TRX som av och till går på en cylinder?

Robban_C skrev:
Antar att de inte lämnar ut info pga att de räknar med att verkstäderna inte har tillräckligt mycket kunskap (eller utrustning) för att förstå i alla fall.
Man kan säga så här: Om jag ger en hammare till min mamma så är inte hon nån snickare för det.

Och ja, det är möjligt att CDI ger skumma fel. Kan räcka med en kallödning (dvs en lödning mot kortet som inte är helt ok och alltså ger kontakt ibland och ibland inte). Detta kan alltså variera med temp i CDI.
Testa kan man göra genom att omväxlande kyla och värma CDI. Lätt att gör aom CDI går att öppna men eftersom de flesta CDI är hopgjutna så föreslår jag ett dopp i frysen över en natt, ta ut, linda in i en handdduk så att kylan blir kvar i CDI, montera och provkör.
Eller lägg CDI nånstans en natt där det är lite varmare (typ 30-50 grader) och gör samma procedur.
Om du märker en förändring (ex vis att det tar längre tid innan trasslet uppstår) så har du troligen hittat felet. Metoden är inte 100%-ig men testa!

Tror mer och mer på CDI eftersom fuggarna är hela eller trasiga, ditt fel kommer ju och går.

Eftersom CDI är rätt dyrt så tycker jag att du ska kolla om du kan skifta CDI med nån ett par dar.
Tja!
Låter som ett bra test, måste bara få tiden att räcka till. Vad blir man skyldig efter all denna konsultation ? :)
Enda med fuggarna jag kan tänka mig är emulsionstuben där nålen går ner, ser inget slitage men jag har inte bytt sida, samt ev. en kulventil som hör till acc-pumpen. Den sitter så kymigt till så det är svårt att veta om den funkar, och det går inte att plocka isär den med mina resurser, verkar vara ipressad bara. Vet inte heller om den kan orsaka problemet, en teori är att den inte stänger riktigt, och att soppa sugs upp via acc-munstycket. Vet inte om det kan stämma?
Sen är det i princip bara CDI-boxen kvar...
/Hasse
 
matte_mannen skrev:
Tja!

Tycker ändå det verkar skumt. Hur sitter din CDI? sitter den nära motorn där det kan tänkas bli varmt? Mej veterligen så brukar dom inte göra det, men det är säkert olika. Naturligtvis kan boxen även bli varm då det går ström igenom. Men det kan inte var många grader mer. Eller? jag anser mig inte kunna det här utan bara funderar :)
Testa kan man alltid göra!

har du föresten kollat kompressionen? Det är ju lätt gjort menar jag. Om det är väldigt olika komp av nån anledning så kanske den ena börjar "halta" när den blir lite varm.
Nja, CDI:n sitter bakom batteriet framför/ovanför bakdäcket. Vet inte heller mycket om elektronik, mekanik är mkt roligare... Kompet är kollat på kall motor och verkar helt i ordning. Ska testa Robban_C:s frysboxtrix, eller ev. kylspray?
/Hasse
 
Kylspray fungerar inget vidare om det är en ingjuten lådda. Men det är oslagbart om det är en öppen konstruktion då man på en sådan kan spraya på enstaka komponenter. Man kan även knacka med ett skruvmejselskaft på kortet om det är en öppen konstruktion för att hitta glapp med mer.

kulventil som hör till acc-pumpen:
Om det vore nåt sånt så borde problemet vara känt i TRX-kretsar. Såvida du inte är den förste. :va
För jag förutsätter att du har letat efter specifika TRX-sidor på nätet?
 
Robban_C skrev:
kulventil som hör till acc-pumpen:
Om det vore nåt sånt så borde problemet vara känt i TRX-kretsar. Såvida du inte är den förste. :va
För jag förutsätter att du har letat efter specifika TRX-sidor på nätet?
Har kikat på TRX siter, och frågat, men som jag sagt tidigare, bästa råden och tipsen har jag nog från dig :tummenupp!
Nja, jag har ju flatslide fuggar som inte är helt vanliga. Hittar dessvärre inga beskrivningar eller liknande till dem heller, så det är mycket kikande och petande för att fatta hur de är uppbyggda.
Kulventilen är en form av back-ventil för sprutet, dvs det sitter en pump i ena flottörunderdelen, med insug ifrån botten av flottörhuset. Sen ser det ut som soppan ska gå dels i en kanal i flottörhusunderdelen upp till huvuddelen på förgasaren som sedan slutar i accmunstycket. Om jag kikar på flottörhusdelen uppifrån så sitter en kulventil, med fjäder som trycker nedåt. Min tanke är att om kulan av någon anledning inte tätar så kan det ev. sugas soppa den vägen även om inte pumpen pumpar. Vet inte om undertrycket räcker för att dra soppa den vägen... Svårt oxå att avgöra hur kanalerna går, och ffa, det går inte att plocka isär och kika på hur det ser ut...

