Triumph Thruxton-tråden

Twin, trippel och fyra-nu är det bara en stamp som saknas...eller en sexa, eller en boxer eller tvåtaktare. Visst är vi galna!
Hasse

Stampen står ju i indien Hasse! Och där står den bra :D och skulle det komma nån och kasta på mig en benelli sei eller en arielfyra skulle jag bara gråta en liten stund.. radfyran är inte min förresten, men ägaren lider av :tuttar så jag får försöka få ordning på den åt henne som ett mekskoleobjekt! :thumbup:
 
Jaså stånkan i Indien äger du alltså! Det visste jag inte. Vad hemskt det måste vara att skiljas och inte mötas på så länge.
Hasse
Stampen står ju i indien Hasse! Och där står den bra :D och skulle det komma nån och kasta på mig en benelli sei eller en arielfyra skulle jag bara gråta en liten stund.. radfyran är inte min förresten, men ägaren lider av :tuttar så jag får försöka få ordning på den åt henne som ett mekskoleobjekt! :thumbup:
 
Jaså stånkan i Indien äger du alltså! Det visste jag inte. Vad hemskt det måste vara att skiljas och inte mötas på så länge.
Hasse

Ja, lånade ut den till en polare som får röja runt med den resten av säsongen.. Hade gärna lekt lite mer med den i år.. men garaget kallade :)
 
Hej hopp här var det lite smådött va'?
Den här tråden har ju varit fantastiskt aktiv. Vad gör alla? Förhåppningsvis rotas det i garagen för att säsong 2014 skall bli en höjdare. Men rapportera gärna framgång och motgångar. Själv har jag varit lite slö i garaget men det skall bli bättre. Det fina kedjeskyddet jag bytte till mig av BJN är på lack kan man säga. Jag spacklade själv svetsarna med PP Kemisk metal innan min kollega tog över för "det svarta". Han tar god tid på sig då han inte lyckades få sidenmatt finish som original. Han lackar om igen etc. Jaja det är långt till våren...Nya däck är på gång från Dexxon så det är en planerad brottningsmatch ca mars. Hur gör ni andra när ni byter svålar? Balanserar ni? Det har jag inte gjort tidigare på Hinkleyn och jag har inte märkt några vibbar för det. Däcken verkar vara bättre nuförtiden. ISR oket försöker jag passa in men det kräver en adapter som inte är helt lätt att tillverka. Pappmallar och funderande men det är inte säkert att jag får till det...
Skruvfa godt!
Hasse
 
Ja du, Hasse. Det beror kanske på att det är mellansäsong? Mc-mässan är avklarad. Men det är fortfarande långt till våren. Ctek-säsong, så att säga. :)

Men nu skall ni få höra något som ni aldrig trott. Jag har börjat speja efter andra blinkers! Det trodde ni inte. Först ny sadel (iofs originaltillbehör från fabriken, men ändå) och nu det här! Hur skall detta sluta?? :D


EDIT: kommer den här att se bra ut, eller känns den något klunsig...?
http://www.ebay.co.uk/itm/TRIUMPH-T...rcycles_Parts_Accessories&hash=item417c6edcf5

$(KGrHqFHJE!FDz7vjyMeBQ+,poyggw~~60_57.JPG
 
Last edited:
Ja du, Hasse. Det beror kanske på att det är mellansäsong? Mc-mässan är avklarad. Men det är fortfarande långt till våren. Ctek-säsong, så att säga. :)

Men nu skall ni få höra något som ni aldrig trott. Jag har börjat speja efter andra blinkers! Det trodde ni inte. Först ny sadel (iofs originaltillbehör från fabriken, men ändå) och nu det här! Hur skall detta sluta?? :D

Hasses spådom slog in! Själv är jag färdigmoddad tills jag kan ta ut den nylackade polerade maskinen på vägtest.. nånstans efter det sista saltet regnat bort!
Bestycka förgasare i blindo igen. Fast den verkar gå rent och fint även på belastning. Gjorde en garageburnout häromdan.. :)
 
Hej hopp här var det lite smådött va'?
Den här tråden har ju varit fantastiskt aktiv. Vad gör alla? Förhåppningsvis rotas det i garagen för att säsong 2014 skall bli en höjdare. Men rapportera gärna framgång och motgångar. Själv har jag varit lite slö i garaget men det skall bli bättre. Det fina kedjeskyddet jag bytte till mig av BJN är på lack kan man säga. Jag spacklade själv svetsarna med PP Kemisk metal innan min kollega tog över för "det svarta". Han tar god tid på sig då han inte lyckades få sidenmatt finish som original. Han lackar om igen etc. Jaja det är långt till våren...Nya däck är på gång från Dexxon så det är en planerad brottningsmatch ca mars. Hur gör ni andra när ni byter svålar? Balanserar ni? Det har jag inte gjort tidigare på Hinkleyn och jag har inte märkt några vibbar för det. Däcken verkar vara bättre nuförtiden. ISR oket försöker jag passa in men det kräver en adapter som inte är helt lätt att tillverka. Pappmallar och funderande men det är inte säkert att jag får till det...
Skruvfa godt!
Hasse

Det är nya tider Hasse! Förr skruvade de flesta själva men nu är vi inte i majoritet längre. När de flesta köper nya Trajor så är det garanti så det byts lite prylar bara. Då blir körsäsongen den viktiga. Kolla trådarna här på SH där folk bara väntar på våren... Nu moraliserar jag inte över det, jag tycker man får göra som man vill. Och den här tråden är ganska aktiv ändå tycker jag. Jämfört med http://www.tomccsweden.se/forum/topic/mening som hänvisar hit!!:)

Vad gäller balansering så fixar Kjelle slanglöst och därmed balanseringen men på den gamle med slang så balanserade jag bara framhjulet. Känner du inga vibrationer så lägg inte ner tid på det. Du fullgasar ju inte på bana direkt...:tungan
 
Vänta bara, snart är våren här, då vaknar vi igen.
Caféturer. Landsvägsturer. Vätternrundan. Då kommer det att bli åka av! :) Och för varje tur så kommer man hem och har kikat på någon annans trajja. Hmmm... snyggt det där... undrar om det är dyrt? :) Och så är tugget igång.

Så om någon bara kunde stänga av vintern...!
 
Hej hopp här var det lite smådött va'?
...... Jaja det är långt till våren...Nya däck är på gång från Dexxon så det är en planerad brottningsmatch ca mars. Hur gör ni andra när ni byter svålar? Balanserar ni? .......
Hasse

Jag balanserar. Det är ju ändå det lättaste och roligaste momentet i ett däckbyte. Kanske inte behövs bak men fram har jag upplevt problem med obalanserat hjul.
 
.......
Men nu skall ni få höra något som ni aldrig trott. Jag har börjat speja efter andra blinkers! Det trodde ni inte. Först ny sadel (iofs originaltillbehör från fabriken, men ändå) och nu det här! Hur skall detta sluta?? :D


EDIT: kommer den här att se bra ut, eller känns den något klunsig...?
http://www.ebay.co.uk/itm/TRIUMPH-T...rcycles_Parts_Accessories&hash=item417c6edcf5

View attachment 399162

Jag tycker det ser bra ut. Lucasbaklyse blir aldrig fel på en hoj med skärmen kvar. Sen föredrar jag personligen att blinkers är annorlunda placerade än ihop med lyset. Dock en mycket snyggare variant än original och jag tillhör ju de som inte tycker att original är ful.
 
Jag balanserar. Det är ju ändå det lättaste och roligaste momentet i ett däckbyte. Kanske inte behövs bak men fram har jag upplevt problem med obalanserat hjul.

Jag fick slänga på 30 (!) gram på mitt bakdäck den här gången.. kändes helt sjukt mycket. Vet inte om jag hade märkt det på vägen iofs. Fram har jag en knappt märkbar obalans. Om bara saltet kunde spola väck så man kan provköra... morr..
 
Elektrolytpoleringen blev förresten helt ok.. nu ska jag bara bestycka rätt också så jag inte bränner piporna igen.
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1392014227901.jpg
    uploadfromtaptalk1392014227901.jpg
    95.3 KB · Visningar: 58
...Sen föredrar jag personligen att blinkers är
annorlunda placerade än ihop med lyset. ...
Håller med om det. Snyggare med placering vid övre stötdämparfästet, eller i anslutning till sadelns yttre/bakre del. Fast jag kör ju ibland med väska baktill. Och då har jag sett (på andras hojar) att blinkersen inte alltid syns när väskan hänger över. Annat än möjligen rakt bakifrån. Och så vill jag inte ha det. Flärd är kul, men inte till priset av att bilisterna inte ser när jag vill svänga eller byta fil. Så därför har jag letat efter efter allt-i-ett-lösningar. Som t ex den här från New Bonneville:

complete_bo_es.jpg


EDIT: men USD 190 + frakt och moms... Inte direkt billigt! :( Även om man får fyra blinkare, en baklampa och allt kablage färdigt med anslutningar ("plug'n'play")
 
Last edited:
Håller med om det. Snyggare med placering vid övre stötdämparfästet, eller i anslutning till sadelns yttre/bakre del. Fast jag kör ju ibland med väska baktill. Och då har jag sett (på andras hojar) att blinkersen inte alltid syns när väskan hänger över. Annat än möjligen rakt bakifrån. Och så vill jag inte ha det. Flärd är kul, men inte till priset av att bilisterna inte ser när jag vill svänga eller byta fil. Så därför har jag letat efter efter allt-i-ett-lösningar. Som t ex den här från New Bonneville:

View attachment 399210

Ja, jag bytte ju plats på mina av den anledningen. Kändes bra :) sen skulle jag vilja ha nån slags led-konvertering. Har såna blinkare som på bilden och dom främre skakar lamporna sönder på nån gång/år..
 
Ett hastigt uppvaknande ur vintervilan resulterade i nya aluminium-blinkersfästen bak..skall rundas till i hörnen och svetsas fast på bakljusfästet nästa gång jag vaknar till, he he.

P2100039.jpg
 
Håller med om det. Snyggare med placering vid övre stötdämparfästet, eller i anslutning till sadelns yttre/bakre del. Fast jag kör ju ibland med väska baktill. Och då har jag sett (på andras hojar) att blinkersen inte alltid syns när väskan hänger över. Annat än möjligen rakt bakifrån. Och så vill jag inte ha det. Flärd är kul, men inte till priset av att bilisterna inte ser när jag vill svänga eller byta fil. Så därför har jag letat efter efter allt-i-ett-lösningar. Som t ex den här från New Bonneville:



QUOTE]

Med detta i åtanke så är naturligtvis det du har hittat helt rätt.
 
Ja, jag tror det. Nu skall jag bara övertyga mig själv att det är värt $ 190 + frakt + moms + tull (troligen).

Får suga på den karamellen en stund och se hur mycket som redan gått åt av lönen... ;)
 
Ja, jag tror det. Nu skall jag bara övertyga mig själv att det är värt $ 190 + frakt + moms + tull (troligen).

Får suga på den karamellen en stund och se hur mycket som redan gått åt av lönen... ;)


Beställ, vänta... Bli glad när paketet kommer, betala, svär åt hur dyrt det blev, montera och bli glad igen, njut många sesånger.

Är det inte så beslutsformeln ser ut?

/Numera Trajalös
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top