Triumph Thruxton-tråden.

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RasRas
Du har helt rätt. Dags att ta tag i detta!! Söndag em? Samling kl 14.00? Götaplatsen? (om det inte regnar...)


PS. Med lite tur (tur=sol) så är det många veckor kvar på säsongen. September kan vara fint. Jag åker till Danmark på Truxan 4-6 september. Då får Truxan än en gång visa resten av resesällskapet (GS, V-Strom å såna bekväma grejor :) hur en riktig "caféracer/tourer" rullar och bullrar på krokiga landsvägar! Ds.

Kan vi säga 15 så är jag där så håller vi dialogen öppen här i tråden med väder och om man inte kan
 

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RasRas
vi håller det öppet då,jag hade visst dubbelbokat så om vädret skulle vara bra så ju tidigare det bättre för mig
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Åktur i Gbg kl 14

Hej alla Thrux'are i göteborgstrakten!
Idag rullar vi en tur på ett par timmar, ev något mer för den som vill/kan.

När: start kl 14.00 (sharp)
Start: Ekedalsgatan 11, Majorna, nära Majvallen
Vilka: Montana, TMax500, Klas (en BMW GS-åkare, dvs ingen Thruxton, men Klas är trevlig ändå! ;-), fler som känner sig sugna?

Vi drar 14.00 och åker troligen en sväng inåt landet; Hindås, Härryda, Alingsås eller så. Vi har Ducceklubbens vägkarta med oss, men kör nog "på känn". Det brukar bli bra! :)
 

Svin

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
göteborg
Hoj
-06/07, triumph, thruxton 00RR
hoppas ni får en fin tur, vädret här e ju bra, men härryda, hindås där regnar det förjämnan :)
blir det lyckat kanske det blir nån mer sväng, då kanske man kan följa med, har lite körning att ta igen!
 

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Hej alla Thrux'are i göteborgstrakten!
Idag rullar vi en tur på ett par timmar, ev något mer för den som vill/kan.

När: start kl 14.00 (sharp)
Start: Ekedalsgatan 11, Majorna, nära Majvallen
Vilka: Montana, TMax500, Klas (en BMW GS-åkare, dvs ingen Thruxton, men Klas är trevlig ändå! ;-), fler som känner sig sugna?

Vi drar 14.00 och åker troligen en sväng inåt landet; Hindås, Härryda, Alingsås eller så. Vi har Ducceklubbens vägkarta med oss, men kör nog "på känn". Det brukar bli bra! :)

Kollar på Finnkampen på teve och ser att det regnar lite Gbg. Hoppas ni klarade er eller att ni hade flytvästar på. Låter kul med en Thruxtonträff... Ngn i Sthlm som känner för ngt liknande innan säsongen är slut?
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
hoppas ni får en fin tur, vädret här e ju bra, men härryda, hindås där regnar det förjämnan

Jodå, fast bara pyttelite regn, mest våt vägbana faktiskt. Så hojen blev smutsig ändå.

Är just nu i valet och kvalet. Om jag tvättar hojen nu så kommer det bergis att regna när jag skall åka i Danmark på fredag-söndag. Då blir den skitig igen. Om jag inte tvättar den, så kommer solen att skina på min halvsmutsiga hoj under kommande helg. Allt enligt Murphys's lag...

För övrigt en fin tur på mestadels krokiga vägar, fastän tidvis våt vägbana. Montanas Thrux' bullrade ännu mer än min, och hade ännu mera hjulspinn i vätan... Vi får nog köpa varsitt nytt bakdäck!

BMW GS-Klas fick ligga trea i kolonnen och lyssna på musiken från våra avgaspipor. Gratis underhållning! :)

Det får vi göra om!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jodå, fast bara pyttelite regn, mest våt vägbana faktiskt. Så hojen blev smutsig ändå.

Är just nu i valet och kvalet. Om jag tvättar hojen nu så kommer det bergis att regna när jag skall åka i Danmark på fredag-söndag. Då blir den skitig igen. Om jag inte tvättar den, så kommer solen att skina på min halvsmutsiga hoj under kommande helg. Allt enligt Murphys's lag...

För övrigt en fin tur på mestadels krokiga vägar, fastän tidvis våt vägbana. Montanas Thrux' bullrade ännu mer än min, och hade ännu mera hjulspinn i vätan... Vi får nog köpa varsitt nytt bakdäck!

BMW GS-Klas fick ligga trea i kolonnen och lyssna på musiken från våra avgaspipor. Gratis underhållning! :)

Det får vi göra om!
Det skulle var himla kul att åka med någon gång fast hur kör ni? Vrålfort?
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
stockholmsthruxtonrepa låter ju som en bra idé nu inan säsongen tar slut! Ons 9 sept? samling TRC Länna kl 18?
Deltagare;
1.Zard
2.
3.
4.
5.

Kollar på Finnkampen på teve och ser att det regnar lite Gbg. Hoppas ni klarade er eller att ni hade flytvästar på. Låter kul med en Thruxtonträff... Ngn i Sthlm som känner för ngt liknande innan säsongen är slut?
 
Last edited:

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Är just nu i valet och kvalet. Om jag tvättar hojen nu så kommer det bergis att regna när jag skall åka i Danmark på fredag-söndag. Då blir den skitig igen. Om jag inte tvättar den, så kommer solen att skina på min halvsmutsiga hoj under kommande helg. Allt enligt Murphys's lag...

Tvätta, helt klart! Låt inte vädergudarna vinna slaget! Dessutom är en Thruxton för fin för att vara smutsig! Skit samma om du får tvätta igen när du kommer hem. Se det som terapi. :tungan

stockholmsthruxtonrepa låter ju som en bra idé nu inan säsongen tar slut! Ons 9 sept? samling TRC Länna kl 18?
Deltagare;
1.Zard
2.CharlieC
3.
4.
5.

Låter bra! Vi bestämmer den tiden så ser vi hur många som vill haka på..

Ons 9 sept! samling TRC Länna kl 18!
Deltagare;
1.Zard
2.CharlieC
3.
4.
5.
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Tvätta, helt klart! Låt inte vädergudarna vinna slaget! Dessutom är en Thruxton för fin för att vara smutsig! Skit samma om du får tvätta igen när du kommer hem. Se det som terapi.

Jag har tvättat. Och därmed utmanat vädergudarna, ödet och Murphy. :)

Det skulle var himla kul att åka med någon gång fast hur kör ni? Vrålfort?

Nä, inte så fort. Jag försöker vara försiktig. Vet av erfarenhet att det gör ont att krocka.

Det är ju kul att lägga ned, men det finns ju ibland nå't lurigt bakom vägkröken, en bil som backar ut, grus i svängen, oväntade möten (mötte en glidare idag, som genade över i fel vägbana!).

Har också haft förmånen att åka kollektivt ett par månader efter ett samkväm med trafikpolisen. Lärde mig då att respektera gränsen "30 över", och håller mig hyfsat till det.

Vet inte om Montana tyckte det gick för sakta??
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
J
Nä, inte så fort. Jag försöker vara försiktig. Vet av erfarenhet att det gör ont att krocka.

Det är ju kul att lägga ned, men det finns ju ibland nå't lurigt bakom vägkröken, en bil som backar ut, grus i svängen, oväntade möten (mötte en glidare idag, som genade över i fel vägbana!).

Har också haft förmånen att åka kollektivt ett par månader efter ett samkväm med trafikpolisen. Lärde mig då att respektera gränsen "30 över", och håller mig hyfsat till det.

Låter klart vettigt! Gillar också att köra fort men vill gärna behålla kortet samt visa respekt mot andra trafikanter.
 

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Låter bra! Vi bestämmer den tiden så ser vi hur många som vill haka på..

Ons 9 sept! samling TRC Länna kl 18!
Deltagare;
1.Zard
2.CharlieC
3.
4.
5.

Nej kom på att jag har ett möte på jobbet som lär dra ut på kvällen den dagen! Kan vi köra tisdag 8 sept i stället?
 

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RasRas
Tack för turen,synd med regnet bara!

Vet inte vad man ska säga om farten, efter som orginaldäcken är såpa hala så gick det ju ganska lungt.
Farten är ju inte viktigast bara man får tempo i kurvorna och lite lut =)
 

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
jobbar både mån o tiskväll så isåfall tors 10 sept..

Torsdag funkar för mig. Har en polare som kör Scrambler som antagligen vill hänga med också.

Tors 10 sept! samling TRC Länna kl 18!
Deltagare;
1.Zard
2.CharlieC
3.Frank
4.
5.
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
bra - har skickat ut idén till lite Thruxtonfolk utanför den här tråden oxå , lockat med Caférunda för Thruxtons :) det är väl så det ska vara.. :)
Torsdag funkar för mig. Har en polare som kör Scrambler som antagligen vill hänga med också.

Tors 10 sept! samling TRC Länna kl 18!
Deltagare;
1.Zard
2.CharlieC
3.Frank
4.
5.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ha det kul på er torsdagstur i Sthlm! Det finns fina krokvägar en bit in i Uppland har jag noterat...

Själv rullar jag till Danmark i morgon. Min stackars Thrux' skall än en gång på smaka på packväskor och lågtryck från Nordsjön. SMHI hotar med växlande molnighet, lite regn, lite sol, ja, ni vet hur sommaren har varit i år.

Det blir nog lite över 100 mil på 2,5 dagar (Danmark är inte så stort). Så det är läge att ta med kedjespray.

Skall bli kul att testa körning på sandstrand! Tror dock inte att det är Thrux'ens främsta gren... Ett par av reskompisarna kör sådana där tyska terrängfordon med packväskor i alu, så jag får väl sitta i baren och dricka öl och titta på medan de kör fast sina 250 kg cyklar i sanden! :)

(Ewan & Charlie, gå och göm er, här kommer vi!)
 
Last edited:
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top