Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Som tur är så är smaken olikaJag kollade på deras hemsida (suckerpunchsallys.com), där finns fler bilder. Visst är den kaxig... men är den snygg?? Hade kunnat vara jäkligt snygg, men har den inte "för mycket av allt"?
På sidan finns tre emblem, siffan 8, flaggemblemet och loggan. Minst ett för mycket. Tanken är lackad både här och där med olika motiv. Rörigt och disharmoniskt. Kutsen har också motivlack, som dock inte lirar stilmässigt med motiven på tanken. Strålkastaren framifrån ser ut som något från slöjden... (jag tänker inte på hantverket, utan på det estetiska).
Totalt: en hel del kul grejor, men sammantaget så blir det stökigare än snyggt. Tycker jag.
Slå nu inte på mig!
Jag kanske inte är som andra? Jag kör ju touring med min Thrux'... *ler insiktsfullt*
StephanD skrev:Som tur är så är smaken olika.
Som tur är så är smaken olika.
Kan hålla med dig att det är kanske lite mycket kludd på den, men det finns mängder med detaljer som jag tycker förlåter, blåset är sanslöst läckert, just lampan gillar jag, tänk dig hojen i svart med samma skapade slitena lack.
OT:
Ang touring så är vi några som ska besöka Slussarna i kväll i Trollhättan, veteranträffsavslutning , så dom som inte har något för sig och tycker avståndet är ok, möt upp och tjöta hoj, börjar vid 18 tiden.
/OT
Hejsan. Jag velar hit och dit i valet av nästa mc. Nu internetkollar jag lite på thruxton.Jag kör med Dunlop RoadSmart 150/70 bak o 110/80 fram och har kört ca 250 mil på dom, mest landsväg men även en bandag och jag påstår att det här däcket är betydligt bättre på alla punkter jämfört med orginal. Livslängd har jag ingen aning om och igentligen struntar jag i det, huvudsaken är att däcket greppar bra och styr dit man vill.
Större dim. går nog inte på org. fälgen.
Tidigare hade jag Pirelli Sport Demon 140/80 bak och 110/80 fram som också kändes bättre än org. men Dunlop är vida överlägset.
Det finns ju andra däck i dim 150 som man kan prova både Pirelli, Michelin och Mezler har. Testa gärna och lämna en rapport här som andra kan ta del av.
Hejsan. Jag velar hit och dit i valet av nästa mc. Nu internetkollar jag lite på thruxton.
Tycker de verka helballa.
Jag har läst här i tråden men vill dubbelkolla det där med däcken.
Jag förstår bara inte vilka däckstorlekar som är gångbara
Om jag har förstått rätt så ska originalstorlekarna vara: Fram=100/90R18. Bak:130/80R17
Har jag fattat rätt?
Men det går alltså, på orginalfälgarna, och utan andra modifieringar eller konstigheter att få på: Fram=110/80R18. Bak=150/70R18.
Och detta breddar utbudet rejält. (heller inget problem med körbarhet eller besiktning?)
Har jag fattat rätt?
I så fall undrar jag vart du har köpt dina dunlop roadsmart i dessa dimensioner?
Jag hittar dem inte någonstans. Jag har kollat däckonline och hojdäck och även dunlops egen hemsida, men ingenstans hittar jag roadsmart i dessa storlekar.
Jag kör nu på roadsmart och tycker de fungerar perfekt. Det skulle vara trevligt om de även fanns till thruxton.
Du har de ju, men jag fattar inte varför jag inte hittar dem
//roke
Om jag har förstått rätt så ska originalstorlekarna vara: Fram=100/90R18. Bak:130/80R17
Har jag fattat rätt?
Men det går alltså, på orginalfälgarna, och utan andra modifieringar eller konstigheter att få på: Fram=110/80R18. Bak=150/70R18.
Herregud.Den har 17'' bak alltså, inte 18''. Du kanske har letat efter fel storlek? Eller så skrev du bara fel i ditt inlägg?
Jag hade inga problem att hitta dimensionerna ovan hos min gummiverkstad (Arnes Gummiverkstad i Borås, lite långt bort från dig...).
Ny bytte jag bara fram, bak har jag mönster kvar för säsongen ut. Jag känner stort förtroende för Roadsmart fram. Då är det värre bak där originaldäcket sitter kvar. Det är duktigt halt i väta tycker jag. Eller så är det jag som inte klarar att gasa lagom i regn?![]()
Jag valde att byta däck/märke när framdäcket var slut efter bara 700 mil! Detta i kombination med att jag upplevde originalet (bak) var väl halt i väta.
Men jag är absolut ingen däckguru, där har Erich nog mer att tillföra, han har testat lite olika däck som du noterat.
PS. Thruxton är en jäkla skön hoj! Köp en!Ds
Kul att höra att orginalstorlekarna är körbara. Fattas bara annat. MC är ju utprovad med dessa däck. ”Körbarheten” på en hoj som är byggd att köras, (för det är väl thruxton?) ska ju egentligen inte behöva ifrågasättas överhuvudtaget om man väljer orginalstorlekarna?Thruxton är helball och du har fattat rätt när det gäller originaldimensionen på däck. När det gäller dina övriga frågor om bredare däck så undrar jag samma sak så jag är glad att du frågade. Fast jag tycker att originaldäcken fungerar över förväntan. De ser lite uråldriga ut men jag har kört jämnt med betydligt vassare hojar med moderna däck på krokiga 70-vägar. Det har inte släppt i kurvorna någon gång.
Herregud.
Här försöker Jag vara noggrann och så skriver jag fel ändå.
Självklart ska det vara 18 fram Och 17 bak.
Ja, jag tror det.Fast det är ju exakt det du skriver:
Om jag har förstått rätt så ska originalstorlekarna vara: Fram=100/90R18. Bak:130/80R17
Har jag fattat rätt?
.......Men det går alltså, på orginalfälgarna, och utan andra modifieringar eller konstigheter att få på: Fram=110/80R18. Bak=150/70R18.
Och detta breddar utbudet rejält. (heller inget problem med körbarhet eller besiktning?)
Har jag fattat rätt?........
....”Körbarheten” på en hoj som är byggd att köras, (för det är väl thruxton?) ska ju egentligen inte behöva ifrågasättas överhuvudtaget om man väljer orginalstorlekarna?
Problemet är bara att det verkar vara svårare att hitta ”sportigare” däck i dessa ”udda storlekar”?
Men det kanske SKA vara smala däck på denna båge? det kanske ser coolt ut att komma brännandes i kurvorna med oldtimerlook på däcken.
Coolare med smala däck än att modda om till bredare sulor på en thruxton?
Du har en poäng där. Såg följande text på bike.se (kika under rubriken Recensioner) och den är rätt så kul:
"Inte världens snabbaste - men väldans charmig. Hojen bör framföras alldeles för fort i uppvikta jeans och skinnpaj samt öppen hjälm. En Thruxton skall inte köras som en Harley. En Thruxton skall köras såsom man nyss snott den."
Ännu mera text
Förmodligen snart inne på en av mina sista hoj veckor för denna sommar och fortfarande ingen thruxton träff i Göteborg??
Johans mc säljer redan årsmodell 2010 med 2 veckors lev tid enl deras hemsida, vad man kan utläsa där så har den samma effekt som tidigare (om det nu stämmer).Förresten var jag hos min T-handlare och han avslöjade att 2010 års thruxton kommer med en del nya motoruppdateringar, högre komp. bl.a. vilket säkert blir några fler pållar. Om 3 veckor blir det offentligt.
Johans mc säljer redan årsmodell 2010 med 2 veckors lev tid enl deras hemsida, vad man kan utläsa där så har den samma effekt som tidigare (om det nu stämmer).
Det som var mest hårresande eller iofs bra för oss som redan har modellen var det nya priset för 201099900:-det är ca 20K upp mot vad jag gav för min -08 i juni 2008, borde ge bra andrahandsvärde på våra hojar.
Någon som vet vad priset var när modellen kom 2004? , vore kul att se vad prishöjningen varit sedan dess.
Så här fina är dom:
![]()
![]() |
MV Agusta inför fem års garanti
MV Agusta tar ett nytt steg... |
![]() |
MV Agusta förlänger garantin till fem år
Italienska motorcykeltillve... |
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |