Triumph Thruxton-tråden

Vad är det för gänga till bobbinerna egentligen? Trodde det var m8x1,25 men det vill inte gänga i, ser inte ut att vara fingängat heller?

Vad är det för gänga till bobbinerna egentligen? Trodde det var m8x1,25 men det vill inte gänga i, ser inte ut att vara fingängat heller?
M8 på Thruxton, i vart fall funkar det för mig. Väntar på att få hem mina men använder vanlig bult till dess de behagar dyka upp. Är Du säker på att det inte är M10-bobbiner typ KTM och andra suspekta fastlandsmaskiner Du försöker sätta dit?

Last edited:
Förlorad kamrat

BJN kommer aldrig mer att köra den "Gula". Han har somnat in. De som känner honom tror jag kommer att minnas honom som en god förare som dessutom var både kunnig och saklig på forumet. Själv kommer jag minnas och sakna honom som en mycket god kamrat, vilken jag känt i över 30 år.

1014

BJN kommer aldrig mer att köra den "Gula". Han har somnat in. De som känner honom tror jag kommer att minnas honom som en god förare som dessutom var både kunnig och saklig på forumet. Själv kommer jag minnas och sakna honom som en mycket god kamrat, vilken jag känt i över 30 år.

1014

Jag är chockad över detta tillkännagivande, 1014..RIP BJN.

M8 på Thruxton, i vart fall funkar det för mig. Väntar på att få hem mina men använder vanlig bult till dess de behagar dyka upp. Är Du säker på att det inte är M10-bobbiner typ KTM och andra suspekta fastlandsmaskiner Du försöker sätta dit?

Står m8x1,25 på förpackningen men det är som att den inte riktigt vill, törs inte riktigt dra till för risken att sabba gängorna men då ska jag testa med lite mer våld, kanske bara lite grader eller så.

Står m8x1,25 på förpackningen men det är som att den inte riktigt vill, törs inte riktigt dra till för risken att sabba gängorna men då ska jag testa med lite mer våld, kanske bara lite grader eller så.
På min hoj gick det rätt bra och gängorna grep in relativt enkelt, däremot är ingreppet lite "brant". Ett knep kan vara att slipa lite fasning på bulten längst fram för att få ett enklare ingrepp, dra bara på en mutter först så att Du kan rensa gängorna.

1014, jag beklagar både Din sorg och än mer familjens, det förefaller att ha kommit plötsligt då BJN ju deltagit i skriverierna i denna tråden ända in i dessa dagar. :( Det blir en tomrum efter honom även i denna tråd men säkerligen än mer i Era liv...

Last edited:

1014
Så oerhört tråkigt att höra. Han kommer att saknas väldigt mycket här i forumet - hans kunskap och erfarenhet har hjälpt mig och många andra!

Skickat från min E6553 via Tapatalk

Okej. Ett svårt jobb? Tänkte börja med luftboxen.

Nej, men allt är ju relativt. Om du slänger bort luftburken så behöver du slänga bort SAI också. Indikatorn för motorfel kommer att tändas om du inte hänger på en konstlast istället för SAI-ventilen eller konfigurerar om din ECU.

:( Vätternrundan kommer aldrig att bli sig lik... Må han vila i frid.

1014
Va fan BJN. Nu när det var dags att njuta ditt otium. Så väldigt ledsamt att höra. I alla fall glad att jag fick träffa dig, köra med dig och dela en öl.
/ mats

USCH VA LEDSEN JAG BLIR :( , vi som hade så fin kontakt offline och i samma ålder. vet att du gillade min retro skarpt när den blev klar och det va kul att diskutera med dig om thruxton överlag. kommer iaf köpa mig den där bonneville black och bygga om som vi pratat om. vila i frid åke.Screenshot_2016-05-11-21-36-21.jpgScreenshot_2016-05-11-21-40-48.jpg bilderna får bli ett bevis på gott samarbete.

Beställt TOR-pipor med leverans i slutet av juni, men men den som väntar på något gott. I helgen tog jag bort reflexerna från fjäderbenen och även den bakre röda som gjorde hela långa stänkskärmen än längre.

Vad använde du till att ta bort reflexerna fram? Det är nr 1 på min lista när jag väl får hem skönheten☺ Sen är tailtidy ett måste och tankpads på sidorna så man inte kasar rundor?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Hårtork, handkraft och label off för resterna
Tail tidy finns inte ens leveranstid på i dagsläget, tankpads borde jag ha till nästa vecka. Ska knixa på måndag men tror inte jag hinner få dom tills dess.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back