Triumph Thruxton-tråden

Det tror jag inte, men påplockade prylar vill inte många betala extra för. Det är inte värt nånting, bättre plocka loss skiten och sälja bredvid.
Är hojen svårsåld så e priset för högt, enkel matematik!

Jag håller helt med dig att inte många vill betala extra för påplockade prylar. Själv gör jag det gärna om det är rätt prylar men precis som du säger, inte många gör det. Zards hoj har rätt prylar och utseende och hade jag stått utan hoj och velat köpa en Thruxton så hade jag hellre gett 69k för hans än ca 100k för en splajders ny. Jag hade nog t o m hellre gett 100 k för hans hoj än för en ny men det är jag det och jag har redan en Thruxton så jag ska inte köpa.

Sen är det sant att många tycker att det är enkel matematik att svårsåld hoj = för högt pris. Fast det håller inte jag med om.

Jag har flera exempel från mina egna försäljningar som visar att det inte är så. Ska bara ta ett exempel.

Under vintern 1982/1983 renoverade jag en Honda 750 Four 1971 till absolut nyskick. Försökte byta in den mot en Suzuki GS1000 på Bike i Trollhättan. Efter att de synat och provkört hojen så sa de att vi har inte råd att byta in en så här fin hoj. Det var ett hyggligt sätt att säga att de bara tänkte missbjuda och ville inte göra det.

Lelles i Munkedal som jag köpt de flesta reservdelarna ifrån var mer positiva och bjöd 12500 kr i inbyte mot en ny GS1000G -82. Försäljaren visade mig att en hoj som min stod i 5500 kr i deras inbyteslista.

Jag skulle tjänat några tusen om jag fått sålt den för 11000 kr privat så jag slängde in några annonser. Inte en själ hörde av sig så jag bytte in den. Lelles sålde den två dar efteråt för 16000 kr.

Frågan är då, var min hoj fel ( för högt) prissatt när jag begärde 11000 kr.

Många gånger är det tillfälligheter, svaj i marknaden osv som gör en hoj svårsåld. Jag köper inte det resonemanget att det alltid är fel pris.
 
Last edited:
From Race to Touring in 60 seconds

Har börjat förbereda hojen för Vättern Tour 2011. Inte helt klar med spännremmarna till de bakre JOFAMA packväskorna. De är gjorda för att blinkers sitter placerade som original. Det blir lite tight när man satt dom där jag har gjort. Antar nog att det är samma med Triumphs egna packväskor och då är nog ändå Jofama lite smidigare för att komma runt problemet.

Original tankväskan som jag köpte av han som slängde in en blänkare här i tråden sitter dock som en smäck.

Har även monterat den lilla "kåpan" inför touringen. Den är inte precis stum utan flexar lite bak och fram när man drar i den. Hur är era, ni som har kvar? Varför jag undrar är för att jag är osäker om jag fått rätt skruv. De jag har när kåpan är borta är för korta. sen letade jag där jag trodde att jag lagt skruvarna. Hittade två likadana fast längre. är de för långa, ska den sitta stumt. Gummipackningarna gör ju att det inte kan bli helt stumt men min flexar ganska mycket trots att jag dragit skruvarna så hårt det går.

EDIT: Å så min ISR-broms som bromsar kalas!
 

Bifogat

  • DSCN0023.jpg
    DSCN0023.jpg
    244.1 KB · Visningar: 71
  • DSCN0032.jpg
    DSCN0032.jpg
    237.6 KB · Visningar: 80
  • DSCN0028.jpg
    DSCN0028.jpg
    240.6 KB · Visningar: 63
Last edited:
I första hand tändkurvan och varvstoppet för förgasarmotorer, men det finns flera parametrar som fr.a. insprutare kan använda. Jag har redan en moddad tändkurva men jag gillar att "göra själv". Kolla här eller deras hemsida.
http://www.triumphrat.net/twins-technical-talk/171201-procom-igniter.html

Verkar kul som fan men nog inget jag har nytta av. Togas och modifierad luftbox är ju inte något trim precis. :D

Fast du har ju riktigt trim så mycket nöje! :)
 
Väska

Även jag har införskaffat en Tankväska till turen den 9:e, blev ingen Triumph utan en Givi, kommer nog fylla sin funktion.

Har testat Öhlinsarna ordentligt nu och är jätte nöjd, var lite skeptisk till att det skulle bli så stor skillnad, men det har blivit en helt annan hoj tycker jag, till det bättre !
Till vintern blir det även byte av fram fjädrarna :tummenupp
 
Last edited:
Har även monterat den lilla "kåpan" inför touringen. Den är inte precis stum utan flexar lite bak och fram när man drar i den. Hur är era, ni som har kvar? Varför jag undrar är för att jag är osäker om jag fått rätt skruv. De jag har när kåpan är borta är för korta. sen letade jag där jag trodde att jag lagt skruvarna. Hittade två likadana fast längre. är de för långa, ska den sitta stumt. Gummipackningarna gör ju att det inte kan bli helt stumt men min flexar ganska mycket trots att jag dragit skruvarna så hårt det går.

