Tja!Robban_C skrev:Antar att de inte lämnar ut info pga att de räknar med att verkstäderna inte har tillräckligt mycket kunskap (eller utrustning) för att förstå i alla fall.
Man kan säga så här: Om jag ger en hammare till min mamma så är inte hon nån snickare för det.
Och ja, det är möjligt att CDI ger skumma fel. Kan räcka med en kallödning (dvs en lödning mot kortet som inte är helt ok och alltså ger kontakt ibland och ibland inte). Detta kan alltså variera med temp i CDI.
Testa kan man göra genom att omväxlande kyla och värma CDI. Lätt att gör aom CDI går att öppna men eftersom de flesta CDI är hopgjutna så föreslår jag ett dopp i frysen över en natt, ta ut, linda in i en handdduk så att kylan blir kvar i CDI, montera och provkör.
Eller lägg CDI nånstans en natt där det är lite varmare (typ 30-50 grader) och gör samma procedur.
Om du märker en förändring (ex vis att det tar längre tid innan trasslet uppstår) så har du troligen hittat felet. Metoden är inte 100%-ig men testa!
Tror mer och mer på CDI eftersom fuggarna är hela eller trasiga, ditt fel kommer ju och går.
Eftersom CDI är rätt dyrt så tycker jag att du ska kolla om du kan skifta CDI med nån ett par dar.
Låter som ett bra test, måste bara få tiden att räcka till. Vad blir man skyldig efter all denna konsultation ?

Enda med fuggarna jag kan tänka mig är emulsionstuben där nålen går ner, ser inget slitage men jag har inte bytt sida, samt ev. en kulventil som hör till acc-pumpen. Den sitter så kymigt till så det är svårt att veta om den funkar, och det går inte att plocka isär den med mina resurser, verkar vara ipressad bara. Vet inte heller om den kan orsaka problemet, en teori är att den inte stänger riktigt, och att soppa sugs upp via acc-munstycket. Vet inte om det kan stämma?
Sen är det i princip bara CDI-boxen kvar...
/Hasse