Mikuni TDMR (eller TMR, om det inte är downdraft), har någon något manual liknande så hör av er...
 
Fast å andra sidan, eftersom den går ryckigt även vid fullgas, så kanske det inte är så troligt, om inte stiftet har sotat igen såpass så att det är skitsamma om blandningen är OK...
 
kk74 skrev:
Du vet kanske redan detta, men du kan hitta sprängskisser på fuggarna på den här sidan: www.mikuni-topham.de.
Tack, jo jag har t.o.m. printat dem, men de är inte direkt övertydliga. Har f.ö. haft kontakt med Topham själv, verkar vara en engelsman bosatt i Tyskland, mycket trevlig och service inriktad. Köpte min TPS därifrån för en bråkdel av vad den kostar original hos YamahaÅF i sverige...
 
Svårt att greppa hur fuggarna fungerar när man inte ser dom live.
Men det låter som backventiler det du beskriver. Förekommer ibland i samband med accpumpar, bland annat på vissa bilfuggar.
Inte omöjligt att vakuumet kan suga upp sås där men det beror på var mynningen sitter i "loppet". Mest vakuum har du antagligen där venturit är trängst eftersom du har högsta flödeshastigheten där.
Men jag tror mer o mer på CDI, främst eftersom problemet verkar komma när som helst. Fuggar brukar oftast vara mer konsekvent, är det fel så är det fel.

Ge mig exakt beteckning på fuggarna så kan jag surfa in på sidan med sprängskisser, dock inte just idag. (bara 24 timmar på dygnet!)
 
Robban_C skrev:
Svårt att greppa hur fuggarna fungerar när man inte ser dom live.
Men det låter som backventiler det du beskriver. Förekommer ibland i samband med accpumpar, bland annat på vissa bilfuggar.
Inte omöjligt att vakuumet kan suga upp sås där men det beror på var mynningen sitter i "loppet". Mest vakuum har du antagligen där venturit är trängst eftersom du har högsta flödeshastigheten där.
Men jag tror mer o mer på CDI, främst eftersom problemet verkar komma när som helst. Fuggar brukar oftast vara mer konsekvent, är det fel så är det fel.

Ge mig exakt beteckning på fuggarna så kan jag surfa in på sidan med sprängskisser, dock inte just idag. (bara 24 timmar på dygnet!)

Blir nästan kär i dig, synd att jag inte är lagd åt det hållet...
www.topham.de, välj TDMR/TMR Vergaser, sen på nästa sida TDMRVergaser ersatzteile. Backventilen (helt riktigt, ibland hittar jag inte de svenska begreppen, lite Dolph Lundgren åkomma...) sitter i flottörskålen bredvid accpumpen, men det syns inte så särdeles bra... På sida 2 i dokumentet ser man ett låsbleck (97) som är stoppet för accpumpskolven, kulventilen sitter i kanalen som går parallellt med accpumpen, kanalen går vidare rakt upp till accmunstycket som är riktat mot trotteln. Förgasarna är i princip helt jämna i diameter...

Själv tror jag mer och mer på förgasare, och en typ av fel där förgasarna då och då ger för fet blandning. Stiftet sotar och alltså släpper inte missgången så snart förgasarfelet släpper, utan stiftet måste brännas rent först. Om det är något som gör att backventilen då och då inte tätar, skulle det kunna funka.
Men visst, CDI är inte på långa vägar uteslutet. Hittar jag inget kymigt i kväll så är bänkning planerad i morgon, då får jag förhoppningsvis reda på om det är tändning eller förgasar relaterat i vart fall?
 
Har haft hojen inne på dynojetkörning, och resultatet blev det "sämsta" tänkbara... Ingen skugga över verkstaden, jag gav dem order att inte lägga ned för mycket tid, utan bara sätta upp den i bänken och provköra för att ev. få lite mätvärden, men de hittade inga uppenbara orsaker heller.

Igår kördes hojen en timme i bänk, men det enda nämnvärda resultatet var att den gick fett på tomgång och vid jämna lugna gaspådrag.
De ringde och bad mig komma ned idag, och jag tillbringade en dryg timme med en mek där. Då vi körde några testrepor började den bluddra och gå dåligt efter lite tomgåmgskörning. Meken sade att den inte gått så dåligt dagen innan. Vi mätte fuelratio både på höger och vänster pipa, men det visade inget extremt vad gäller blandning. Helsystemet jag har är X-kopplat, dvs går ihop under motorn, så det är svårt att få några separata värden för höger eller vänster cylinder. Vi sprutade lite vatten på på krökarna, och vänstra kröken förångade vattnet direkt, men inte den högra. Verkar alltså som fortsatta problem med högra acylindern. Vi provade att mäta varvtalet med induktionsgivaren på både höger och vänster cylinder, men vi kunde inte se att högra tändkabeln blev helt utan gnista.

Meken är inne på samma spår som jag, dvs antingen CDI (av och till fenomenet talar för elfel) eller för fet gång (men av och till talar lite emot).
Då jag inte har obegränsade resurser kom vi överens om att jag hämtar hojen i morgon, om de hade tid skulle de köra en testrepa utan ljuddämpare för att se om de kunde få lite bättre värden (det går att dela systemet ina X-kopplingen).

Annars var rådet att testa att byta CDI alternativt förgasare och se om det blev bättre. Meken trodde inte på att komp skulle vara problem, eftersom det i sig inte borde innebära nedsotning av stift. Faktumet att felet kommer och går talar inte heller direkt för det.

Just det, kvällen innan jag lämnade in hojen hade jag rengjort och oljat in luftfiltret, samt delvis bytt innehåll i fuggaran, dvs flottörer, flottörnål, huvudmunstycke och hållare, nålar samt nedre delen av emulsionstuberna, dock inte själva emulsionstuben.

/Hasse
 
Tjena Hans!

Verkar ju helt klart som om det är cdi boxen som spökar på din, särskilt eftersom du testat att byta kablar och ändå inte har gnista på den ena.
Mitt råd är: sök på trx under kategorin "sök medlem" där hittar du flera trx åkare i sthl. Ring nån av dom och låna boxen en stund. Enklast och billigast. :) Onödigt att byta cdi on det är något annat fel. Vi hojåkare ska ju hjälpa varandra!

Testade med en annan cdi på hoj min men problemet kvarstår :( Ändå glad att jag inte köpte en ny :)

Lycka till!
 
matte_mannen skrev:
Tjena Hans!

Verkar ju helt klart som om det är cdi boxen som spökar på din, särskilt eftersom du testat att byta kablar och ändå inte har gnista på den ena.
Mitt råd är: sök på trx under kategorin "sök medlem" där hittar du flera trx åkare i sthl. Ring nån av dom och låna boxen en stund. Enklast och billigast. :) Onödigt att byta cdi on det är något annat fel. Vi hojåkare ska ju hjälpa varandra!

Testade med en annan cdi på hoj min men problemet kvarstår :( Ändå glad att jag inte köpte en ny :)

Lycka till!
Tack för tipset! Jag ska mäta och dra lite till, ev. hitta någon som har ultraljudstvätt och köra igenom fuggarna i den. Har gjort ett upprop i TRX-tråden om CDI box och har redan blivit erbjuden att låna originalfuggar :tummenupp
Jag såg att dina problem fortsätter, har tänkt att läsa igenom tråden en gång till och se om jag kan komma med någon mer ledtråd. Akta dig, kan vara så att min tråd blir längre än din :D
 
Har tittat på sprängskissen men det är svårt att få ut nåt av det när man inte har sett bitarna i verkligheten. Men jag antar att "stapeln" 100-104 och 112/114 är själva pumpen. Före och/eller efter den kan det säkert finnas backventiler. Om nån av dessa (troligen den "sista") smygläcker så kan jag tänka mig att den kan gå fett.
Men att fel i fuggarna orsakar fel ibland? Nja. Tror mer på CDI.

För övrigt känns det som om din mek har agerat och resonerat rätt. Så långt man nu kan bedöma sånt av några rader text.
Tänkte att det kan vara trevligt att veta eftersom "vem som helst" kan bli mek idag.

Ultraljuda fuggarna som du skrev om är ju en ide. Jag har hört att ultraljudet slår sönder oxid i fuggarna men har ingen egen erfarenhet. Vill gärna höra om resultatet.

