Triumph Thruxton-tråden

Skrev in mig, i år har jag ju både nya stift, drivpaket och bakdäck. Alltså bara väckarklockan som kan ställa till det?
 
Nyss hemkommen från triumphhandlaren där jag kollade in nya Thruxton utan R..R:en kommer nästa vecka så då blir det en tur till Anderstorp igen! Fick ett just bud i byte till R:en men måste fundera lite..Hojen i affären är en grön som är mycket fin, lite mer "klassisk" än R:en, sittpositionen ungefär som min gamla Thruxton.20160429_102754.jpg20160429_102812.jpg20160429_102830.jpg20160429_102855.jpg
 
Det är nog bättre att du tar en R erich, annars går ju bara massa pengar till trim direkt och det vill du väl inte? ?
 
1200:an utan R ser väldigt fin ut. Mer klassisk look som Thruxtonerich säger. Gummibälgar på framgaffeln, stenskott ett minne blott. Frågan är om fjädringen är följsammare på våra tjälskott i grundutförande? Detta skulle vara ett stort plus i min bok. Har upplevt Öhlinarna på andra Triumph R väldgt styva i grundinställning.
 
Nyss hemkommen från triumphhandlaren där jag kollade in nya Thruxton utan R..R:en kommer nästa vecka så då blir det en tur till Anderstorp igen! Fick ett just bud i byte till R:en men måste fundera lite..Hojen i affären är en grön som är mycket fin, lite mer "klassisk" än R:en, sittpositionen ungefär som min gamla Thruxton.

Jo den utan R och just den gröna är klart snyggast av de nya. Så tycker vi alla här på hemmet. (Pål, Bräck, m.fl....)

När de släpper den i gult (Racing yellow) och med förgasare då ska jag vara först i kön. :)
 
Jo den utan R och just den gröna är klart snyggast av de nya. Så tycker vi alla här på hemmet. (Pål, Bräck, m.fl....)

När de släpper den i gult (Racing yellow) och med förgasare då ska jag vara först i kön. :)

Du kommer för evigt vara sist i kön, he he!!
 
Regnställ?

Apropå regnställ, helt eller delat? Vad föredrar du och varför? Jag har krängt mitt "gamla" till brorsan, för det var någon cm för kort, åtminstone med min körställning. Så nu funderar jag på om jag skall köpa ett likadant fast en storlek större:
http://www.jofama.se/mcsm/product_details.php?lang=1&id=133&s=MC
Eller köpa ett delat. Det fanns nämligen en anledning till att jag köpte den storleken som jag köpte; det bidde jäkligt pösigt annars.

PS. Det här är givetvis inte till Vätternrundan, för självklart så kommer det inte att regna då. ;) DS
 
Tjena! Tänkte kolla vad folk kör med. Flyscreen på eller av? Gör den någon större skillnad?
På. Nja, någon större skillnad är det väl inte. Men lite styr den allt undan fartvinden, inbillar jag mig i alla fall. Lagom luddigt svar som inte säger någonting igentligen. Förutom att jag har den på då, på den punkten är jag säker.
flyscreen.JPG
 
På. Nja, någon större skillnad är det väl inte. Men lite styr den allt undan fartvinden, inbillar jag mig i alla fall. Lagom luddigt svar som inte säger någonting igentligen. Förutom att jag har den på då, på den punkten är jag säker.
View attachment 429960

Jo har också inbillat mig det. Men kört ett tag utan nu och satte på den idag. Då kändes det som om att den trycker upp all vind i ansiktet på mig istället.. haha. IMG_20160411_191645.jpg20160228_134342.jpg
 
Nyss hemkommen från triumphhandlaren där jag kollade in nya Thruxton utan R..R:en kommer nästa vecka så då blir det en tur till Anderstorp igen! Fick ett just bud i byte till R:en men måste fundera lite...
Hämtar hem min R från handlaren i Luleå i morgon, så äntligen blir det brittiskt stål i garaget igen :). Provsatt en kompis R i Umeå i fredags och ringde direkt och gjorde upp affären med säljaren måndag morgon - de får skaffa sig en annan demohoj!

Har aldrig provkört en Thruxton tidigare men hoppas mycket på hojen. Efter mina år på Daytona 675 och Gixxer 1k är detta den första Classic-modell jag övervägt, de 300 extra cc, de extra pållarna och förstklassiga chassi- och bromskomponenterna fällde avgörandet.

Så - min maskin kommer att tuktas både på avrostning, Knix och Gotland ring under de närmaste veckorna, blir spännande att se hur vi kommer överens.

Jag har snokat runt i denna tråd tidigare och hoppas få bidra lite mer frekvent fortsättningsvis:)
 
Hämtar hem min R från handlaren i Luleå i morgon, så äntligen blir det brittiskt stål i garaget igen :). Provsatt en kompis R i Umeå i fredags och ringde direkt och gjorde upp affären med säljaren måndag morgon - de får skaffa sig en annan demohoj!

Har aldrig provkört en Thruxton tidigare men hoppas mycket på hojen. Efter mina år på Daytona 675 och Gixxer 1k är detta den första Classic-modell jag övervägt, de 300 extra cc, de extra pållarna och förstklassiga chassi- och bromskomponenterna fällde avgörandet.

Så - min maskin kommer att tuktas både på avrostning, Knix och Gotland ring under de närmaste veckorna, blir spännande att se hur vi kommer överens.

Jag har snokat runt i denna tråd tidigare och hoppas få bidra lite mer frekvent fortsättningsvis:)

Kul med ny hoj..du beställde väl trimningkitet också, 12 hk extra!?
Själv har jag bestämt mig för att inte byta hoj..behåller min Striple eftersom jag trivs väldigt bra på den. Det har varit en svår kamp mellan hjärtat o hjärnan och där hjärnan till slut segrade.
 
Kul med ny hoj..du beställde väl trimningkitet också, 12 hk extra!?
Själv har jag bestämt mig för att inte byta hoj..behåller min Striple eftersom jag trivs väldigt bra på den. Det har varit en svår kamp mellan hjärtat o hjärnan och där hjärnan till slut segrade.
Ja, Du har redan idag en av mina absoluta favorithojar för landsväg så jag förstår det :)

Njae, efter att ha moddat mina tidigare maskiner upp över öronen har jag valt att skynda långsamt. Först och främst hämta hojen och köra in sig på den, sedan modda en del i taget för att ha koll på skillnaden. Nu blir det mest lullull som tankpads, väskor (ska resa lite är det tänkt), sadel, skjutspinnar, värmehandtag (:3freak) och lite annat krafs. Sedan kommer en rensning av bakdelen, luft och buller samt trimkammar, vill bara bekanta mig med denna generation ECU först för att bestämma mig om det blir en Tuneboylösning eller piggyback (har erfa av TuneBoy, TuneECU, Bazzaz och PC-V, alla med sina för- och nackdelar).

Så det blir med all sannolikhet ett projekt av denna också! Chassimässigt är den nog klar, det enda som skulle sitta som en smäck är ju Quickshifter... Men nu bär det av upp till handlarn! :)
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top