Triumph Thruxton-tråden.

nagge01

Medlem
Gick med
13 Jul 2015
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Vad är det för gänga till bobbinerna egentligen? Trodde det var m8x1,25 men det vill inte gänga i, ser inte ut att vara fingängat heller?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vad är det för gänga till bobbinerna egentligen? Trodde det var m8x1,25 men det vill inte gänga i, ser inte ut att vara fingängat heller?
M8 på Thruxton, i vart fall funkar det för mig. Väntar på att få hem mina men använder vanlig bult till dess de behagar dyka upp. Är Du säker på att det inte är M10-bobbiner typ KTM och andra suspekta fastlandsmaskiner Du försöker sätta dit?
 
Last edited:

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Ort
UDDEVALLA
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Förlorad kamrat

BJN kommer aldrig mer att köra den "Gula". Han har somnat in. De som känner honom tror jag kommer att minnas honom som en god förare som dessutom var både kunnig och saklig på forumet. Själv kommer jag minnas och sakna honom som en mycket god kamrat, vilken jag känt i över 30 år.

1014
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
BJN kommer aldrig mer att köra den "Gula". Han har somnat in. De som känner honom tror jag kommer att minnas honom som en god förare som dessutom var både kunnig och saklig på forumet. Själv kommer jag minnas och sakna honom som en mycket god kamrat, vilken jag känt i över 30 år.

1014

Jag är chockad över detta tillkännagivande, 1014..RIP BJN.
 

nagge01

Medlem
Gick med
13 Jul 2015
Ort
Uppsala
Hoj
R1
M8 på Thruxton, i vart fall funkar det för mig. Väntar på att få hem mina men använder vanlig bult till dess de behagar dyka upp. Är Du säker på att det inte är M10-bobbiner typ KTM och andra suspekta fastlandsmaskiner Du försöker sätta dit?

Står m8x1,25 på förpackningen men det är som att den inte riktigt vill, törs inte riktigt dra till för risken att sabba gängorna men då ska jag testa med lite mer våld, kanske bara lite grader eller så.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Står m8x1,25 på förpackningen men det är som att den inte riktigt vill, törs inte riktigt dra till för risken att sabba gängorna men då ska jag testa med lite mer våld, kanske bara lite grader eller så.
På min hoj gick det rätt bra och gängorna grep in relativt enkelt, däremot är ingreppet lite "brant". Ett knep kan vara att slipa lite fasning på bulten längst fram för att få ett enklare ingrepp, dra bara på en mutter först så att Du kan rensa gängorna.

1014, jag beklagar både Din sorg och än mer familjens, det förefaller att ha kommit plötsligt då BJN ju deltagit i skriverierna i denna tråden ända in i dessa dagar. :( Det blir en tomrum efter honom även i denna tråd men säkerligen än mer i Era liv...
 
Last edited:

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
BJN kommer aldrig mer att köra den "Gula". Han har somnat in. De som känner honom tror jag kommer att minnas honom som en god förare som dessutom var både kunnig och saklig på forumet. Själv kommer jag minnas och sakna honom som en mycket god kamrat, vilken jag känt i över 30 år.

1014
Så oerhört tråkigt att höra. Han kommer att saknas väldigt mycket här i forumet - hans kunskap och erfarenhet har hjälpt mig och många andra!

Skickat från min E6553 via Tapatalk
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Okej. Ett svårt jobb? Tänkte börja med luftboxen.

Nej, men allt är ju relativt. Om du slänger bort luftburken så behöver du slänga bort SAI också. Indikatorn för motorfel kommer att tändas om du inte hänger på en konstlast istället för SAI-ventilen eller konfigurerar om din ECU.
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
BJN kommer aldrig mer att köra den "Gula". Han har somnat in. De som känner honom tror jag kommer att minnas honom som en god förare som dessutom var både kunnig och saklig på forumet. Själv kommer jag minnas och sakna honom som en mycket god kamrat, vilken jag känt i över 30 år.

:( Vätternrundan kommer aldrig att bli sig lik... Må han vila i frid.
 

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
BJN kommer aldrig mer att köra den "Gula". Han har somnat in. De som känner honom tror jag kommer att minnas honom som en god förare som dessutom var både kunnig och saklig på forumet. Själv kommer jag minnas och sakna honom som en mycket god kamrat, vilken jag känt i över 30 år.

1014
Va fan BJN. Nu när det var dags att njuta ditt otium. Så väldigt ledsamt att höra. I alla fall glad att jag fick träffa dig, köra med dig och dela en öl.
/ mats
 

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Ort
sandviken
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
USCH VA LEDSEN JAG BLIR :( , vi som hade så fin kontakt offline och i samma ålder. vet att du gillade min retro skarpt när den blev klar och det va kul att diskutera med dig om thruxton överlag. kommer iaf köpa mig den där bonneville black och bygga om som vi pratat om. vila i frid åke.Screenshot_2016-05-11-21-36-21.jpgScreenshot_2016-05-11-21-40-48.jpg bilderna får bli ett bevis på gott samarbete.
 

nagge01

Medlem
Gick med
13 Jul 2015
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Beställt TOR-pipor med leverans i slutet av juni, men men den som väntar på något gott. I helgen tog jag bort reflexerna från fjäderbenen och även den bakre röda som gjorde hela långa stänkskärmen än längre.
 

~Tobbe~

Ny medlem
Gick med
14 May 2015
Ort
Skåneland
Hoj
Triumph Thruxton 1200 R
Vad använde du till att ta bort reflexerna fram? Det är nr 1 på min lista när jag väl får hem skönheten☺ Sen är tailtidy ett måste och tankpads på sidorna så man inte kasar rundor?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 

nagge01

Medlem
Gick med
13 Jul 2015
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Hårtork, handkraft och label off för resterna
Tail tidy finns inte ens leveranstid på i dagsläget, tankpads borde jag ha till nästa vecka. Ska knixa på måndag men tror inte jag hinner få dom tills dess.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top