Triumph Thruxton-tråden

Har lite "Moddningsmateriel" över. Oanvända eller näst intill nyskick. Pris - pm:a mig en länk på det billigaste nypris du hittar på nätet inkl. moms - så får du den för halva priset + frakt. Är i GBG o STHLM i princip varje vecka för den som vill hämta.
Mycke' grejor! Spontant tänker jag: ni som kör original stötdämpare - passa på nu att få ett par Ikon till reapris. De är förstås inte några Öhlinare, men gör ändå stor skillnad. Man kan hålla trevligare tempo på normaldåliga svenska vägar. Och klarar "gunget i kurvorna" mycket bättre. Hade jag inte redan haft andra dämpare så hade jag slagit till direkt. Själva bytet gör man på 15 minuter - även om man inte är någon van meckare.
 
Är det en nummerskyltsbehållare jag ser? Kan man fästa den på något bra sätt och på så vis få bort bakskärmen?
I så fall vill jag ha den!
 
Skylthållare

Är det en nummerskyltsbehållare jag ser? Kan man fästa den på något bra sätt och på så vis få bort bakskärmen?
I så fall vill jag ha den!

Vet ej - ej testat - hängde med en av hojarna i "bra att ha lådan". Enda märkningen är ECE 2700430. CC mellan bultarna är 90 mm.
 
Hej!

Nästa steg blir nog en uppgradering av stötdämpare - Wilbers eller Bitubo: Någon som har erfarenhet?
Kanske även progressiva fjädrar fram (eller hel cartridge från Bitubo).

Jag kör med Bitubo bak. Versionen där man kan ställa returdämpningen. Ganska meningslös funktion, då jag alltid har returen i mittenläget ändå. Det var en riktigt bra uppdatering jämfört med originalfjädringen. Rekommenderar alla som inte bytt bakfjädring att göra det. Kostade runt 3000kr inkl frakt från bestforbritts.com Lätt att installera själv.
 
Hej!
Har nu fått hem mina Shorty Predators! Dock så får jag hjälp med mappning först om ett par veckor och det verkar råda lite delade meningar kring om ett byte utan ommappning skadar motorn.. Byter ju bara slip-on i detta fall, någon som har erfarenhet - kan jag köra x-antal mil innan jag mappar om?

En annan sak - någon som vet vart man kan hitta en ny eller beggad lampkåpa, helst i sthlms-området?
 
Hej!
Har nu fått hem mina Shorty Predators! Dock så får jag hjälp med mappning först om ett par veckor och det verkar råda lite delade meningar kring om ett byte utan ommappning skadar motorn.. Byter ju bara slip-on i detta fall, någon som har erfarenhet - kan jag köra x-antal mil innan jag mappar om?

En annan sak - någon som vet vart man kan hitta en ny eller beggad lampkåpa, helst i sthlms-området?
Har extremt svårt att tänka mig att mappning behövs om du inte tagit bort luftbox/sais.
 
Läget Surplus

Rött = Sålt

Blått = Tingat - efterfrågar kompletterande info för beslutsunderlagP8040011_2.JPG
 
Har extremt svårt att tänka mig att mappning behövs om du inte tagit bort luftbox/sais.

Jag kan inte riktigt det där men nu får jag ju ändå hjälp med det i samband med service, även om de killarna inte direkt sa att det var nödvändigt med mappning. Dock har jag läst på ett par ställen att det kan skada motorn annars, men tycker det låter lite konstigt om man endast byter slip-on.. :confused: Man vill ju även kunna byta till original inför besiktning tänker jag, och då såklart inte mappa om den två ggr samma dag...
 
Jag kan inte riktigt det där men nu får jag ju ändå hjälp med det i samband med service, även om de killarna inte direkt sa att det var nödvändigt med mappning. Dock har jag läst på ett par ställen att det kan skada motorn annars, men tycker det låter lite konstigt om man endast byter slip-on.. :confused: Man vill ju även kunna byta till original inför besiktning tänker jag, och då såklart inte mappa om den två ggr samma dag...
Den stora strypningen sitter i luftboxen, ändrar man inte där ändrar man inte luftmasseflödet mer än att sprutet ska kunna självkompensera, sen om den är ommappad för slipon kommer den bara gå en liten aning fetare, så du lär klara dig tur o retur till besiktningen utan jätteblanka cylinderlopp :)
 
Jag kör med Bitubo bak. Versionen där man kan ställa returdämpningen. Ganska meningslös funktion, då jag alltid har returen i mittenläget ändå. Det var en riktigt bra uppdatering jämfört med originalfjädringen. Rekommenderar alla som inte bytt bakfjädring att göra det. Kostade runt 3000kr inkl frakt från bestforbritts.com Lätt att installera själv.

Det blir ett par IKON 7610 - nyss köpta av 1014:-) Klart prisvärt alternativ:-) och garanterat bättre än standard.
 
Hittade sent igår kväll ett kit för litiumbatteri som i stort sett helt eliminerar "lådan" under sätet, den som annars blir kvar efter en luftburksborttagning med t.ex. BC:s grejer.
Är väldigt sugen på att testa det här efter att jag(på DGR Sthlm) såg en thruxton som helt saknar skrotet under sadeln. Men! jag tänker att det nog är bäst att rådfråga alla experter här på SH vad era tankar är innan jag går och förälskar mig alltför hårt i denna idé?!

Länkar till batterihållare och batteri:

http://firstracer.surinternet.com/epages/box22720.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/box22720/Products/FR010

http://firstracer.surinternet.com/epages/box22720.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/box22720/Products/SOBM12003/SubProducts/SOBM12007S
 
Last edited:
Det blir ett par IKON 7610 - nyss köpta av 1014:-) Klart prisvärt alternativ:-) och garanterat bättre än standard.

Grattis!

Å standard kostar nu 5113 kr. Styck!!!!!!!!

Jag säljer mina standard som bara suttit på 1600 mil för 1000 kr paret. Det är ju nästan gratis. Kom å tjöp!!!:)

Skämt åsido, reservdelspriserna på originaldelar är helt sjuka. För drygt 10000 kr kan man köpa det bästa från Öhlins, Bitubo, Hagon, Ikon, många fler och dessutom få pengar över till en uppsättning däck (och ibland mer) förutom att man får bättre dämpare. Skulle vara kul att vet hur många original Triumph stötdämpare som sålts till Thruxton. De har faktiskt sänkt priset med ca 2000 kr sedan jag kollade senast. Fast fortfarande helt fel. De är dock inte fula originaldämparna. Alltid något!
 
Hittade sent igår kväll ett kit för litiumbatteri som i stort sett helt eliminerar "lådan" under sätet, den som annars blir kvar efter en luftburksborttagning med t.ex. BC:s grejer.
Är väldigt sugen på att testa det här efter att jag(på DGR Sthlm) såg en thruxton som helt saknar skrotet under sadeln. Men! jag tänker att det nog är bäst att rådfråga alla experter här på SH vad era tankar är innan jag går och förälskar mig alltför hårt i denna idé?!

Länkar till batterihållare och batteri:

http://firstracer.surinternet.com/epages/box22720.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/box22720/Products/FR010

http://firstracer.surinternet.com/epages/box22720.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/box22720/Products/SOBM12003/SubProducts/SOBM12007S

Uttalar mig inte alls om batteriets funktionalitet. Det vet jag inget om.

Hålet under sadeln som syns på bilderna du länkar till har jag dock aldrig gillat. Direkt fult tycker jag men det finns säkert andra åsikter om det.
 
Uttalar mig inte alls om batteriets funktionalitet. Det vet jag inget om.

Hålet under sadeln som syns på bilderna du länkar till har jag dock aldrig gillat. Direkt fult tycker jag men det finns säkert andra åsikter om det.
Gapande hål under sadeln är inte speciellt snyggt nej! Har förresten gått o gnagt på det fina ordet du använde för en kurva som snävar till sig på slutet BJN. Ända sen vätternturen! Inklinerande? Kan inte för mitt liv minnas..
/Twin
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top