksmoddning? Är det förgasarjustering (med ev. byte av munstycken) så kan du självklart göra det utan att bänka den. Lite svårare är det, men är man noggrann så slår man nog en slarvig bänkning. Fördelen med bänkning är att man får svart på vitt, samtidigt så är det ju under just de förhållanden som man bänkar som inställningarna optimeras för... Det finns en sticky på mekforumet med en bra instruktion hur man justerar.

FactoryPro, DynoJet och liknande är eg. inget annat än färdigtestade 'onesizefitsall' kit som påstås ha någon optimerande egenskap utöver original. Jag tvivlar på att det är värt pengarna, men andra hävdar motsatsen. En fördel med nålarna från Factorypro är att de ska vara gjorda i ett hårdare material, och slits inte ovala pss som originalen. Man kan även tillverka små brickor som läggs under nålarna i trotteln, som gör att de inte kan vicka, och då ska det inte vara några problem längre. Får försöka ter passa på att tipsa om Steve på www.topham.de. Han pratar engelska, kan mycket om Mikuni och en hel del om TRX. Skriv ned dina modifieringar och be honom gissa, så komer du garanterat nära, beställ nån storlek över/under samtidigt, så kan du labba lite själv enl. stickyn i Mekforumet.
 
Klickar det inte ens i relät när du trycker på start-knappen? Försvagas ljuset om du trycker på knappen?

-dödarknappen i rätt läge, använder man inte den i vanliga fall så kan man lätt missa den...
-brytaren till sidostödet kan glappa
-start-knappen, oxid på kontaktytorna?

Tror jag hittat felet.. ska testa det senare eller imorrn....
Tror det är startrelät som har gett sig...
Får ström dit hör inget klickande när man försöker starta..
Får även ingen ström mot startmotorn när jag trycker på start knappen...
så förhoppningsvis är det relät annars blir jag lite mer tokig...
men det är inga säkringar som gått på relät det tycker jag är konstigt att ett relä bara kan ge upp:va ... vi får se vad som är felet...
 
vet inte vad du menar med munstycksmoddning? Är det förgasarjustering (med ev. byte av munstycken) så kan du självklart göra det utan att bänka den. Lite svårare är det, men är man noggrann så slår man nog en slarvig bänkning. Fördelen med bänkning är att man får svart på vitt, samtidigt så är det ju under just de förhållanden som man bänkar som inställningarna optimeras för... Det finns en sticky på mekforumet med en bra instruktion hur man justerar.

FactoryPro, DynoJet och liknande är eg. inget annat än färdigtestade 'onesizefitsall' kit som påstås ha någon optimerande egenskap utöver original. Jag tvivlar på att det är värt pengarna, men andra hävdar motsatsen. En fördel med nålarna från Factorypro är att de ska vara gjorda i ett hårdare material, och slits inte ovala pss som originalen. Man kan även tillverka små brickor som läggs under nålarna i trotteln, som gör att de inte kan vicka, och då ska det inte vara några problem längre. Får försöka ter passa på att tipsa om Steve på www.topham.de. Han pratar engelska, kan mycket om Mikuni och en hel del om TRX. Skriv ned dina modifieringar och be honom gissa, så komer du garanterat nära, beställ nån storlek över/under samtidigt, så kan du labba lite själv enl. stickyn i Mekforumet.


Bitte ! Är lite rudis på detta, men nån gång ska ju vara den första.:D

Cit. Wikipedia: "Amatör, av fr. amateur, en person som ägnar sig åt något under icke yrkesmässiga former - motsatsen till professionell.

Även ur lydelsen "amore" (passionerat). Någon som utövar en hobby passionerat."
 
Har varit i garaget idag å felsökt å felsökt tagit dän hela kabelhärvan å mätt å haft mig....
Sen när jag sätter tillbaka kablarna så vill hojen nästan starta men han startar inte på grund av att batteriet är dåligt laddat...
Men nu lever besten iallafall så det måste jag fira ikväll:banana...
Ska kolla en kabel särskilt för jag tror det är ett litet kabelbrott på den men en kabel kan man byta....
Ha de bra!!!
Nu måste den bli fint väder snart å sol så man kanske kan ta en provtur....
 
Har varit i garaget idag å felsökt å felsökt tagit dän hela kabelhärvan å mätt å haft mig....
Sen när jag sätter tillbaka kablarna så vill hojen nästan starta men han startar inte på grund av att batteriet är dåligt laddat...
Men nu lever besten iallafall så det måste jag fira ikväll:banana...
Ska kolla en kabel särskilt för jag tror det är ett litet kabelbrott på den men en kabel kan man byta....
Ha de bra!!!
Nu måste den bli fint väder snart å sol så man kanske kan ta en provtur....

Jag körde precis 10 mil, inte fan måste det vara sol.....även om det är mer njutbart... :-)
 
Nej men snöfritt förhoppningsvis å torr vägbana......:-p
Nej nu måste man ta några öl till:tummenupp
Finns det nån hojträff med Trx:er i sommar någonstans här i sverige???
Det finns några Trx klubbar som brukar träffas utomlands vet jag men det skulle vara kul att ha nån sorts Trx träff här i sverige också tycker jag...
 
har läst igenom ett gäng däck-trådar här i forumet nu och det lutar åt att det blir ett par Dunlop sportmax qualifier till sommarn. hänkte bara höra vad ni åker på innan jag bestämmer mig. vad rekomenderas till trxen?
Kanske ska nämna att jag inte ska åka bana...
 
Själv åker jag pirelli diablo...
Bra däck bra grepp livslängden vet jag ej än men jag har kört ca 250mil på mina och det är väldigt lite slitet... även om man har kört lite mer aktiv på vägarna....
 
har läst igenom ett gäng däck-trådar här i forumet nu och det lutar åt att det blir ett par Dunlop sportmax qualifier till sommarn. hänkte bara höra vad ni åker på innan jag bestämmer mig. vad rekomenderas till trxen?
Kanske ska nämna att jag inte ska åka bana...

Köpte qualifier första gången och dom var så bra så jag köpte igen...2400:- (+lite frakt o jox) för ett par är inte fel. Vart lite dyrare denna gången då jag kör 120/70+170/60

Har helt klart för mig att dom släppt qualifier 2ct nu också så sådana blir det nästa gång så inte bakdäcket blir helt platt! :D
 
Ngn som sitter inne med orgnalbestyckningskonfigen på trx? Huvud å lågfart är jag ute efter.

//Jocke
 
Jorå, det är skoj. Vi hade en 2006 men sen blev vi bannlysta från den banan :D

Den uppe i Älvdalen???
Kommer även ihåg den när den var bara grusplan där ambulans, polis å brandkåren övade halkkörning.....
Det är så jävla larvigt att dom stängt den banan...
 
Renthal bakdrev?

Är det fler av er som är sugna på snygga 39 kuggars alubakdrev från renthal?

Pris 499:- st.

Det krävs 6st för att de ska tas hem. Kan ev fås i andra färger mot 100:- extra. Mer info kommer på måndag.
 
*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back
Top