EDIT: Å så min ISR-broms som bromsar kalas!

Om jag inte minns fel så skall det sitta en skruv mitt under på kåpan.
Alltså mitt under lampan skall det finnas ett skruvhål, tror det är en liten plåt flärp från laddregulator fästet..
 
Om jag inte minns fel så skall det sitta en skruv mitt under på kåpan.
Alltså mitt under lampan skall det finnas ett skruvhål, tror det är en liten plåt flärp från laddregulator fästet..

OK! Det låter ju troligt. Ska kolla det. Tack!
 
Så jävla fräck!

Så här vill jag ha min....
Detta är ett potentiellt bygge. Jag har allvarliga funderingar på att bygga något liknande. Fast med skivbroms o clipon....
 

Bifogat

  • SO-CALMotoSport-22_fs.jpg
    SO-CALMotoSport-22_fs.jpg
    47.1 KB · Visningar: 92
  • SO-CALMotoSport-32_fs.jpg
    SO-CALMotoSport-32_fs.jpg
    78.3 KB · Visningar: 90
Hej...Är inne på att skaffa en Thruxton...ett bra köp?

Kolla runt i tråden lite. Vi gillar den högt men det är väl inte många här som anser Thruxton som skapelsens krona så vi moddar friskt. Välkommen i gänget. Det är en vansinnigt rolig hoj och gänget här kommer inte att göra dig besviken.
 
Hej...Är inne på att skaffa en Thruxton...ett bra köp?

Ingen dum idé :tummenupp
Kör iofs. själv en Bonneville dock en hel del mod, så den liknar nog mer en Thrux....

Det är väll inga effekt monster direkt, men dem levererar en ruskig körglädje.
Har kört massor av olika hojar sedan 79:e, och det var länge sedan jag var så här nöjd med en hoj :tummenupp
 
Har själv provat en mängd hojar, vill ha en retro-look hoj. Sitter på ett fullblod nu men e mer inne på en smidig rolig landsvägshoj...har skickat intresse på några thruxton´s så får vi se...:tummenupp
 
Har själv provat en mängd hojar, vill ha en retro-look hoj. Sitter på ett fullblod nu men e mer inne på en smidig rolig landsvägshoj...har skickat intresse på några thruxton´s så får vi se...:tummenupp

Lycka till
 
Har själv provat en mängd hojar, vill ha en retro-look hoj. Sitter på ett fullblod nu men e mer inne på en smidig rolig landsvägshoj...har skickat intresse på några thruxton´s så får vi se...:tummenupp

Jag har precis bytt från en GSX 1400 till en Thruxton.
Bortser man från att man inte kan köra om på samma sätt och inte ligga och bränna i 180 på motorvägen så är jag väldigt nöjd med mitt byte.

En lättkörd och framför allt sjuuuuukt snygg hoj är det man får för pengarna.
 
Vilken packlösning rekommenderas mest nu då? Förra året körde jag med ryggsäck både vättern och Gotland vilket tar på krafterna, finns bra lösningar att ha bakpå hojen?
 
Vilken packlösning rekommenderas mest nu då? Förra året körde jag med ryggsäck både vättern och Gotland vilket tar på krafterna, finns bra lösningar att ha bakpå hojen?

Jag förespråkar fortfarande Biltemas packnät för några hundralappar. Med det kan du spänna fast valfri väska mkt smidigt bakpå sadeln. Kombineras gärna med biltemas packrulle. Ska man ha väldigt mycket grejer med sig är nog packrullen bättre i kombination med ett par spännband...
 
Jag förespråkar fortfarande Biltemas packnät för några hundralappar. Med det kan du spänna fast valfri väska mkt smidigt bakpå sadeln. Kombineras gärna med biltemas packrulle. Ska man ha väldigt mycket grejer med sig är nog packrullen bättre i kombination med ett par spännband...

Just det! Hade helt glömt nätet. Skall inhandlas i veckan :D
 
Har själv provat en mängd hojar, vill ha en retro-look hoj. Sitter på ett fullblod nu men e mer inne på en smidig rolig landsvägshoj...har skickat intresse på några thruxton´s så får vi se...:tummenupp

det finns en riktigt fin ;-) på Triumph Länna, den har lite prutmån också enligt välunderrättad källa (mig själv :-) )
 
Ändrade planer, åker på semester 8/7 och kan alltså inte guida Thruxton gänget till Mariestad. Tråkigt men det blir förhoppningsvis mer Thruxton turer:tummenupp Ha en härlig tur och kör försiktigt:D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top