TRX-tråden

Nope, men mina var ju nedslitna, så de fick ta bort mer material. Bascirkel ca 26,3, lober ca 34,5. Rätt mycket diff mellan loberna, så min kördes nog för hand... Fått höra också från min outsinliga källa till trimmarvisdomar, att man inte räknar som jag gjorde, lyft räknas utan att ta bort ventilspelet.


....och vad jag förstod när det begav sig så räknade inte KENT cams alls som Sölle racing gjorde....go figure. :gnissla

Halloj! Snart avverkat 20 mil denna säsong. Skönt att äntligen kunna ta fram hojen igen.

Har funderingar på att göra om bakdelen lite. Min är orginal nu men vill rensa lite baktill. Hur har ni gjort? (jag vill gärna kunna återställa den till orginal igen). Hittar ingen undertail till TRX. Finns det någon? Någon som byggt egen och isåfall hur?

Lägg gärna upp bilder så man ser.

/ Rauken79

Det blir till att kapa....eller låta bli. Coerce har en undertail men den är fasligt lik original och rensar inte nämnvärt.
Jag köpte en FZR600 undertail på vinst o förlust och den passade som en handske i rätt storlek...
Ligger på lack men kan lägga upp ett foto vad det lider....

I övrigt finns det en fransk snubbe som gjuter undertail till TRX och jag köpte en sådan.....fick dock kapa bort mer än hälften då inte ett skit passade....undvik!
 
Last edited:
Nope, men mina var ju nedslitna, så de fick ta bort mer material. Bascirkel ca 26,3, lober ca 34,5. Rätt mycket diff mellan loberna, så min kördes nog för hand... Fått höra också från min outsinliga källa till trimmarvisdomar, att man inte räknar som jag gjorde, lyft räknas utan att ta bort ventilspelet.

Plockade precis upp en -98 TDM topp som jag haffade på ebay för 50£....med kammar och hela klabbet....fina lagerbanor etc. så nu skall här testas en hel del! :-) Kammarna på denna topp var 36-28...

2 frågor....
Vet du ngt riktigt bra sätt att ta ur och ersätta avgasbulten? Dom var det enda kassa på toppen....

Sen är jag inne på att sätta dit dom vanliga kamdreven istället för Sölles slottade...borde bli enklare att meka själv!? Vad tycker du??
 
Har funderingar på att göra om bakdelen lite. Min är orginal nu men vill rensa lite baktill. Hur har ni gjort? (jag vill gärna kunna återställa den till orginal igen). Hittar ingen undertail till TRX. Finns det någon? Någon som byggt egen och isåfall hur?

Lägg gärna upp bilder så man ser.

/ Rauken79

vetefan hur det är gjort men man sitter jävligt bra på zx9r baken :)... krävs nog lite modifieringar dock, kan kolla närmare nån dag...
 
Plockade precis upp en -98 TDM topp som jag haffade på ebay för 50£....med kammar och hela klabbet....fina lagerbanor etc. så nu skall här testas en hel del! :-) Kammarna på denna topp var 36-28...

2 frågor....
Vet du ngt riktigt bra sätt att ta ur och ersätta avgasbulten? Dom var det enda kassa på toppen....

Sen är jag inne på att sätta dit dom vanliga kamdreven istället för Sölles slottade...borde bli enklare att meka själv!? Vad tycker du??

Om du har tillgång till svets, så svetsa fast en mutter. Dels får du något bra att dra med, och dels gör värmen nytta. Har du ingen svets, så får du väl försöka fila till, och ta en bra skiftnyckel/fast nyckel. Värm godset också, räcker med en varmluftspicka, godset expanderar mer än bulten, behöver inte bli busvarmt!

Jag hade nog också kört med fasta drev, åtminstone tills du får möjlighet att testa olika inställningar i en bänk, med nån du litar på som kan ställa kammarna optimalt. Så länge det är Kent kammarna ska det ju vara samma inställning som original (även om det säkert går att krama ur nåt extra med lite finlir, men det är nog inte värt bekymret...)
 
Om du har tillgång till svets, så svetsa fast en mutter. Dels får du något bra att dra med, och dels gör värmen nytta. Har du ingen svets, så får du väl försöka fila till, och ta en bra skiftnyckel/fast nyckel. Värm godset också, räcker med en varmluftspicka, godset expanderar mer än bulten, behöver inte bli busvarmt!

Jag hade nog också kört med fasta drev, åtminstone tills du får möjlighet att testa olika inställningar i en bänk, med nån du litar på som kan ställa kammarna optimalt. Så länge det är Kent kammarna ska det ju vara samma inställning som original (även om det säkert går att krama ur nåt extra med lite finlir, men det är nog inte värt bekymret...)

Får bli svets i värsta fall....får bli lite wd40 dränk först och värmepickan som du sa! :tummenupp
Funderar faktiskt på att byta till tornado kammar....har ju 2 set kentcams som borde betala för bytet!
 
tack för svaren än så länge. Får nog kolla på hur jag ska gå till väga. Gjuta en egen rent av kanske. Lite mycket jobb kanske men man får ju det som man vill ha det. Konstigt att man alltid ska få dessa funderingar när man tar ut den på våren och inte i höstas...
 
...Konstigt att man alltid ska få dessa funderingar när man tar ut den på våren och inte i höstas...

Själv skriver jag en lista på alla modifieringar som ska göras under vintern, samma helg som den ställs undan, därefter kommer MS Project fram, där resurser och tid fördelas. Inte en säsong som har blivit försenad!

Eller drömde jag bara det?

:rolleyes:
:tungan
 
Själv skriver jag en lista på alla modifieringar som ska göras under vintern, samma helg som den ställs undan, därefter kommer MS Project fram, där resurser och tid fördelas. Inte en säsong som har blivit försenad!

Eller drömde jag bara det?

:rolleyes:
:tungan
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
:)
 
Hej är det nån som har en instruktion hur man byter framgaffeltätning på en TDM -92?
Mvh
Ola

Nah, men jag gjorde det nyligen på trixen...hade varit helt hopplöst om jag inte hittat ett perfekt kvastskaft att hålla fast returrördämpsaken med.
Tog en halv dag ungefär och jag hade inte varit i närheten av en gaffel tidigare....så helt klart görbart! :tummenupp
 
Ok så bra hur mycket grejor är det man ska byta en packbox gissar jag men i övrigt nåt annat att tänka på ?

Mvh
Ola
 
Ok så bra hur mycket grejor är det man ska byta en packbox gissar jag men i övrigt nåt annat att tänka på ?

Mvh
Ola

Fixa packboxen och dammskyddet, jag handla billigt på ebay (som vanligt) och samma handlare hade både och.
....och varför inte hänga i öhlinsfjädrar eller dylikt märke då du ändå byter grejer i gaffeln!?
Om inte så finns det iaf på engelska forumet en "fix" för förare runt 90Kg.....går ut på att öka oljemängden men köra 5w olja. Detaljer kommer jag inte ihåg....
 
Hej vilken ebay sida är det du handlar från? Nybörjare på det området :) Ringde till Carlbarks mc dom skulle ha 115:- per pack box så det var ju inga jätte summor.
 
Hallå!!!
Jag undrar om någon vet vart man kan få tag i en digital vattentemp mätare här i sverige?????
Mvh Liff
 
Krasch "puckar"

Hej hopp!
Dom skall börja tillverka kraschpuckarna nere i Australien igen....samma som kevtrx gjorde många månar sedan.
Jag köpte då ihop med Jåke bl.a och dom chromade....har bannat dagen då svarta hade varit snyggare....och nu gör dom svarta igen.

Några sugna på gruppköp/frakt???
 
Mera problem

Hej råkade ut för fler fel på tdm förutom läckande packbox. När glassen var intagen i Hallsberg så var hojen stendöd finns kräm i batteriet ingen lampa lyser inte nåt efter lite ryckande i sladdar och säkringar så helt plötslig så funkade det ett tag...... har letat efter nåt glapp eller jordfel men hittar inget nån som vart med om nåt liknande? ja just varvräknare fick spel också.

Mvh
Ola
 
Hej råkade ut för fler fel på tdm förutom läckande packbox. När glassen var intagen i Hallsberg så var hojen stendöd finns kräm i batteriet ingen lampa lyser inte nåt efter lite ryckande i sladdar och säkringar så helt plötslig så funkade det ett tag...... har letat efter nåt glapp eller jordfel men hittar inget nån som vart med om nåt liknande? ja just varvräknare fick spel också.

Mvh
Ola

När varvräknaren börjar "åka" så är det ett fel...du kan se i manualen vilket.
När TPS:en är kass eller urdragen ploppar den upp till 3k varv med jämna mellanrum....
 
Hej hopp!
Dom skall börja tillverka kraschpuckarna nere i Australien igen....samma som kevtrx gjorde många månar sedan.
Jag köpte då ihop med Jåke bl.a och dom chromade....har bannat dagen då svarta hade varit snyggare....och nu gör dom svarta igen.

Några sugna på gruppköp/frakt???


kan ev. vara intresserad !
 
Elfel

När varvräknaren börjar "åka" så är det ett fel...du kan se i manualen vilket.
När TPS:en är kass eller urdragen ploppar den upp till 3k varv med jämna mellanrum....

Hej är det nån sån pryl på en tdm -92? Har strippat av hojen hittar inget direkt fel och givetvis nu när den står i garaget så funkar den ju också :huvet

Känns inte riktigt stabilt att åka med vet ju aldrig vart det stannar

Mvh

Ola
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top