Triumph Thruxton-tråden

finns det nån huvudsäkring på Thruxton? efter att startrelät pajat och jag startat med skruvmejsel finns inte tillstymmelse till belysning varken bak, fram eller blinkers.. har kollat alla säkringar i säkringsdosan , men finns det kanske nån hängsäkring eller så nånstans?

finns det nån huvudsäkring på Thruxton? efter att startrelät pajat och jag startat med skruvmejsel finns inte tillstymmelse till belysning varken bak, fram eller blinkers.. har kollat alla säkringar i säkringsdosan , men finns det kanske nån hängsäkring eller så nånstans?

Vet att de flesta Trajorna har en 30amp huvudsäkring däremot så vet jag inte vart den sitter på Thuxton. Men om den vore paj så skulle inte hojen starta heller å inte bara lyset som slutat funka.

Nya blanka 60mm trattar till mina FCR39:or, alu förståss.
P1000302.jpg

Nya blanka 60mm trattar till mina FCR39:or, alu förståss.

ska du köra med trattar i skumfilter?
har funderat på det själv!

ruskigt snygga :tummenupp
egentligen borde man ju köra bara trattar och inga sidokåpor för att det är det är så snyggt!

Last edited:
ska du köra med trattar i skumfilter?
har funderat på det själv!

ruskigt snygga :tummenupp
egentligen borde man ju köra bara trattar och inga sidokåpor för att det är det är så snyggt!

Har tankar åt det hållet, men vet inte riktigt hur man ska få till tätningarna runt allt. Har du nån ide eller kan du peka ut nått på nätet som handlar om detta?
Jag kommer nog att köra enbart med trattar också då och då.

Hittde dom här:http://www.trendab.se/default.aspx
under luftfilter sidan 2 längst ner
verkar vara i rätt storlek men frågan är hur mycket dom stryper?

Last edited:
Hur gör vi? Thruxtontur i Göteborg i kväll? Eller är det för tveksamt väder?

Edit: nu regnar det...

Last edited:
Ska en sväng på teater ikväll, så det blir inget köra innan helgen är jag rädd.

Har tankar åt det hållet, men vet inte riktigt hur man ska få till tätningarna runt allt. Har du nån ide eller kan du peka ut nått på nätet som handlar om detta?
Jag kommer nog att köra enbart med trattar också då och då.

Hittde dom här:http://www.trendab.se/default.aspx
under luftfilter sidan 2 längst ner
verkar vara i rätt storlek men frågan är hur mycket dom stryper?

Hur många sparvar räddar dom från att hamna i dina insugsventiler :D
det är klart att det flödar bättre utan, frågan är om det gör nån större skillnad i effekt, tror nog dina 39or med filter ändå flödar bättre än o-portad topp med org ventiler.

Göteborgarna; vi står beredda på tå spetsarna, och så fort det kommer lite sol springer vi över banan till våra väntande hojar och vrålar iväg!

Göteborgarna; vi står beredda på tå spetsarna, och så fort det kommer lite sol springer vi över banan till våra väntande hojar och vrålar iväg!

Blir det sol på söndag (eller i vart fall inte regn) så åker jag på långtur norröver med Thruxan:

Från Gbg, gamla E6 till Hällevadsholm, vidare "blågröna" vägen förbi Bullaren till riksgränsen i Vassbotten, upp längs Idefjordens vackra östra sida till Fredrikstens fästning i Halden (Norge), därifrån på fina vägar österut till Sverige igen, från Nössemark till Ed (Nössemark-Ed: en riktig go' vägsträcka, 354 kurvor har något sagt, jag har inte räknat dem själv...).

I Ed intas en måltid och sedan bär det hemåt genom Dalsland till gamla Götet. De ni! :-) Har inte kollat distansen men det är säkert bortåt 45-50 mil. En heldag i sadeln. Lär kännas i gashandtaget och i baken framåt kvällen!

Om det inte blir regn, alltså...

Rengöra kedjan

En lite basic fråga, men hur gör man smidigast rent kedjan? Vad använder ni för hjälpmedel?

En lite basic fråga, men hur gör man smidigast rent kedjan? Vad använder ni för hjälpmedel?

Finns flera trådar om detta i teknikforumet. Biltemas lysolja(fotogen) är ett tipps. WD-40 ett annat betydligt dyrare.

spraya eller pensla på, torka bort med trasa och ev blås av med tryckluft.

Blir det sol på söndag (eller i vart fall inte regn) så åker jag på långtur norröver med Thruxan:

Från Gbg, gamla E6 till Hällevadsholm, vidare "blågröna" vägen förbi Bullaren till riksgränsen i Vassbotten, upp längs Idefjordens vackra östra sida till Fredrikstens fästning i Halden (Norge), därifrån på fina vägar österut till Sverige igen, från Nössemark till Ed (Nössemark-Ed: en riktig go' vägsträcka, 354 kurvor har något sagt, jag har inte räknat dem själv...).

I Ed intas en måltid och sedan bär det hemåt genom Dalsland till gamla Götet. De ni! :-) Har inte kollat distansen men det är säkert bortåt 45-50 mil. En heldag i sadeln. Lär kännas i gashandtaget och i baken framåt kvällen!

låter som en grym dagstur! Lite som att den borde startas på det sätt jag sa: med Le Mans start :)
själv vågar jag mig inte ut på så långa turer än, får hålla mig till kortare turer tills allt verkar fungera ok.
Men ev en sådan på sönda kväll eller nån vardag kväll nästa vecka om vädret känns inbjudande.

Finns flera trådar om detta i teknikforumet. Biltemas lysolja(fotogen) är ett tipps. WD-40 ett annat betydligt dyrare.

OK tack. Var lite för lat för att leta förut men nu har jag hittat den info jag behöver.

spraya eller pensla på, torka bort med trasa och ev blås av med tryckluft.

Tack för tipset! Låter enkelt och bra. :tungan

Last edited:

Låter som en otroligt härlig hojtur. Den ska jag själv köra någon gång fast från Uddevalla då. Glöm inte att räkna kurvorna och rapportera och ha en bra tur! :)

jo!
tror vi har stött på varann nån gång tillochmed :)
ska du ut på lång tur i morgon eller?

har förresten fixat ett "garage" här nu med bilder från hojen var orginal tills nu!

jo!
tror vi har stött på varann nån gång tillochmed :)
ska du ut på lång tur i morgon eller?

Ser man på! Liten värld! :-) Jo, jag var hos er i morse och shoppade en ny toppbox till min TMax. TMax:en går som brukshoj i vardagen. Eller går som landsvägshoj när vädret är dåligt och jag inte vill smutsa ner Thruxan. Enklare att tvätta, mycket plastkåpor...

Jo, det blir lång tur i morgon. Avfärd 8.15. Resplan enligt ovan. Lång dag med många 70/90-vägar - med många kurvor!

Hemma igen! 46 Thruxton-mil idag. Gryyymma vägar i Bohuslän/Norge/Dalsland/Västergötland. Hur mycket kurvor som helst...! :-)

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan