TRX-tråden

Jag har en R1 bromspump med original slangar om det är någon som är intresserad ! tänkte mig 400:- ...
 
Är det nån som har bytt olja i bakre stötdämparn på sin TRX??
Eller lämnar ni in den så får dom göra det på verkstad??
Klantade mig lite å det läckte ut lite olja på min dämpare så nu måste man fylla den på nåt sätt....:mad: :gnissla :huvet
 
En fråga: om man har satt på pump och bromsok från en R1, är det dom slangarna man använder om man samtidigt tänker sätta på stålomspunna slangar?:va
 
En fråga: om man har satt på pump och bromsok från en R1, är det dom slangarna man använder om man samtidigt tänker sätta på stålomspunna slangar?:va

Hur menar du?

Om du ska få slangar tillverkade åt dig, så är det bättre om du gör en kombo av org & R1. trx = längd, R1 = Nipplar (vinklarna på dem). Men om det inte skiljer så mycket i längd mellan dem, så är det bara att köra R1 hela vägen.
 
Jag menar om man ska använda slangar avsedda för R1 eller om det är någon specialare.
 
Det går bra att använda R1 slangar rakt av. Dom är en aningen längre, fast det kvittar.

Är det någon som har testat K&N.s cylindriska filter till TRXen ?
Såg att det fanns på KEDO...är lite sugen på ett par.
 
Last edited:
Det går bra att använda R1 slangar rakt av. Dom är en aningen längre, fast det kvittar.

Är det någon som har testat K&N.s cylindriska filter till TRXen ?
Såg att det fanns på KEDO...är lite sugen på ett par.

R1 är väl ändock en god bit KORTARE än TRX slangarna, så vart det iaf på mina....men dom räcker.

Är en belgisk!? snubbe på engelska forumet som gjort "stage3" på sin TRX och svär att det funkar fint. En engelsman håller på....
CV gasarna gillar dock stilla luft (luftburk) och kan påverkas av fart/sidovind. Köp flatslides!! :tummenupp

Jag menar om man ska använda slangar avsedda för R1 eller om det är någon specialare.

Jag använder stålomspunna för R6:an....och använder radial bromspump från PT....så det mesta är samma samma.....
 
Last edited:
R1 är väl ändock en god bit KORTARE än TRX slangarna, så vart det iaf på mina....men dom räcker.

Är en belgisk!? snubbe på engelska forumet som gjort "stage3" på sin TRX och svär att det funkar fint. En engelsman håller på....
CV gasarna gillar dock stilla luft (luftburk) och kan påverkas av fart/sidovind. Köp flatslides!! :tummenupp



Jag använder stålomspunna för R6:an....och använder radial bromspump från PT....så det mesta är samma samma.....



F´låt ! Jag menade naturligtvis att Trx-slangarna var längre... !:huvet

Vad är Stage3 för någonting ?? Sökte i deras forum men jag hittade inget...
Flattisar skulle ju va optimalt ! men jag får se...
 
Jag menar om man ska använda slangar avsedda för R1 eller om det är någon specialare.

Annars kan du knalla in på din lokala hydralslangspulare å kolla vad de tar för att göra en uppsättning stålomspunnet efter trx'ens längd & rettans nipplar. Så gjorde jag å kom undan med 300:- Smidigt värre :)

Å föresten... nu när du börjat förbättra hojjen finns det ingen återvändo :) nästa steg blir bättre fjädring å snart kommer du sakna effekt till den nya fina väghållningen...
 
Annars kan du knalla in på din lokala hydralslangspulare å kolla vad de tar för att göra en uppsättning stålomspunnet efter trx'ens längd & rettans nipplar. Så gjorde jag å kom undan med 300:- Smidigt värre :)

Å föresten... nu när du börjat förbättra hojjen finns det ingen återvändo :) nästa steg blir bättre fjädring å snart kommer du sakna effekt till den nya fina väghållningen...

Det är stor risk för det:D :D Finns rettans nipplar att få tag i någonstans?:)
 
Det är väl vanliga banjos? Bör finnas hos hydralikfimor. Se bara till att du får rätt vinkel
Går det att utgå från dom gamla slangarna i så fall? BTW, mitt paket ligger tydligen på Pesten (Posten), det gick snabbt:yoparty ska hämta det i morgon:)
 
Har ni koll på om vanligt badrumssilikon är lösligt i bensin? det började nämligen droppa vid dräneringsskruven i förgasarna så jag tog till en nödlösning. Om silikon är lösligt i bens in så undrar jag om ni vet vad man kan göra åt problemet? har ni vart med om nått liknande? räcker det med att köpa ny mässingsskruv kanske?
lite osäker på om jag skulle skriva i mekforumet eller här, men ni verkar ju kunniga med :)

Kom på en till grej. Är gaskabeln (komplett wire, hölje osv) samma på TRX som på någon annan vanligare modell? Orginalkabeln är ju svindyr...
 
Last edited:
F´låt ! Jag menade naturligtvis att Trx-slangarna var längre... !:huvet

Vad är Stage3 för någonting ?? Sökte i deras forum men jag hittade inget...
Flattisar skulle ju va optimalt ! men jag får se...

Det är K&N burkfilter....total rejet av gasarna och helsystem. Fast det vete katten om jag hade gjort för....jag tror han fick runt 5hk...
Köp flatslides!! :)
 
Har ni koll på om vanligt badrumssilikon är lösligt i bensin? det började nämligen droppa vid dräneringsskruven i förgasarna så jag tog till en nödlösning. Om silikon är lösligt i bens in så undrar jag om ni vet vad man kan göra åt problemet? har ni vart med om nått liknande? räcker det med att köpa ny mässingsskruv kanske?
lite osäker på om jag skulle skriva i mekforumet eller här, men ni verkar ju kunniga med :)

Kom på en till grej. Är gaskabeln (komplett wire, hölje osv) samma på TRX som på någon annan vanligare modell? Orginalkabeln är ju svindyr...

Vet fasen inte om silikon är beständigt mot bensin, kanske? Farsans gamla BSA läcker ifrån en svetsskarv i tanken, och han köpte nåt som man hällde i bensinen. Inte säker på att det skulle funka (och den hittade han nog inte på OK.)

Började det bara läcka sådär, eller har du lossat och inte fått tätt? Normalt ska väl en skruv med justa gängor täta tycker man, även utan packning. Det finns ju packningscement att köpa på typ OK, och den ska vara beständig mot allt möjligt. Men jag skulle nog skruva bort skruven och försöka se varför det inte tätar. Sen kan det ju vara nån annan stans som det läcker ifrån, men eftersom det är lägsta punkten på fuggarna så droppar det från dräneringsskruven. Nån gummislang som inte sitter på som den ska, eller som torrspruckit?

Gaswire, vad är det som är knas? Ingen aning om nån annan modell funkar, men det brukar ju gå bra att hitta lösa wirar, höljen och nipplar som man skruvar/löder fast.
 
jo jag lossade på skruvarna för att haynes tyckte att man skulle tömma förgasarna vid förvaring (lite overkill på denna vintern kanske) gissa om jag ångrar det... såg att dom hade packningssilikon på biltema som är oljefast, kanske värt att testa...

vad gäller gaswiren så är det bara wiren som är på väg av så det blir väll till att investera i lödnipplar. men jag såg att dom hade kompletta piratkablar på lelles ganska billigt därför jag undra :)

men jag kör väll så länge det håller helt enkelt :tuttar
 
Nu har man lämnat iväg bakdämparen för att byta olja samt kolla packningarna i den..
Sen ska man börja plocka ihop trx:en igen ....
Väntar fortfarande på en del delar till den... man är så jävla sugen på att komma ut å köra nu....
 
Jotack, det börjar suga i tarmen nu. Själv har jag fått tillbaka toppen, den ser riktigt frän ut. Ska börja sätta ihop den i kväll om allt går som planerat...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top