Kan du låna CDI? Den är lätt att byta och jag tror mer på den.
Ett tips är att du säger till den som ev kan tänkas låna ut en CDI atgt du givetvis köper ny direkt åt han/henne om du knäcker den CDI:n.
För övrigt kanske "utlånaren" tycker det känns tryggare med din CDI i hans/hennes hoj (och se om symtomen kommer där också) eftersom hans/hennes CDI då inte är ute och blir "våldtagen" av någon annans ev skumma elsystem.
Bara några idéer med anledning av att alla vet att en CDI är kostsam och omöjlig att se om den är hel då man får tillbaks den, sånt kan ju givetvis påverka lusten att låna ut.

För övrigt:
Du får nog hålla dig till att bli kär i nån annan! :D
 
Kom att tänka på en sak. Det där är alltså inte originalfuggarna?
Sitter dom ihop rätt? Jaja, jag vet att det låter som Kalle Anka men både jag och många andra har gjort såna fel.
Sitter accpumpen rätt? "Excenterarmen" till accpumpen? Tänkte om den går att vända.
Sitter alla munstycken rätt? Tänker på fuggarna till XJ750. Där är det samma gänga till tomgångs- och huvudmunstyckena. Fungerar inget vidare när man skiftar munstycken på några av fuggarna i bryggan. (det var inte jag!!)
Originalfuggar är ju intressant även om det är andra än dina. Försvinner felet så...
 
En till sak:
Om du nu misstänker accpumpen så kan du väl testa att inaktivera den?
Du kanske kan ersätta bitarna med en gummiplugg eller nåt sånt?
Stenhårda fjädrar till backventilerna?
Ta bort manöverarmen? (kan ju iofs läcka i alla fall men...)

Iofs kommer antagligen knarren att hicka lite vid påslag utan accpump men optimal acceleration vid knäskrap har väl ändå inte högsta prio så länge det bara fungerar "sisådär"?
 
Robban_C skrev:
1. Har tittat på sprängskissen men det är svårt att få ut nåt av det när man inte har sett bitarna i verkligheten. Men jag antar att "stapeln" 100-104 och 112/114 är själva pumpen. Före och/eller efter den kan det säkert finnas backventiler. Om nån av dessa (troligen den "sista") smygläcker så kan jag tänka mig att den kan gå fett.
Men att fel i fuggarna orsakar fel ibland? Nja. Tror mer på CDI.

2. För övrigt känns det som om din mek har agerat och resonerat rätt. Så långt man nu kan bedöma sånt av några rader text.
Tänkte att det kan vara trevligt att veta eftersom "vem som helst" kan bli mek idag.

3. Ultraljuda fuggarna som du skrev om är ju en ide. Jag har hört att ultraljudet slår sönder oxid i fuggarna men har ingen egen erfarenhet. Vill gärna höra om resultatet.

4. Kan du låna CDI? Den är lätt att byta och jag tror mer på den.
Ett tips är att du säger till den som ev kan tänkas låna ut en CDI atgt du givetvis köper ny direkt åt han/henne om du knäcker den CDI:n.
För övrigt kanske "utlånaren" tycker det känns tryggare med din CDI i hans/hennes hoj (och se om symtomen kommer där också) eftersom hans/hennes CDI då inte är ute och blir "våldtagen" av någon annans ev skumma elsystem.
Bara några idéer med anledning av att alla vet att en CDI är kostsam och omöjlig att se om den är hel då man får tillbaks den, sånt kan ju givetvis påverka lusten att låna ut.

5. För övrigt:
Du får nog hålla dig till att bli kär i nån annan! :D

1. Jo, inte säger det mycket med sprängskissen, men jag tolkar funktionen som sån att kolven pressar soppa nedåt, i botten sitter två hål, ett går via gummislang till andra fuggen, ett går internt i flottärskålen. Båda fuggarna matas alltså "underifrån". Båda fuggarna har kanal som bärjar längst ned, som har varsin fjäderbelastad kulventil. Fjädern trycker kulan nedåt, dvs det ska till ett visst tryck från acc-pumpen innan soppan kommer vidare uppåt och ut i accmunstycket. Om kulan är lite skadad, eller det sitter en liten bit skit eller dylikt så finns ju möjligheten att den sluter tätt ibland och släpper igenom i bland (alt. kärvar och därför stannar i öppet läge i bland) Får inte bort ventilen, den har en mässingbit ipressad i flottörskålen...

2. Jag är nog "the customer from hell". De testade den i bänk i onsdags, ringde och ville att jag skulle komma ned och snacka med meken själv (skyll er själva :)). Stod inne i deras bänkrum i en och en halv timme och diskuterade och argumenterade. Polarn kom förbi och skulle hämta mig, höll på att garva på sig då jag stod och pekade och domderade ;) KOntentan var att den gått OK under onsdagens testning, möjligen lite fett. Lustigt nog gick den sämre igår efter ett tag (hojen kanske är allergisk mot mig?) Den gick inte mycket fetare då heller... Nu mäter de ju fuel/air i en burk, men blåset går under motorn ihop i ett X, så sidbyte gav ingen skillnad... Jag föreslog att de skulle montera bort blåset innan X:et, och då suckade han lite... När jag ringde nyss så stod tydligen halva verkstaden och kikade på den i bänken, så kanske de gjort något sånt ändå...

3. Ja, enda idéen jag kom på som ev. skulle kunna rengöra kulventilen utan att behöva bryta upp den. Något att tänka på, något i fuggarna som inte tål ultraljud?

4. Känner mig lite skeptisk till CDI eftersom vi igår testade att sätta induktionsgivaren till bänkens varvtalsmätare på både höger och vänster tändkabel, båda gav minimala varvtalssänkningsindikationer då den misstände, det borde väl vara 0 RPM om CDI: inte gav impuls/spolen ger gnista? Förgasarteorin stärktes ev. lite också, då de fått lite olika blandnings värden vid olika tillfällen. Fullgasreporna såg tydligen lite tunna ut, men konstant gas alternativt långsam gasökning var definitivt för feta, även under förrgårsmätningen då de inte hade misständningarna. Misständningarna kan ju vara en effekt av att stiftet sotat igen och inte orkar ge gnista, den har ju gått skapligt varje gång jag haft i nya stift/rengjort de gamla.

5. Du kan sova lugnt. (Och f.ö., du jag och en påse bullar, vi skulle nog snarast äta bullarna och snacka hoj...)

4.
 
Robban_C skrev:
1. Kom att tänka på en sak. Det där är alltså inte originalfuggarna?
2. Sitter dom ihop rätt? Jaja, jag vet att det låter som Kalle Anka men både jag och många andra har gjort såna fel.
3. Sitter accpumpen rätt? "Excenterarmen" till accpumpen? Tänkte om den går att vända.
4. Sitter alla munstycken rätt? Tänker på fuggarna till XJ750. Där är det samma gänga till tomgångs- och huvudmunstyckena. Fungerar inget vidare när man skiftar munstycken på några av fuggarna i bryggan. (det var inte jag!!)
5. Originalfuggar är ju intressant även om det är andra än dina. Försvinner felet så...
1-4. Nope, bolt-on kit från KEDO, satt på när jag köpte den i höstas. Gått bra tidigare... Sitter som det ser ut på sprängskissen
5. Jo
 
Robban_C skrev:
En till sak:
Om du nu misstänker accpumpen så kan du väl testa att inaktivera den?
Du kanske kan ersätta bitarna med en gummiplugg eller nåt sånt?
Stenhårda fjädrar till backventilerna?
Ta bort manöverarmen? (kan ju iofs läcka i alla fall men...)

Iofs kommer antagligen knarren att hicka lite vid påslag utan accpump men optimal acceleration vid knäskrap har väl ändå inte högsta prio så länge det bara fungerar "sisådär"?
Nja, misstänker inte att det är accpumpen i sig, ta ut den/spärra den eller liknande skulle inte hjälpa, möjligtvis att spärra kolven i nedersta/hoppressade läget, så att ingen soppa kan leta sig vidare, men jag vet inte om det sitter något "överloppshål" som den kan dra soppa igenom ändå). Backventilen verkar tvärtom ha relativt mjuka fjädrar, och för att förtydliga, om jag har rätt så är det alltså varsin backventil i resp fugge (så att det alltid ska finnas soppa i hålet upp till accmunstycket?), och de sitter båda efter kolven/pumpen.
 
Jovisst kan det ju sitta skit i nån backbentil, konstigare saker har man ju varit med om. Tryckluft? Blås försiktigt så du inte skadar de där små fjädrarna eller rent av blåser ut hela biddevippen över verkstan.

Vet ej om nåt inte tål ultraljud. Skulle möjligen vara om det finns några "stumma" plastbitar (bakelit?) i fuggarna men..
Jag har ingen som helst erfarenhet av ultraljud. Absolut ingenting.

"det borde väl vara 0 RPM om CDI: inte gav impuls/spolen ger gnista"
Japp.

"fått lite olika blandnings värden vid olika tillfällen"
Missar den så får man ju ut oförbrända kolväten i såsen och det påverkar ju i allra högsta grad vad lambdan visar. Alltså borde tändfel kunna visa sig som "feta" avgaser.

"konstant gas alternativt långsam gasökning var definitivt för feta, även under förrgårsmätningen då de inte hade misständningarna. Misständningarna kan ju vara en effekt av att stiftet sotat igen och inte orkar ge gnista, den har ju gått skapligt varje gång jag haft i nya stift/rengjort de gamla. "
Jajamen. Det skulle ju kunna vara det som är felet. Dvs betsycka ner något (sänka nålarna?) och testa. Men fuggarna har ju gått tidigare. Har du ändrat nåt annat som kan ha accentuerat denna smärre "fetbestyckning"?

Och ja, jag skulle nog också tro på bulläta. :)

Nja, jag misstänker iofs inte accpumpen i sig men jag avsåg mer en ren deaktivering av den för att säkerställa att eventuella läckande backventiler inte sipprar igenom soppa.

En tanke som slog mig:
Det är alltså en enda accpump till båda fuggarna. Vilken av cyl är det som fetar? Den som har accpumpen? Den ena cyl gav ju magert stift om jag minns rätt. Den som ej har pumpen?
Det jag yrar om är att vad händer om fuggen utan egen pump flödar för dåligt/inte alls från accpump? Då går merparten av accpumpsoppan till den andra fuggen. Hur blir det då med stiftet? Hur svart blir det?
Bara en tanke liksom.
 
Robban_C skrev:
1. Jovisst kan det ju sitta skit i nån backbentil, konstigare saker har man ju varit med om. Tryckluft? Blås försiktigt så du inte skadar de där små fjädrarna eller rent av blåser ut hela biddevippen över verkstan.

2. "fått lite olika blandnings värden vid olika tillfällen"
Missar den så får man ju ut oförbrända kolväten i såsen och det påverkar ju i allra högsta grad vad lambdan visar. Alltså borde tändfel kunna visa sig som "feta" avgaser.

3. "konstant gas alternativt långsam gasökning var definitivt för feta, även under förrgårsmätningen då de inte hade misständningarna. Misständningarna kan ju vara en effekt av att stiftet sotat igen och inte orkar ge gnista, den har ju gått skapligt varje gång jag haft i nya stift/rengjort de gamla. "
Jajamen. Det skulle ju kunna vara det som är felet. Dvs betsycka ner något (sänka nålarna?) och testa. Men fuggarna har ju gått tidigare. Har du ändrat nåt annat som kan ha accentuerat denna smärre "fetbestyckning"?

4. En tanke som slog mig:
Det är alltså en enda accpump till båda fuggarna. Vilken av cyl är det som fetar? Den som har accpumpen? Den ena cyl gav ju magert stift om jag minns rätt. Den som ej har pumpen?
Det jag yrar om är att vad händer om fuggen utan egen pump flödar för dåligt/inte alls från accpump? Då går merparten av accpumpsoppan till den andra fuggen. Hur blir det då med stiftet? Hur svart blir det?
Bara en tanke liksom.
1. Har tyvärr varken verkstad eller garage, och ingen tryckluft heller. Att den står på verkstad nu är bara ett desperat försök att få reda på om det är tändning eller sopa. Har inte råd att be dem riva fuggarna och göra rent... Om det är soppa så lär jag riva själv och rengöra med ultraljud eller tryckluft.
2. Jo, just det som är problemet, vet inte om det är soppa tändning, men som sagt varvtalsmätningarna har gjort att jag misstänker soppa mer nu.
3. Precis som du säger, förgasarna var injusterade i våras, och har inte ändrat något sedan dess, förutom blåset, men det har jag testat att byta tillbaka till. Enda som kan ha ändraat sig är slitage, fastkärvning eller liknande...
4. Intressant tanke, men jag har kikat i fuggarna när jag vridit på rullen, och det har till synes sprutat lika mycket och lika länge ur båda accmunstyckena. Pumpen sitter f.ö. på den högra förgasaren.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top