Triumph Thruxton-tråden

He he....! Det var ju faktiskt rätt snyggt måste jag tyvärr erkänna.:tummenupp

Är det original med röda skärmar på din hoj? Det är i a f snyggt. Funderar på att lacka om mina skärmar. Antingen gul originalfärg (om det går att få tag på?) eller svarta.

Yes, helt original! Inga modifieringar alls. Fegt? :-)

Men, ni får gotta er åt en annan Thrux'-bild istället. Ren(?) misshandel av en fin hoj? Nja, det var inte jag som drog omkring i sanden på Jylland. Det var en av reskompisarna som "burnade" i sanden utan att se efter om det var någon bakom hans bakdäck. Blev en hel del att tvätta efter den turen... (klicka på bilden så ser ni hur j-lig hojen såg ut)

Bifogat

• Truxan i sanden.jpg
    Truxan i sanden.jpg
    179.6 KB · Visningar: 172
Last edited:

Men, ni får gotta er åt en annan Thrux'-bild istället. Ren(?) misshandel av en fin hoj? Nja, det var inte jag som drog omkring i sanden på Jylland. Det var en av reskompisarna som "burnade" i sanden utan att se efter om det var någon bakom hans bakdäck. Blev en hel del att tvätta efter den turen... (klicka på bilden så ser ni hur j-lig hojen såg ut)

Å fy fan! Med sådana kompisar behöver man verkligen inga fiender!:)

måste tyvärr banga , har föräldramöte som jag tyvärr inte kan stå utanför!!
j-ars!! :huvet
får bli en annan gång!

OK synd för det ska bli kanonväder i morgon! Tror Triumph i Länna snart har årets sista "utflykt". Jag har inte varit med på någon så jag vet inte hur de brukar vara men tänkte åka på denna om jag har möjlighet. Kommer inte ihåg datumet men det skulle bli en söndag. Jag är med på maillistan så det borde väl komma ngt där snart.

Jesus.. det där ser inte kul ut... Våt sand överallt. Jag som tycker det är jobbigt att tvätta efter att kört några mil motorväg i regn. :jisses

Last edited:
Fom -07 har Thruxtonen skärmar i samma kulör som övrig lack.
Triumph tillhandahåller färgkoden så det är inget problem att skaffa orginalkulör.
Svarta skärmar var det,finns i mängder av olika utföranden här är några.
http://www.classicbike-raisch.de/html/body_parts.html
Eller här, under skärmar
http://www.bonneville.se/
om du hellre vill handla i Sverige.

Är det original med röda skärmar på din hoj? Det är i a f snyggt. Funderar på att lacka om mina skärmar. Antingen gul originalfärg (om det går att få tag på?) eller svarta.

Frihetskänsla

Tänkte bara dela med mig av känslan efter en riktigt skön kväll på hojen: Vi stack söderut, jag och polaren, mot Torö utanför Nynäshamn. Perfekt väder och solen fortfarande uppe. Solbrillorna på fartvind på motorvägen. Vi svängde sedan av på landsvägen mot Torö. Riktigt sköna väg och hojen gick perfekt med ett skönt muller vid gaspådrag genom kurvorna. Kändes nästan som man flög fram. Förbi hästgårdar och lövträdsallér, över bron ut på Torö och ner till hamnen. Vi letade efter "surfstranden" som ska finnas någon stans i närheten. Pratade med en gubbe som förklarade vägen. Svängde in på en grusväg och vips var vi där. Kilometerlång stenig strand mot öppet hav. Solnedgång. Riktigt vacker natur! Efter ett tag var det dags att ta sig hemåt igen. Vi gjorde ett tankstopp Nynäshamn. På vägen hem blev det lite väl kyligt... märks att hösten är här. Fick ta en varm skön dusch när jag kom hem för att få igång kroppen. Känns riktigt bra efter en sådan utflykt och nu vill man verkligen inte att vintern ska komma och förstöra. Ja ja.. snart är det vår igen!

