Triumph Thruxton-tråden

En kompis är sugen på att köpa denna. Han ska till Stockholm i veckan och kolla på den.

Lär ju dröja innan jag kommer ikapp honom med moddar.

Jag tycker den ser helt rätt ut förutom färgen på fälgarna. Om priset är rätt har jag ingen aning om men det ligger onekligen en del pengar investerade i den.

Oj, den var våldsam! :) Det är ju inte jag då, jag kör ju helt original (nästan). Men den är fräck!

Tänker på sadeln... den ser tunn ut. Kanske inte en sadel för en Vätternrunda! :)

Last edited:
En kompis är sugen på att köpa denna. Han ska till Stockholm i veckan och kolla på den.

Lär ju dröja innan jag kommer ikapp honom med moddar.

Jag tycker den ser helt rätt ut förutom färgen på fälgarna. Om priset är rätt har jag ingen aning om men det ligger onekligen en del pengar investerade i den.

Har för mig den var importerad från U.K.
Säkert en och annan krona nerlagd men tycker priset är 10-12" för högt.

@Snapphanan: Det låter som att du kom hyfsat lindrigt undan. Skönt att höra! -Bra att du kollade upp det på akuten också, utifall att någon skada visar sig senare. Kör man så många mil som du per år, så finns ju tyvärr risken att det händer något förr eller senare.

@BJN: Har kikat på den. Fet, absolut! -Synd att det verkar vara billiga Hagons bak, annars är den nog klockren! -Hade dock bytt sadel. Hade den varit nyservad och svenskreggad, så hade jag sagt att det var ett bra pris. Man får nog även lägga några kronor på en specialgjord sadel, om man inte har en pung av stål.

Har varit i Halmstad och kört totalt 60mil i helgen på kurviga vägar. Asgött, tills det började tokregna på väg hem.
Gjorde även en gratismodd som jag tänkt göra länge.

Innan:
0E163AA4-FC3E-4B5C-B189-73A1A3155476-567-0000002DC00A1172.jpg

Efter:
8E7D7657-97CE-400C-AC56-589DD7FA1585-567-0000003E7048F55E.jpg

För övrigt blir man som sagt sugen på en scrambler ibland. Annonsen ovan är riktigt cool!

Tack för input angående hojen som min kompis funderar på att köpa. Det är relevant allt ni säger så jag ska framföra det till honom.

@BJN
Ang 30k på en thruxton
Men du har ju en hel del moddar som han i annonsen inte har:
Öhlins bak, bättre bromsar, bredare bakfälg, annan framskärm, riktigt avgassystem, hela vägen dessutom. På din hoj är det ju lätt att se att det är pengar investerade, men på hans är det ju i princip bara rensad bakdel och polerade motorkåpor. Men hans gaffelbälgarna kanske kostar 25k. :D

Har varit i Halmstad och kört totalt 60mil i helgen på kurviga vägar. Asgött, tills det började tokregna på väg hem.

Gjorde även en gratismodd som jag tänkt göra länge.
Gott att ni kör lite, gossar! Själv var jag i Halmstad i veckan och vid Gullmarn i går. Det blir en massa mil på en säsong... Dyrt med däck och service! :)

Vi har olika styren du och jag, så jag fattar ingenting. Men det var jättefint! :D

OT: @yonsson, såg dina inlägg i en annan tråd om café-Hondor. Du får sluta med sånt, det blir så dyrt annars. För mig. Jag har också tänkt tanken att det kunde vara fräckt med en caféhoj baserad på "plastgrisen" CX 500. TUR att det redan är fullt i garaget...

Last edited:
Eller denna kanske?
Endast 18.000£...
bildMcquin.JPG

Mc Qeen Replika. Byggd i 200ex. Efter Steve Mcqeens specifikationer.

Last edited:
Så då har jag vart o handlat munstycken o shims hos Braigasen.se !
Eminent kunnig o trevlig herre den där Christer! Nu får det gärna se till o spöregna några dar..

Ja vad skall man säga?
Inget brutet (inte ens ett revben :lol) Men fick ett riktigt kok stryk. Lemmarna fungerar väl si så där idag, det lär ju inte bli någon träning på ett tag! Fabian vad det går i slow motion när man väl ser att det kommer att hända. Hann se asfalten å bilen, "tanten" hur tydligt som helst och då hade jag troligen 1-2 dm innan jag träffar vägen med min vänstersida. Sedan blir allt svart någon sekund. Sedan upp ta tag i hojen försöka resa henne, damen med bilen är borta, hon såg nog mig aldrig ens i backspegeln. Bettan startar. Fan kan inte byta växel å ligger i fyran! Full gas å slira. Kör ca en km då jag kommer till sans , in på en grusväg å börjar kolla kroppen, vänstersida har fått en riktig pärla men höger arm å hand funkar dåligt. Kollar Bettan, vänstersidan intryckt men dock inte så fasligt mkt som jag trott, ber henne om ursäkt. Dum som man är tar jag mig de sista 2-3 milen hem. Parkerar den skadade damen i garaget å går hem, sedan blev det akuten. Ps ja hon heter Bettan:D D.s

Hej Alla, och jag har ju inte träffat Snapphanen men det gör ont att höra om kraschen. Hoppas du har det ok och att hojen går att laga. Är du en av dem här som vill ha en hoj att grovmodda, ett projekt så hoppas jag ändå att din hoj inte blev så skadad. Annars kan man visst köpa tillbaks kraschade hojar fr försäkringsbolaget med lite tjöt har jag förstått.
Nåväl-god bättring i alla fall!
MVH
Hasse D

Eminent kunnig o trevlig herre den där Christer! Nu får det gärna se till o spöregna några dar..

Christer är jättebra, jag har handlat med honom ett par ggr. Som musiker verkar han bra på att stämma instrument...Dessutom gillar jag hans andra epitet som musiker-Bra i lyran!
Hasse D

Det tar väl inte några dar att byta shims och munstycken. Några timmar på sin höjd och sen vill du ut å provköra i spöregnet? :D

Vad blev det för storlek på munstyckena?

Det tar väl inte några dar att byta shims och munstycken. Några timmar på sin höjd och sen vill du ut å provköra i spöregnet? :D

Vad blev det för storlek på munstyckena?

Upp en storlek på lågfart till 45,
Sen 130 - 150 main jet att labba med, och tydligen så passar main jet som pilot jet på cvk, han tyckte jag skulle prova att gå upp till 110-120 där med. Dom har jag ju redan..
Och ska jag shimsa nålarna o byta pilot jet måste ju gasarna av.. Ok, kanske tar 3 timmar då.. Men det ska alltid låta svårare än det är!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT