TRX-tråden

Behöver inget bakdrev, eller jo, men inte till TRX-fälg (och skulle i så fall vara 520...) Ska försöka få tummen ur och få till det med Marvic fälgarna, men kan inte beställa drev förrän jag mätt allting på plats. Vet inte vilken ev. offset jag måste ha... Marvic har annat bultmönster, så det blir att specialbeställa. (Har en ev. källa som inte skulle vara för dyr, när jag kommit så långt så kan jag ju höra mig för vad han ska ha för at göra lite TRX-drev.)

Lyckades f.ö. sätta ihop hojen i helgen. Inte kört en meter sen Mantorp i september, då topplockspackningen blåstes. Ny topp, gamla Kentkammar (som var krokiga, riktades mha gummiklädd slägghammare :yoparty @KW, jag skulle vara intresserad av vad dina kamlober har för mått. Max/min, räcker bra med skjutmåttsnoggrannhet. Jag får inte ihop det med det ökade lyftet som de påstod vi fick...)

Inget som rasslade eller skramlade, gamla Bettan tickade igång så snällt så. Enda smolket var att den läckte kylarvatten. Visade sig att O-ringen i termostathuset gett sig. Möjligtvis en collateral damage från att ha kört med sprucken topplockspackning. Det märkliga var att den inte läckte därifrån då den ställdes in för säsongen...

Premiärtur på ca 10 mil igår. Märkligt, skalet blir äldre, men inkråmet verkar inte mogna något alls. Hade föresatt mig för att åka någon mil på 73:an mot Nynäshamn och i princip bara checka att allt höll ihop, och för att få upp motortemp så jag kunde byta olja. Kall vägbana, ingen aning om vägarnas standard, ev rullgrus, min ringrostighet osv...
30 minuter senare ligger jag och pressar på Slingerbulten, bakom nån BMW med 4 slutrör och M märken som precis kört om mig... Jag besinnade mig dock, och slog av efter nån kilometer, så något mognare har man kanske blivit i alla fall...
 
Jorå, det är skoj. Vi hade en 2006 men sen blev vi bannlysta från den banan :D


Det var kul! Det är kul att träffa folk IRL (för det mesta, då var det det i alla fall...). Tyvärr har ju en del av det gänget som träffades då, bangat och bytt ned sig till IL4:or, med däckvärmare och hela vudevutten...

Men jag är helt klart för nån anspråkslös träff nånstans i Sverige. Nån som orkar rigga?
 
Det var kul! Det är kul att träffa folk IRL (för det mesta, då var det det i alla fall...). Tyvärr har ju en del av det gänget som träffades då, bangat och bytt ned sig till IL4:or, med däckvärmare och hela vudevutten...

Men jag är helt klart för nån anspråkslös träff nånstans i Sverige. Nån som orkar rigga?

Nu skall vi inte vara såna.......:rolleyes:

Skönt att se att du inte förnekar dig och att du fortfarande ger dig ut på äventyr med bettan.

//P
 
Nu skall vi inte vara såna.......:rolleyes:

Skönt att se att du inte förnekar dig och att du fortfarande ger dig ut på äventyr med bettan.

//P

Varför inte? Gå från "club-racing" till pretto race-hojar. Tss... Våga vägra däckvärmare, släp och komfort!

Ser trots allt fram mot era paraplydamer på Gotland!
:D
 
Last edited:
Varför inte? Gå från "club-racing" till pretto race-hojar. Tss... Våga vägra däckvärmare, släp och komfort!

Ser trots allt fram mot era paraplydamer på Gotland!
:D

Bah, glöm inte det prisvärda kalkstensdammöhelvetets kulinariska sida.
Blyga 130 riksdaler för en bit köttfärslimpa. (Hoppas fan att det fortfarande är Sek vi pratar, så inte gutarna gått över till €, £ eller någon annan mindre turistvänlig valuta).

Paraplydamer, räcker denna ???


15.jpg
 
Jag är helt inne på att skippa renthal å köra på supersprox efter att ha sett hur de ser ut :)

Ska vi sambeställa?

Har för mig att jag sparade länk med billigaste stället jag hitta, måste kolla på jobbet. Har iofs helt nytt drivpaket men det går ju åt!

@KW, jag skulle vara intresserad av vad dina kamlober har för mått. Max/min, räcker bra med skjutmåttsnoggrannhet. Jag får inte ihop det med det ökade lyftet som de påstod vi fick...)

Skall kolla vid tillfälle, dom ligger på jobbet och jag är inte där förrän på fredag...det gör absolut INGET om du påminner mig på fredag!

....och jag har ju inget större lust att byta bort mina yam9 spec om dessa nya inte är bra.....:gnissla

Jag är helt inne på att skippa renthal å köra på supersprox efter att ha sett hur de ser ut :)

Ska vi sambeställa?

Här har dom för 50€.....FAN det var ju utan VAT.....:gnissla

http://www.supersprox.com/eshop/products.php?cat=2237
 
Last edited:
Bah, glöm inte det prisvärda kalkstensdammöhelvetets kulinariska sida.
Blyga 130 riksdaler för en bit köttfärslimpa. (Hoppas fan att det fortfarande är Sek vi pratar, så inte gutarna gått över till €, £ eller någon annan mindre turistvänlig valuta).

Paraplydamer, räcker denna ???


15.jpg
Hehe, jag gillade speciellt antydningen: "ingen mat, ingen el". Vi får väl se det som en form av glesbygdsbidrag...

Å de e änna riktig Göteborschka? Skit samma, ta med henne i vilket fall som helst...

...
Skall kolla vid tillfälle, dom ligger på jobbet och jag är inte där förrän på fredag...det gör absolut INGET om du påminner mig på fredag!

....och jag har ju inget större lust att byta bort mina yam9 spec om dessa nya inte är bra.....:gnissla
Jag är inte säker, men som jag mätte det så får jag det till samma lyft som deras standardspec. Fredag räcker lugnt.
 
Last edited:
Gott! Har du mätt som på bilden, dvs A och B? Jag antar det, eftersom det är liknande mått. Kommer inte ihåg exakta måtten, men diffen mellan A och B var om jag kommer ihåg det riktigt, inte motsvarande lyft på utlovade 8,2 om man drar bort ventilspelet. Möjligt att det inte ska vara det heller, om loben börjar stigningen innan B, dvs att bascirkeln är mindre än dina 27,2 resp 28. Originalmåtten ger ju, om min enkla beräkning stämmer ettt lyft på A-B-spel=36-28-0,2=7,8 mm. Jag har för mig att min uträkning med mina mått låg på 8 för båda. Dina mått ger ju lite mer lyft på insug, men inte på avgas...

Jag ska kolla mina siffror när jag kommer hem.
Tackar!
 
Gott! Har du mätt som på bilden, dvs A och B? Jag antar det, eftersom det är liknande mått. Kommer inte ihåg exakta måtten, men diffen mellan A och B var om jag kommer ihåg det riktigt, inte motsvarande lyft på utlovade 8,2 om man drar bort ventilspelet. Möjligt att det inte ska vara det heller, om loben börjar stigningen innan B, dvs att bascirkeln är mindre än dina 27,2 resp 28. Originalmåtten ger ju, om min enkla beräkning stämmer ettt lyft på A-B-spel=36-28-0,2=7,8 mm. Jag har för mig att min uträkning med mina mått låg på 8 för båda. Dina mått ger ju lite mer lyft på insug, men inte på avgas...

Jag ska kolla mina siffror när jag kommer hem.
Tackar!


Mätte A o B jupps...
 

Bifogat

  • kamlob.JPG
    kamlob.JPG
    28.6 KB · Visningar: 71
Halloj! Snart avverkat 20 mil denna säsong. Skönt att äntligen kunna ta fram hojen igen.

Har funderingar på att göra om bakdelen lite. Min är orginal nu men vill rensa lite baktill. Hur har ni gjort? (jag vill gärna kunna återställa den till orginal igen). Hittar ingen undertail till TRX. Finns det någon? Någon som byggt egen och isåfall hur?

Lägg gärna upp bilder så man ser.

/ Rauken79
 
Hur gick det? Såg våra kammar likadana ut?

Nope, men mina var ju nedslitna, så de fick ta bort mer material. Bascirkel ca 26,3, lober ca 34,5. Rätt mycket diff mellan loberna, så min kördes nog för hand... Fått höra också från min outsinliga källa till trimmarvisdomar, att man inte räknar som jag gjorde, lyft räknas utan att ta bort ventilspelet.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top