Triumph Thruxton-tråden.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jo, men det var ju i maj.. Revben o zoolander om du minns :D

Klart jag minns, men du sa bara någonting om revben och skavsår från asfalt. Misstänkte att du gjort en vurpa på kullerstenen på väg från Bishops, eller liknande. Tur att det inte gick värre!
Ska för övrigt köra ner till Halmstad imorgon under tidspress. 20mil på motorväg på thruxan = en skymf för hojen. Jag mår redan illa av tanken.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Klart jag minns, men du sa bara någonting om revben och skavsår från asfalt. Misstänkte att du gjort en vurpa på kullerstenen på väg från Bishops, eller liknande. Tur att det inte gick värre!
Ska för övrigt köra ner till Halmstad imorgon under tidspress. 20mil på motorväg på thruxan = en skymf för hojen. Jag mår redan illa av tanken.

Gjorde den turen 3 veckor sen.. Fast fortsatte mot markaryd. Söndag i soluppgången, höll 160. Tom motorväg.. Rätt vackert minns jag, fast kustvägen är ju trevligare, blev den tillbaks med övernattning i björkäng..
 

DirtyDick28

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
BMW 650 GT
Någon som vill möta upp oss i Stavanger imorgon ? :banana :banana

Jäklar vilka vägar det finns i Norge. Min första tur men absolut inte den sissta.

Vi kanske skulle ta och dra en repa till Norge nästa år???
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Blocketspaning; Det verkar som att rean på thruxtons är slut för denna gången.
Det ligger ett clip-on styre ute om någon fortfarande letar efter det.

http://www.blocket.se/helsingborg/Triumph_Thruxton_41942730.htm?ca=15&w=3
"Extrautrustad för närmare 30 000kr" - :va Inte synliga moddar i alla fall.

Jag skulle vilja hitta en lätt kraschad Thruxton/bonneville billigt o bygga en sån där tokrå hoj som Johansson snickrar på, fast utan konstant ras, haveri och oljespill..
 

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Ort
frillesås, en bit söder om GBG
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Triumph Scrambler Sveriges dyraste -08

Triumph Scrambler Sveriges dyraste -08

Tycker den här var rätt cool
Snacka om tid som är nedlagt :tummenupp

8229498625.jpg

Motor:
Ombyggd med Truxtonprylar med 360 graders vev för rätt ljud. Ny vev, nya kammar, nya balansaxlar, nytt svänghjul, ombyggd databox med ändrad tändkurva och höjt varvstopp, förstärkt koppling, förgasare Kehin CR35, Portad topp med större ventiler, nya smidda kolvar 944 cc 11,5/1 i komp, borttagen avgasrening, high energi tändspolar + kablar, Thunderbike avgassystem, Motrorn byggd av Moto Speed och bromsad till 79hk på bakhjulet = ca 90-95hk på veven.
Chassie:
Hårdare framfjädrar och moddade ventiler i gaffeln, Hagon Nitro bakstötdämpare, kortad bakskärm med old style Triumph baklyse, rensat sidostöd, flyttat tändningslås,bytta tankemblem, Krosstyre, rensad instrumentpanel med svarvat mätarhus, hasplåt, light weight drevskydd, gel sadel, mm

http://www.blocket.se/sodermanland/Triumph_Scrambler_Sveriges_dyraste_42396428.htm?ca=15&w=3
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Fick plötsligt en jävla lust att köpa en Scrambler och Triumphs Steve Mcqueen-mundering. Hur kan det komma sig?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Som svar till yonsson och speedtwin angående annonsen.

Min är nog också moddad för ca 30k och inget gjort åt motorn.:va
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Fast din ser man ju rätt tydligt att det hänger dyrt, fint pynt på :)

Jo, jo min ser ut som en julgran men jag vill ju ha det så. :)

Fast jag tänkte att han kanske lagt ner mer på sånt som inte syns men om man ser att han har original bakstöt kvar så blir man ju lite fundersam.:confused:

EDIT: Håller för övrigt med dig Twintorsk, att få göra Johanssons bygge på en modern Traja hade varit en go upplevelse.
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Finn Fem Fel eller nåt!

Före och efter! Inte fan vet jag om det syns att det är 30 k men det är det. Sen är ju såna fina mods som "The Yonsson mod" faktiskt nästan gratis. Det som inte syns så bra från denna sida är ISR sexkolv + skiva.


DSC_0050.jpgDSC_0203.jpg
 

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Blocketspaning; Det verkar som att rean på thruxtons är slut för denna gången.
Det ligger ett clip-on styre ute om någon fortfarande letar efter det.

http://www.blocket.se/helsingborg/Triumph_Thruxton_41942730.htm?ca=15&w=3
"Extrautrustad för närmare 30 000kr" - :va Inte synliga moddar i alla fall.

Ett slutkört ORIGINAL bakdäck desutom :confused:

Riktigt sugen på en scrambler eller en vanlig bonni att bygga en scrambler av...
Är ju gammal grus sprättare jag och det går aldrig ur :gnissla
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Dåliga nyheter från vår vän Snapphanen

Dåligt: han har kraschat på något sätt och sitter på sjukan och väntar på röntgen.
Bra: han klarade sig så bra att han kan berätta om det. Något som verkligen inte är självklart när man dammar omkull i 80 km/t...!

Jag vet inte mer än så här. Rapport lär komma!
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Dåliga nyheter från vår vän Snapphanen

Dåligt: han har kraschat på något sätt och sitter på sjukan och väntar på röntgen.
Bra: han klarade sig så bra att han kan berätta om det. Något som verkligen inte är självklart när man dammar omkull i 80 km/t...!

Jag vet inte mer än så här. Rapport lär komma!

Då är det bara att hålla tummarna då och hoppas på det bästa.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Då är det bara att hålla tummarna då och hoppas på det bästa.

Kommer han ut utan ett brutet revben ens får jag skämmas.. Åtminstone ett stukat lillfinger hoppas jag på. Skämt åsido, hoppas han haft änglavakt, låter som det iaf
 

Snapphanen

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2012
Ort
Trollhättan
Hoj
2012 Triumph Thruxton
Ja vad skall man säga?
Inget brutet (inte ens ett revben :lol) Men fick ett riktigt kok stryk. Lemmarna fungerar väl si så där idag, det lär ju inte bli någon träning på ett tag! Fabian vad det går i slow motion när man väl ser att det kommer att hända. Hann se asfalten å bilen, "tanten" hur tydligt som helst och då hade jag troligen 1-2 dm innan jag träffar vägen med min vänstersida. Sedan blir allt svart någon sekund. Sedan upp ta tag i hojen försöka resa henne, damen med bilen är borta, hon såg nog mig aldrig ens i backspegeln. Bettan startar. Fan kan inte byta växel å ligger i fyran! Full gas å slira. Kör ca en km då jag kommer till sans , in på en grusväg å börjar kolla kroppen, vänstersida har fått en riktig pärla men höger arm å hand funkar dåligt. Kollar Bettan, vänstersidan intryckt men dock inte så fasligt mkt som jag trott, ber henne om ursäkt. Dum som man är tar jag mig de sista 2-3 milen hem. Parkerar den skadade damen i garaget å går hem, sedan blev det akuten. Ps ja hon heter Bettan:D D.s
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Gott att höra Snapphanen att det inte blev något riktigt allvarligt i a f. Krya på dig!
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja då får jag skämmas för min klena konstitution :D jävligt glad att det gick bra för dig!
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top