Triumph Thruxton-tråden

Jag tror det kan bli riktigt snyggt!

Jag beställde ett sånt MAS kedjeskydd med hål i genom nccr.se för tre veckor sedan. Fortfarande inte fått det. Hoppas det kommer i veckan. Tydligen tillverkas de i stort sett på beställning i Italien. Kompisen beställde ett likadant drivhjulsskydd samtidigt. Tänkte jag skulle montera på båda och se hur det blir. Blir det bra så är det väl läge att beställa ett sånt också. Lägger upp en bild när det är monterat.

Har du fått ditt ännu? Jag beställde nyss så jag undrar lite om hur lång tid det kan ta.

Så, då har jag slipat lite på det kosmetiska på hojen och faktiskt kunna köra en liten sväng, fastän att det bara är att inse att säsongen är på väg mot sitt slut.

Näst på att-göra-listan är att ordna fjädringen. Bakdämparna är riktigt bedrövliga.

2.jpg

Så, då har jag slipat lite på det kosmetiska på hojen och faktiskt kunna köra en liten sväng, fastän att det bara är att inse att säsongen är på väg mot sitt slut.

Näst på att-göra-listan är att ordna fjädringen. Bakdämparna är riktigt bedrövliga.

Snyggt foto på snygg hoj!

Med lite flyt blir det ännu några soliga hösthelger att åka hoj!
Med lite oflyt så.... Nä, jag tänker inte tänka den tanken hela vägen ut! :-)

Har du fått ditt ännu? Jag beställde nyss så jag undrar lite om hur lång tid det kan ta.

Nej tyvärr! Jag ringde Per (igen) på nccr i dag och frågade vad som hade hänt... Tydligen hade Roberto i Italien glömt bort min beställning eftersom han hade fått en ny cnc-maskin som han hade "lekt" med! Men grejerna hade iaf kommit till Sverige nu och han hade skickat dem till mig härom dagen sa han.. fast sen såg han att han hade skickat dem fel! Till någon i södra Sverige som beställt exakt samma grejer... Kan ha varit du! :) Men han skulle iaf faxa till posten och ändra försändelsen (otur för dig!) så den skulle komma rätt så jag borde få den typ måndag hoppas jag! Utan strul så borde det gå på 2 veckor men jag har väntat drygt 6 nu...

Nej tyvärr! Jag ringde Per (igen) på nccr i dag och frågade vad som hade hänt... Tydligen hade Roberto i Italien glömt bort min beställning eftersom han hade fått en ny cnc-maskin som han hade "lekt" med! Men grejerna hade iaf kommit till Sverige nu och han hade skickat dem till mig härom dagen sa han.. fast sen såg han att han hade skickat dem fel! Till någon i södra Sverige som beställt exakt samma grejer... Kan ha varit du! :) Men han skulle iaf faxa till posten och ändra försändelsen (otur för dig!) så den skulle komma rätt så jag borde få den typ måndag hoppas jag! Utan strul så borde det gå på 2 veckor men jag har väntat drygt 6 nu...
Kul, kul! Han ringde mig idag och sa att han skickat dina prylar till mig men sen ändrat så att du kommer att få dem. Jag beställde i tisdags morse. Botade en begynnande depression med att köpa prylar till hojarna för ca 5 k i tisdags morse. Ger iofs upphov till ny depression men liksom whiskey så botar det för stunden. Sen fick jag ett mail redan på onsdag att prylarna anlänt (vilket torde vara omöjligt från Italien) och att han skulle skicka till mig snarast. Nu förstår jag. Din prylar hade kommit, jag hade beställt samma och han blandade ihop. Rätta ska vara rätt så det var tur att han kom på.

Nu några frågor fast det verkar inte vara så hög aktivitet här så det blir kanske inga svar.

Trodde först att jag inte skulle göra så mycket med Thruxton men den är så skön att jag bara vill ha den ännu skönare.

Har någon erfarenhet av Dynojet kitet? Jag har AI removal, kommer att göra något åt luftburken och Triumphs öppnare dämpare. Kommer kitet att tillföra något?

Vill på lite sikt byta förgasare till racingvariant. Det är en helt annan känsla att köra med mekaniska förgasare. Förslag på kit? ( Är sugen på en portning av toppen och eventuellt ett Big-bore kit som inte kräver att man tar bort balansaxeln så småningom .)

Blir även sugen på att ändra bakskärmen. Har sett lite snygga modifieringar av original. Någon som vill sälja en originalstänka?

Fast detta är det snyggaste jag sett. Någon av er som hållit på längre som kan tipsa om vad det är?

Bifogat

• triumph 900 thruxton cafe racer.jpg
    triumph 900 thruxton cafe racer.jpg
    238.5 KB · Visningar: 170
Har någon erfarenhet av Dynojet kitet? Jag har AI removal, kommer att göra något åt luftburken och Triumphs öppnare dämpare. Kommer kitet att tillföra något?
( Är sugen på en portning av toppen och eventuellt ett Big-bore kit som inte kräver att man tar bort balansaxeln så småningom .)

köp inte dynokit till en thruxton! byt huvudmunstycke.
ta inte bort balansaxlarna, det bara skakar!

Jag håller med, lägg hellre pengarna på andra f-gasare och/eller portning.
Ett bättre avgassystem är ett måste om du ska öka flödet.

Kul, kul! Han ringde mig idag och sa att han skickat dina prylar till mig men sen ändrat så att du kommer att få dem. Jag beställde i tisdags morse. Botade en begynnande depression med att köpa prylar till hojarna för ca 5 k i tisdags morse. Ger iofs upphov till ny depression men liksom whiskey så botar det för stunden. Sen fick jag ett mail redan på onsdag att prylarna anlänt (vilket torde vara omöjligt från Italien) och att han skulle skicka till mig snarast. Nu förstår jag. Din prylar hade kommit, jag hade beställt samma och han blandade ihop. Rätta ska vara rätt så det var tur att han kom på.

Så var det ja. Lite tråkigt att man fått vänta så länge på grejerna. Nu är det ju nästan dags att ställa in hojen i garaget för vintervila! Hoppas det går smidigare med din beställning. :)

OK! jag vet att Dynojet kit kan gör underverk på vissa hojar men tydligen inte på Thruxton. Då sparar man den tusingen!

Jag håller med, lägg hellre pengarna på andra f-gasare och/eller portning.
Ett bättre avgassystem är ett måste om du ska öka flödet.

Du menar hela avgaset då, inte bara ljuddämpare?

Så var det ja. Lite tråkigt att man fått vänta så länge på grejerna. Nu är det ju nästan dags att ställa in hojen i garaget för vintervila! Hoppas det går smidigare med din beställning. :)

Vi får väl hoppas att italienaren lekt färdigt men sin CNC-fräs. :)

Last edited:
BNJ, när det gäller bestyckning av org. förgasarna så har thruxton bättre nål än dynojets och sen är det ju typ bara munstycket kvar som man får med satsen.
=dyra munstycken!
tar man bort luftburken eller öppnar den ordentligt invändigt så tror jag inte dom munstyckena är tillräckligt stora heller.

att trimma mera sen, då hade nog jag satsat i första hand på bättre kammar och högre komp. Om man inte byter ventiler i toppen så tycker jag inte heller det är så stor mening med att ge sig på att porta den heller (är ganska bra bearbetad org).
öppen luftburk, ljuddämpare, kammar och komphöjning med bestyckning till det tror jag man skulle komma rätt långt med för förhållandevis lite pengar och arbete.

BNJ, när det gäller bestyckning av org. förgasarna så har thruxton bättre nål än dynojets och sen är det ju typ bara munstycket kvar som man får med satsen.
=dyra munstycken!
tar man bort luftburken eller öppnar den ordentligt invändigt så tror jag inte dom munstyckena är tillräckligt stora heller.

att trimma mera sen, då hade nog jag satsat i första hand på bättre kammar och högre komp. Om man inte byter ventiler i toppen så tycker jag inte heller det är så stor mening med att ge sig på att porta den heller (är ganska bra bearbetad org).
öppen luftburk, ljuddämpare, kammar och komphöjning med bestyckning till det tror jag man skulle komma rätt långt med för förhållandevis lite pengar och arbete.

Det låter som du kan detta och det låter rätt. Tror dessutom att du fattat att jag inte vill ha detta till en värsting. Jag bara gillar Thruxton så in i h-e och vill ha lite mer pulver. Tar dina tips fullt ut!

Det låter som du kan detta och det låter rätt. Tror dessutom att du fattat att jag inte vill ha detta till en värsting. Jag bara gillar Thruxton så in i h-e och vill ha lite mer pulver. Tar dina tips fullt ut!

Ett tips till, ta god tid på dig innan du bestämmer exakt vad du tänker satsa på och kolla med olika personer och olika ställen som säljer delar osv.
Detta är vad Jag tycker, och jag kan inte allt, kolla upp info från flera håll så får du en egen uppfattning om vad som kommer bli rätt väg att gå med din hoj.

Dessutom så fick jag uppfattningen av ett tidigare inlägg att du jobbar på Johans MC. Det är min närmaste Triumph dealer. Ingen på Johans MC har varit taskig eller gjort mig något illa men jag har tappat lite förtroende för firman.

Döm själva.

2008 var jag och en kompis nere o GBG och provkörde T100 och Thruxton. Vi frågade lite hit och dit och en försäljare pratade om hela kåpkitet för motor för ca 3000 kr. När jag sedan ringde och frågade kunde inte någon på reservdelsavdelningen säga om det var ett ett kit eller en enstaka kåpa. Det som fanns på deras hemsida. Nu vet jag!

Sen skulle jag köpa avgaspackningar. Killen ville ha reservdelsnumret. Det kan väl ändå inte vara det vanliga att kunden har numret. Nu blev det tydligt svårt när jag inte hade det men han löste det. Sen frågade han hur många cylindrar en Thuxton har.

Jag är säkert nojig men jag vill att mina reservdelskillar vet lite mer om min hoj än så.

lyckades med konststycket att skriva inlägg från polarens konto :tummenupp
men tog bort det!

hur som helst, lite kort varsel men jag tänkte ut och köra lite helt planlöst ikväll om nån vill hänga på?

Nu är det lite svalt på kvällarna...
Friskar upp med en bild från den varma fina sommaren :-)

Bifogat

• Acke Thrux.jpg
    Acke Thrux.jpg
    86.1 KB · Visningar: 152
Du har rätt. Vi behöver pigga upp oss i höstkylan. Bidrar med en solig bild från årets tur Danmark runt.
Lägg märke till sällskapet. Killen med hojen framför hade våra öl i sina "korvlådor". Jag hade whisky och kedjespray i min väska... Det är skillnad på folk och folk! :-)

Bifogat

• Cool cat bland hermeliner.jpg
    Cool cat bland hermeliner.jpg
    239.6 KB · Visningar: 118
klar09008.jpg

lite kyligt men riktigt fin kväll!
har legat och pressat lite på ganska snabba vägar för att testa min nya vevhusventilation
klar09003-2.jpg

verkar funka hittills!

Fan va roligt det är att ligga pressad mot tanken, högerhanden stumt och bryta över vänster, höger och vråla förbi bilister :D

Din hoj är föör jävla hal :yoparty
Med dina broms och fjädrings komponenter är det bara att ligga på :tummenupp

Svin, hur har du gjort med bromsarna?
Är det CBR600-gafflar? Vad har du för hjul?

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan