Nu börjar goda råd bli dyra...
eller så att det blir dyrt det här...
Har kommit in efter att bytt spolar och tändhattar och stift (skiftat sida alltså), kort provtur in till stan och tillbaka, och efter ett tag när hojen blir varm händer samma sak. Har precis fått bort stiften, och fortfarande samma cylinder som spökar!
Ventiljustering gjordes för 3-400 mil sedan, bänkning balansering och justering av förgasare likaså.
Fenomenet uppstod efter byta av avgassystemet, men jag börjar tro att det inte har ett jota med det hela att göra, bara slumpen.
Hade faktiskt något liknande tidigt i våras (man är bra på att förtränga
), kollade då komp och bytte stift, och sen dess har det inte varit några problem.
Hojen går inte dåligt direkt efter kallstart (skjuter in choke ganska direkt för att inte sota ner den).
Finns inget klockrent mönster när den går dåligt.
Tomgång har alltid funkat OK.
Verkar som den går bättre igen efter att gått en längre tid.
CDI-box?
Ventiler?
Förgasare? (Slitna emulsiontuber? Nålarna såg justa ut, såg inte slitage med blotta ögat på tuber eller nålar...)
Har svårt att hitta någon logisk lösning, eftersom det verkar vara en cylinder enbart, och bara då och då...
eller så att det blir dyrt det här...
Har kommit in efter att bytt spolar och tändhattar och stift (skiftat sida alltså), kort provtur in till stan och tillbaka, och efter ett tag när hojen blir varm händer samma sak. Har precis fått bort stiften, och fortfarande samma cylinder som spökar!
Ventiljustering gjordes för 3-400 mil sedan, bänkning balansering och justering av förgasare likaså.
Fenomenet uppstod efter byta av avgassystemet, men jag börjar tro att det inte har ett jota med det hela att göra, bara slumpen.
Hade faktiskt något liknande tidigt i våras (man är bra på att förtränga

Hojen går inte dåligt direkt efter kallstart (skjuter in choke ganska direkt för att inte sota ner den).
Finns inget klockrent mönster när den går dåligt.
Tomgång har alltid funkat OK.
Verkar som den går bättre igen efter att gått en längre tid.
CDI-box?
Ventiler?
Förgasare? (Slitna emulsiontuber? Nålarna såg justa ut, såg inte slitage med blotta ögat på tuber eller nålar...)
Har svårt att hitta någon logisk lösning, eftersom det verkar vara en cylinder enbart, och bara då och då...