Tänkte bara dela med mig av känslan efter en riktigt skön kväll på hojen: Vi stack söderut, jag och polaren, mot Torö utanför Nynäshamn. Perfekt väder och solen fortfarande uppe. Solbrillorna på fartvind på motorvägen. Vi svängde sedan av på landsvägen mot Torö. Riktigt sköna väg och hojen gick perfekt med ett skönt muller vid gaspådrag genom kurvorna. Kändes nästan som man flög fram. Förbi hästgårdar och lövträdsallér, över bron ut på Torö och ner till hamnen. Vi letade efter "surfstranden" som ska finnas någon stans i närheten. Pratade med en gubbe som förklarade vägen. Svängde in på en grusväg och vips var vi där. Kilometerlång stenig strand mot öppet hav. Solnedgång. Riktigt vacker natur! Efter ett tag var det dags att ta sig hemåt igen. Vi gjorde ett tankstopp Nynäshamn. På vägen hem blev det lite väl kyligt... märks att hösten är här. Fick ta en varm skön dusch när jag kom hem för att få igång kroppen. Känns riktigt bra efter en sådan utflykt och nu vill man verkligen inte att vintern ska komma och förstöra. Ja ja.. snart är det vår igen!

lät ju riktigt nice! mötet vart inställt men hojen står utan batteri nu , ska hämta nytt idag på TRC så hoppas det bara var det som var felet så man kan åka lite i helgen..

:tummenupp
Låter helt underbart!

klar09001.jpg

klar09007.jpg

klar09005.jpg

kört en liten provtur i kväll, imorgon lång provtur till Bankeryd. verktyg, buntband, tejp och reservdelar packade!

kört en liten provtur i kväll, imorgon lång provtur till Bankeryd. verktyg, buntband, tejp och reservdelar packade!

Dra åt skogen! Fan vilken grym hoj du har... din avatar gör den verkligen inte rättvisa! Nu blir man ju lite avundsjuk! Hoppas du får fart på den så den går som den ska.

Dra åt skogen! Fan vilken grym hoj du har... din avatar gör den verkligen inte rättvisa! Nu blir man ju lite avundsjuk! Hoppas du får fart på den så den går som den ska.

då får jag väl ändra den då :)
det ska bli spännande att se hur det går idag, den går som satan, det vet jag
(fast inte så där perfekt) skakar som satan gör den åxå (kommer antagligen sätta tillbaka balansaxlarna i vinter)
så vi får se hur det känns i kroppen när... Om jag kommer fram,.. och hem! :D
kul att du gillar den! nu ska jag äntligen köra hoj, och sen :fyllisar

Snygg hoj, Svin!! Var har du fått tag i oljekylarn mellan ramrören? Har inte sett den modellen tidigare.

Ja, det var en cool sak!!

Lycka till med provturen. Borde finnas en hel del sköna småvägar ute på landet, så att du slipper Rv 40...

Det blir sol i morgon oxå!

Vad sägs om en tur på landet kring Göteborg/västra Västergötland/södra Bohuslän/norra Halland, eller något liknande i morgon?

Någon som är åksugen? Idéer om var/hur/när? Öppen för förslag!

Last edited:
Precis hemkommen från Johans MC där jag kört ett par mil på en Thruxton 07:a.
Jag är klart charmad av hojen, även om jag är van vid sportigare saker.

Habegäret finns, men jag undrar om en sak; kan man göra något hyffsat enkelt för att få lite bättre bett i frambromsen?

Svin, din hoj är fantastiskt snygg :tummenupp

Precis hemkommen från Johans MC där jag kört ett par mil på en Thruxton 07:a.
Jag är klart charmad av hojen, även om jag är van vid sportigare saker.

Habegäret finns, men jag undrar om en sak; kan man göra något hyffsat enkelt för att få lite bättre bett i frambromsen?

Svin, din hoj är fantastiskt snygg :tummenupp

Hyffat enkelt tror jag inte jag har sett något exempel på annat än testa andra belägg och ev. skiva. Annars byte till 6-kolvsok och ev. annan skiva men det blir inte billigt. Själv tycker jag mina bromsar är rätt så bra men har hört flera klaga. Ojämn kvalitet kanske?

Japp den var riktigt schysst, va ju tur att man kollade in här 1:a gången.
Mer brutala hojar åt folket:tummenupp:tummenupp

då får jag väl ändra den då :)
det ska bli spännande att se hur det går idag, den går som satan, det vet jag
(fast inte så där perfekt) skakar som satan gör den åxå (kommer antagligen sätta tillbaka balansaxlarna i vinter)
så vi får se hur det känns i kroppen när... Om jag kommer fram,.. och hem! :D
kul att du gillar den! nu ska jag äntligen köra hoj, och sen :fyllisar

Bara att instämma med alla andra, den är grym! Har du möjligen någon ljudfil? Skulle vara kul att höra den.

Hyffat enkelt tror jag inte jag har sett något exempel på annat än testa andra belägg och ev. skiva. Annars byte till 6-kolvsok och ev. annan skiva men det blir inte billigt. Själv tycker jag mina bromsar är rätt så bra men har hört flera klaga. Ojämn kvalitet kanske?

Kul att höra! Jag har hört flera som klagat på bromsen men jag tycker också att min nyper till riktigt rejält. Det har förvånat mig ända sedan jag köpte hojen att den enkelskivan kan ge så bra broms.

Last edited:
tack så mycket allihop! :) det är alltid roligast att visa hojen för sånna som kan modellen och kan se vad som är gjort. höll mig en bit ifrån hojen på tänsticksträffen för att slippa berätta 100ggr vad det är för en modell, för folk som bara tycker den ser fräck ut.

Snygg hoj, Svin!! Var har du fått tag i oljekylarn mellan ramrören? Har inte sett den modellen tidigare.
http://www.bonnevilleperformance.com/OIL COOLER.htm
fast jag kapade bort fästena till org.kylen för att kunna montera den mellan rören istället för frampå.

Ja, det var en cool sak!!
Lycka till med provturen. Borde finnas en hel del sköna småvägar ute på landet, så att du slipper Rv 40...
Det blir sol i morgon oxå!
Vad sägs om en tur på landet kring Göteborg/västra Västergötland/södra Bohuslän/norra Halland, eller något liknande i morgon?
Någon som är åksugen? Idéer om var/hur/när? Öppen för förslag!
jo det var riktigt kul att få köra hojen ordentligt, vridet är helt underbart!
vibrationerna är lite jobbiga men det var faktiskt inte så farligt som jag hade väntat mig. så länge man inte hänger på styret och har ett lätt grepp så gick det bra. fingrarna somnade på gashanden 2ggr på 35 mil, (eller hur långt vi nu körde) och det har ju hänt även när balansaxlarna satt i.
två saker måste lösas bara det ena är drevningen, men jag har ett 19t och ett 41t på gång om någon vecka.
och sen kladdar det fortfarande en hel del från vevhusventilationsfiltret.
vid första stoppet hade jag olja på h-sida av svingen, stötdämpare, och bakdäcket :va hade med mig en trasa och buntband som fick agera tillfällig bariär för att slippa få mer olja på däcket, funkade.
Får fixa ett uppsamlingskärl eller nått.

hänger gärna med ut och åker nån gång, helst vardagkvällar.

Bara att instämma med alla andra, den är grym! Har du möjligen någon ljudfil? Skulle vara kul att höra den.
ska se om jag kan fixa det i framtiden nångång.

Last edited:
Idag fyllde Thrux'an 1000 mil! Det skulle firas med en söndagstur på krokiga vägar!

Tog mig söderut från Göteborg, "innervägen" innanför Kungsbacka bland gårdar och byar (Lindome-Anneberg-Hjälm-Rossared-Fjärås) och sedan till Horred. Vidare den underbara krokvägen längs Öresjön/Tolken mot Torestorp och Öxabäck. Hem igen via Skene-Fritsla-Seglora-Hyssna (kalassträcka, nästan bara kurvor)-Hällingsjö-Lindome (klassisk hojväg längs sjöarna)-Göteborg.

Massor av kurvor, vacker natur, sjöar, byar, gårdar... 21 mil totalt blev det.

Ett riktig bra 1000-milskalas för hojen! :-)

Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back