Alikzus
Twin Power Ranger
Bilder och provkörningar bådar gott med undantag att någon inte rymts med knäna i urgröpningen av tanken.
Vi är ganska många som har det problemet med den "gamla" också, så inget nytt under solen där.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bilder och provkörningar bådar gott med undantag att någon inte rymts med knäna i urgröpningen av tanken.
Jag kanske sitter som en mongolid men mina knän hamnar under tanken..?Vi är ganska många som har det problemet med den "gamla" också, så inget nytt under solen där.![]()
Vårrustat hojen idag + en liten tur i dimma och 7grader.
Bytt olja och filter och nytt drivpaket med guldgul kedja. Hade beställt nytt framdrev med 19kuggar - men när jag plockade av det gamla upptäckte jag att det redan satt ett 19kuggar på. Så nu har jag ett extra 19kuggars om någon är intresserad - det gamla såg helt fräscht ut.
Fortsatte mina experiment för att få hojen att gå bra med mitt Raask avgassystem - nu laddade jag på TTPTune2 (körde med det tidigare med mina TORS's) och ta mig faan - nu gick den riktigt bra! Min tidigare idé om att den gick för snålt med TTPTune4 (som funkade fint med Emgo Rev Cone Shortys) stämde altså inte - enligt Mike på TTP så är Tune2 snålare med bränsle än TTP4! Vid en närmare koll så är Raask dämparna mer lika Predators än Emgo Shortys (Raask dämparna är ca52cm och då bör man köra Tune3). Kan var så att det var tändningen som blev felställd med Tune4. Det blir till att beställa ännu en Tune av Mike - man får lite rabatt om man redan beställt andra tunes. Nu hoppas jag på lite bättre väder så man kan köra en lite längre tur.
Undrar hur det kommer sig att marknaden för kedjefett är så stor..
Ja jag är ju övertygad om att det där klibbiga fettet bara drar åt sig grus och damm och gör en slipskiva av kedjan.
Fast man ska ju inte göra som jag heller och skita i det helt. Sist drivpaket var slut på typ 1000 mil, alltså är kedjefett sämre än twintorsk.
Hej gott folk!
Hittade med glädje det här synnerligen aktiva forumet för Thruxton modellen. Provkörde en dylik maskin för tre år sedan och blev stormförjust i känsla och utseende. Back to basic mc-njutning. Tyvärr vann den logiska hjärnhalvan i mig då och jag köpte en vad jag trodde då var en mer "praktiskt och förnuftig" maskin. Ack och ve. (Dock TriumphI vår har jag bokat en ny Thruxton. Hur vansinnigt är det?! Boka en ny modell baserat på upplevelsen av den äldre?! Dom tar snabbt slut och någon provkörning kommer inte att hinnas med. Vågar inte vänta, då står man där med skägget i brevlådan och leverans sista augusti. Bilder och provkörningar bådar gott med undantag att någon inte rymts med knäna i urgröpningen av tanken.
Önskan hade varit att få tag på en bättre begad Vit Thruxton, special ed. med röda ramen och svart motor men det går juinte.
Tack för ordet och ser med glädje fram att mötas ute på vägarna i sommar. Drive safe.
Ja du ser!Jag har nästan skitit i det och mitt drivpaket är inte riktigt slut ens efter ungefär 1600 mil.![]()
View attachment 429367View attachment 429368View attachment 429372View attachment 429373 Bidrar med några nytagna foton![]()
Mitt rostar bort av hög ålder långt innan 3000 mil.. kanske borde köra mer?Jag brukar smörja lite då och då. Och göra rent kedjan mera (för) sällan. Bytte drivpaket efter 3000 mil...
Sent from my smartphone using Tapatalk
Jag har under vintern lämnat in den för ommappning sedan jag tagit bort luftburken och installerat powercommander. Det satt Arrow avgas på vid köp.
Resultatet blev hk 75 och torque 82.
Så nu är min fråga, är det tillräckligt bra eller ska det gå att få ut mer utan fler påkostade prylar?
Jag antar att det är på bakhjulet och i sådana fall är det bra; nästan till och med för bra.Öppna ljuddämpare och öppet insug brukar ge runt 67-69 hk på bakhjulet med TTP-tunes (om jag inte minns helt fel). Det är ungefär 10 hk upp mot original, på bakhjulet.
![]() |
Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen
Nya Panigale V4 R har senas... |
![]() |
Vilken otrolig comeback!
Spanjoren Marc Marquez full... |
![]() |
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats
Ända sedan INDIAN MOTORCYCL... |
![]() |
Nya Ducati Panigale V4 R
Ducati har nu lanserat nya ... |