Kollade idag och passformen verkar vara ok.
Jag har också skickat efter 2 st R&D flex jet blandskruv för smidigare inställning från
http://hojbutiken.e-butik.se/?artnr=R&D. Dyrt, men jag tror det blir betydligt smidigare. Hittade också UNI-filter hos Lockners Mc. Betydligt billigare än KN och enligt USA-forum lika bra. Hittade också en guide för FCR här:
http://www.factorypro.com/tech/carbkei.html
Hur går din hoj nu, har du fått till inställningarna?
ska hämta den på onsdag förhoppningsvis
(lång historia som inkluderar 7 svåra år, men som nu förhoppningsvis lider mot sin ända)
den är bänkad med 83hk och 100Nm på hjulet men då är det inte gjort mer justeringar med förgasarna
än blandskruvarna. (gick lite fett på topp och för mager på halv gas)
har åxå hittat länken med justerings instruktionerna, den va jäkligt bra!
känns som man har en del att göra innan dom funkar 100%!
mina ska justeras innan jag hämtar den så att hojen iallafall inte går för magert på halv gas
(trots allt är man ju där rätt mycket)
Är dom blandskruvarna gjorda för FCR-förgasare?
om dom passar ska jag defenitivt köpa sånna åxå, jag berättade ju innan vilket helvete jag hade att få den att gå bra på tomgång.
och det gör den föresten fortfarande inte, men jag har än så länge slarv-monterat ihop hela hojen känns det som!
så förgasarna är inte synkade heller!
vill bara hinna köra lite nu innan löven och snö-slasket kommer, sen är det väl dags att riva ner skiten igen och göra allt ordentligt

till exempel ska ant balansaxlarna tillbaka in,
för att få stopp på jordbävningen när man kör!

funderar redan på att byta till större förgasare mikuni 42 eller FCR 41
39mm är teoretiskt för litet för en 1100 efter 7000rpm, och mitt varvstopp är vid 8500. men jag får se hur jag gör,
nu ska jag som sagt förhoppningsvis få köra lite iaf!

om vädret är ok blir det nog tändsticks-träffen i bankeryd nästa helg.