Triumph Thruxton-tråden

Ja, jag tror det. Nu skall jag bara övertyga mig själv att det är värt $ 190 + frakt + moms + tull (troligen).

Får suga på den karamellen en stund och se hur mycket som redan gått åt av lönen... ;)

Jämför priset med den här: http://www.squaredeals-ltd.co.uk/newbonneville-complete-bolt-on-lighting-kit-euro-style-21950-p.asp
Ser snarlik ut tycker jag och kostar 170 pund med frakt. Vet ju inte vad det blir totalt från US men det är värt att jämföra. Den engelska sajten har jag handlat från flera gånger och de har skött sig utmärkt.
 
Tummen upp, BJN! Det verkar vara precis samma pryl. T o m texten är identisk. Hade tänkt att maila dem i US och fråga om de inte har någon distributör i Europa, så att man slipper moms och tull. Men du var snabbare! :)

UK får ev. ett något lägre totalpris (ingen tull och gissningsvis billigare frakt).

...så nu har jag beställt en sådan från UK!
 
Beställ, vänta... Bli glad när paketet kommer, betala, svär åt hur dyrt det blev, montera och bli glad igen, njut många sesånger. Är det inte så beslutsformeln ser ut?
/Numera Trajalös
Så är det!
Trajalös? Varför då? Finns väl inget skäl? :D
 
Så är det!
Trajalös? Varför då? Finns väl inget skäl? :D

Jag har åkt på Yamahainfluensan. Så nu bara blev det så här...

Men en Thruxton hägrar återigen. En Svart denna gång tror jag, med förgasare. En av de tidiga årsmodellerna som hade det snygga clippon styret.

Ja vi får väll se hur fort regeringen låter sig övertalas.
 
Fråga kolon:
- Reflektorn i framlyktan på trajan är slut, mjölkig och får lamporna att gå ideligen.
NI som bytt vad har ni köpt istället?
 
Fråga kolon:
- Reflektorn i framlyktan på trajan är slut, mjölkig och får lamporna att gå ideligen.
NI som bytt vad har ni köpt istället?

Var inte du inne på att förkoppra en gång? En förkopprad eller en i mässignutförande med karbid vore väl juste?
 
Vårförberedelser

Gaffelbenen på väg till Tyskland för montage av ett cartridge kit o lackering. Förhoppningsvis åter om ett par veckor tillsammans med ett 6-kolvsok o en ny bromsskiva i paketet. Blev lite mer moddning än vad jag hade tänkt...:3freak
 

Bifogat

  • Lemlästad.jpg
    Lemlästad.jpg
    237.4 KB · Visningar: 59

Jag tycker att Maund-kiten är toksnygga och de är rejäla; fick hem mitt för bara drygt en månad sedan och det bästa var att tullen missade det. :banana

Jag valde den versionen där blinkersen sitter ihop med bakljuset, för att det skall ta mindre plats. Blinkersfästena är dock bara skruvade, så om jag ångrar mig och vill ha blinkers vid stötdämparna istället så är det bara att skruva bort dem och fixa nya fästen. :)

Jag borde kanske skriva ett inlägg om vad jag håller på och köper hem så att det inte blir så tyst här? ;)

Edit: Jag tittade lite för snabbt på bilden först, jag beställde Maunds FEK och inte kitet för bakskärmen; men vem vet, blinkersen sitter kanske likadant där.
 
Last edited:
Ja, visst ser de bra ut! Jag velade en bra stund mellan Maund-kittet som du har och New Bonnevilles produkt. Polerad alu eller krom?? Runda eller rektangulära blinkare?? (Aftonbladet eller Expressen? :-)) Men bestämde mig till slut för krom och rektangulära blinkers. Dvs New Bonnevilles variant. Men det tog en stund att komma fram till det...

Fast det är ju bra om vi har olika. Så att vi ser skillnad på hojarna under sommarens Vätternrunda! :)
 
Last edited:
Hur ser prisbilden ut på en thruxton i England egentligen? är det värt besväret att hämta en hoj därifrån?
 
£ 7349, enligt http://www.triumphmotorcycles.co.uk/motorcycles/thruxton/2014/thruxton
Känner en Thruxtonkille här i Gbg som köpte sin hoj i UK och tog över den hit. Skiljde en hel del, sade han.

Resan tillkommer förstås. Men det finns ju någon här på SH som fraktar hem hojar från UK då och då. Kanske kan du söka här i forumet?

EDIT En tanke: beställ en hoj i England. Flyg dit. Kör hem (färja/tunnel). Förboka en första service (80 mil?) hos en handlare i Frankrike/Belgien/Holland. Övernatta i någon trevlig by. Kör vidare hem på mindre vägar genom BE, NL, DE, DK. Se där, en hel äventyrsresa! :) Tipset får du gratis! :)
 
Last edited:
Jag var mest inne på en begagnad. 2008 - 2011
Nån kanske har tips på bra annonssidor som man kan bilda sig en uppfattning på? typ blocket.
 
Kul att se dig här. är du inte tillräckligt sugen på en ny thruxton nu?
Din gamla lever ett fin liv. har blivit lite ful i kromet men annars är den OK.
Men vänta nu... Köpte du din blåa hoj av Xmax?? Visste jag det? (Eller har jag vetat det och glömt det igen?) :)

Jag kan i vart fall intyga, Xmax, att den blåa lever och frodas. Såg den senast i höstas (var det väl?) när Caféracer-flocken tog en liten tur på landet.
 
Provkörde trajan nyss. Vilket glädjerus!! Den där luftboxen sabbar verkligen hela hojen. Good riddance. Funderar på att släpa ut den ur garaget och tända eld på den, filma och skicka till Triumph :)
 
Provkörde trajan nyss. Vilket glädjerus!! Den där luftboxen sabbar verkligen hela hojen. Good riddance. Funderar på att släpa ut den ur garaget och tända eld på den, filma och skicka till Triumph :)

Nu kan man skylla mycket på Triumph men det är Miljöregler som sabbat hojen och Triumph har försökt så gott det går att få en körbar hoj ändå. Snart kommer det säkert regler som säger att det ska kollas också eftersom det är olagligt att "försämra" fordonet.:(

Min Hink har bara originalsystem till besiktningen och på bana annars är det Triumphs kolfiberdämpare som sitter på...
 
Nu kan man skylla mycket på Triumph men det är Miljöregler som sabbat hojen och Triumph har försökt så gott det går att få en körbar hoj ändå. Snart kommer det säkert regler som säger att det ska kollas också eftersom det är olagligt att "försämra" fordonet.:(

Min Hink har bara originalsystem till besiktningen och på bana annars är det Triumphs kolfiberdämpare som sitter på...

Jo det är klart.. euro3 eller vad det heter. Hoppas dom aldrig börjar med sånt trams som avgasvärden på hojar här. Men det är helt otroligt vad mycket bättre den går! Stort leende här :)
 
Thruxton Diablo Red

Mina damer och herrar!

Är det någon som är sugen på en Thruxton så måste jag tyvärr sälja min.

Ska väl framåt våren ut på blocket men tänkte om någon var sugen här först.

Lite fakta:
Diablo red
MY 2011
lite över 700 mil
Absolut toppskick
Rensad bak
Arrowklon 2-2 med löstagbara instatser
Knee pads
Svart hasplåt
Gaffelbälgar
Allt är Triumph orginal

Snabbt beskrivet så är det kromade är bytt mot svart. Lykthållare från Bonneville.

Alla orginaldelar finns förutom motorkåporna/kedjeskyddet. De är pulverlackade svarta.

Har säkert glömt något skicka PM för vidare info.

1.jpg

/Per
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top