Triumph Thruxton-tråden

Den alu-hojen tillhörde en kille vid namn Robert Sutton från UK, numera såld till Belgien tror jag. Ungefär samma prestanda som min, ca 88 hk på bakhjulet..motorn byggd av Bob Farnham Tuning, UK. Finns på TRAT kallade sig robnobrakes.

Jag - som inte moddar :D - funderar på att plocka bort de bakre fotpinnarna. Antingen helt bort, eller ersätta dem med något nättare. Fast jag lutar mest åt att ta bort dem helt. Har endast skjutsat två (2) gånger sedan jag köpte hojen maj 2008.

Hur har ni andra gjort? Plockat bort? "Täckbrickor" som jag sett på nätet? Bytt ut mot andra fotpinnar?
(Ev. foton?)

Jag - som inte moddar :D - funderar på att plocka bort de bakre fotpinnarna. Antingen helt bort, eller ersätta dem med något nättare. Fast jag lutar mest åt att ta bort dem helt. Har endast skjutsat två (2) gånger sedan jag köpte hojen maj 2008.

Hur har ni andra gjort? Plockat bort? "Täckbrickor" som jag sett på nätet? Bytt ut mot andra fotpinnar?
(Ev. foton?)

Jag är nöjd med dessa. Försvinner nästan synbarligen men finns kvar.

Bifogat

• DSC_00051.jpg
    DSC_00051.jpg
    247.5 KB · Visningar: 93

(Ev. foton?)

Jag har plockat bort mina eftersom jag aldrig skjutsar..BJN:s variant är väldigt snygg om man vill ha dom nästan osynliga!

Minns jag fel, BJN, eller sade du vid något tillfälle att fotpinnarna till en R6:a passar rakt av?

Minns jag fel, BJN, eller sade du vid något tillfälle att fotpinnarna till en R6:a passar rakt av?
Ge dig inte in i det träsket vad du än gör! Jag har tre par liggandes som inte passar även om det står på alla forum att de ska passa. Bull shit! :mad:

Ge dig inte in i det träsket vad du än gör! Jag har tre par liggandes som inte passar även om det står på alla forum att de ska passa. Bull shit! :mad:

Fast mina är köpta för att passa en R6 och passade utan problem på min. Skumt!:confused:

Tog bort fotpinnarna och satte dit vanlig bult M8x40 och en extra stor bricka (M10). Sedan lite svart färg på bult och bricka... Voilà!

ImageUploadedByTapatalk1396798371.397136.jpg

ImageUploadedByTapatalk1396798384.812612.jpg

Last edited:
Klart snygg aluhoj men jag tycker att den som 1014 här i tråden satt ihop är betydligt vassare. Inte 904 men klart vässad och både bättre gaffel och bakfjädring än hojen på bilderna. Och totalt sett snyggare.
:tummenupp:)

Skönhet ligger hos betraktaren, jag gillar den här aluhojen, men det är min åsikt...

domiracer.jpg

Så här blir det med nya ledblinkers o ledbaklyse..bara elen kvar sen kommer framänden..blir nog klart till sommaren, ha ha!! Glömde visst nämna den nya skylten!!

Last edited:
Helgen 24-25 maj är svår, dock. Det är Mods vs Rockers både i Oslo och Malmö - samtidigt! Det vore kul att besöka något av dem. Ev. ligger Malmö bäst till på min lista (jag var i Oslo förra året).

Jag röstar på Malmö!

Jag kommer ju garanterat vara där då, sen vore det ju kul om det dök upp flera Thruxton hojar

Håller på med att bestycka om mina förgasare på min hoj och är nu på jakt efter verktyget för att kunna justera bland-skruvarna. Någon som har något tips eller råd var man kan få tag på ett?
Tack på förhand.

Håller på med att bestycka om mina förgasare på min hoj och är nu på jakt efter verktyget för att kunna justera bland-skruvarna. Någon som har något tips eller råd var man kan få tag på ett?
Tack på förhand.

Jag lurade ut mina med en smal tång, sen filade jag ett spår i dom för skruvmejsel, sen slipade jag till små specialmejslar.. annars finns d-nyckeln för ockerpris hos handlare och på webbshoppar.

Jag har också en ny skylt (någon som inte passade på nu när de krympte? ;)): Får man borra i det dära EU-märket som vi tvunget skulle ha? Maunds FEK är ju så att man bara fäster plåten i toppen så att säga.

Jag borrade i EU-märket på min nya skylt. Det var ingen som klagade när jag besiktigade den nu mars.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT