Triumph Thruxton-tråden

TMax har fått med det mesta tycker jag, kan väl tillägga att drift-säkerheten är lika god som nån annan hoj, en del har haft problem med en vattenkänslig hoj (jag) och några har haft ekerbrott, annars inga stora grejer. Panzaa tillhör undantagen tror jag med sitt mystiska bakhjul men det är på gång att lösa sig.
Åk till en handlare och provkör!!
 
Bilder med Norman Hyde Footrest och M styre

Nu är allt justerat och fastsatt ordentligt.
Fungerar kanonbra, är riktigt nöjd
 

Bifogat

  • IMG_2027-1.jpg
    IMG_2027-1.jpg
    193.7 KB · Visningar: 95
  • IMG_2029-1.jpg
    IMG_2029-1.jpg
    169.2 KB · Visningar: 102
  • IMG_2033-1.jpg
    IMG_2033-1.jpg
    170.7 KB · Visningar: 98
Hej på er!

Funderar på att byta till en thruxton, hur är dom att köra och äga? att dom är snygga vet jag redan.

Tja, TMax500 och Thruxtoerich har redan sagt det. Jag kan bara fylla i och instämma. Jag äger två hojar, SV1000 och Thruxton 900. SV1000 har ca 50 hk plus samt att jag där har Öhlinare både som bakdämpare och styrdämpare men Thruxton är roligare att köra. SV1000 var innan Thruxton den absolut roligaste hoj jag kört. Särskilt nu sen jag fick på nya Dunlopdäck på Thruxton blev den roligare. Effekten är inte svår att leva med även om man önskar lite mer. Bromsar och fjädring kan jag också leva med men originaldäcken suger verkligen. Men så vinner ju Thruxton alla skönhetstävlingar.

Jag är gärna på. Jag utgår i så fall från Göteborg eller från Strömstad, beroende på om vi är hemma eller på landet. Så samåkning från någon av dessa orter är tänkbar.

En reservation dock, om det regnar hela tiden så blir det kanske inte lika kul. Det är ju Sverige i juli som vi talar om... (Familjen kan också ev kräva vissa insatser. Men skulle tro att den detaljen går att styra... Svårare då med regnet! :-)

// Rain Man

Det ser inte ut som att det blir fler. Jag är på ändå och åker nog svängen ensam om ingen annan kan eller du backar ur. Fast det vore ju mulligt att mullra in i Gränna med en radda Thruxton.

Om du fortfarande är på så kan vi ju stråla samman i Uddevalla om Du kör från Strömstad eller i Skara om Du kör från Göteborg. Finns kanske lämpligare orter att träffas om det blir av?

/Björn
 
Last edited:
Hej på er!

Funderar på att byta till en thruxton, hur är dom att köra och äga? att dom är snygga vet jag redan.

Nu har jag iofs. en Bonneville som jag håller på att fixa till.

Har haft mängder med hojjar genom åren, senast en Z1000-08:a.
Men jag är otroligt nöjd med min Triumph, Hittills enbart 400mil i år, men dem milen har varit otroligt roliga.
Är jätte nöjd och ångrar inte bytet.

Visst kan man önska mer av väghållningen, några hk till hade inte heller varit fel och original däcken är ett skämt, har 2 nya i Garaget som snart skall på.
 
Nu har jag iofs. en Bonneville som jag håller på att fixa till.

Har haft mängder med hojjar genom åren, senast en Z1000-08:a.
Men jag är otroligt nöjd med min Triumph, Hittills enbart 400mil i år, men dem milen har varit otroligt roliga.
Är jätte nöjd och ångrar inte bytet.

Visst kan man önska mer av väghållningen, några hk till hade inte heller varit fel och original däcken är ett skämt, har 2 nya i Garaget som snart skall på.

Fast man kan inte låta bli att älska en Bonneville eller Thruxton när man väl en gång fastnat. Eller hur?

Snygga Norman Hyde-prylar för övrigt. Utan flyscreen blir din snygga hoj ännu snyggare är min åsikt men där är vi lite olika i tycke och smak.
 
Fast man kan inte låta bli att älska en Bonneville eller Thruxton när man väl en gång fastnat. Eller hur?

Snygga Norman Hyde-prylar för övrigt. Utan flyscreen blir din snygga hoj ännu snyggare är min åsikt men där är vi lite olika i tycke och smak.

Är benägen att hålla med dig, men den lilla plastbiten gör nytta, tro det eller ej, använder Bonnie till pendling Borås-Gbg (7,2mil enkel väg) och då är den rätt skön. :tummenupp
 
Är benägen att hålla med dig, men den lilla plastbiten gör nytta, tro det eller ej, använder Bonnie till pendling Borås-Gbg (7,2mil enkel väg) och då är den rätt skön. :tummenupp

Jo, jag vet. Jag körde också med den förra sommaren och jag märker skillnad så visst gör den nytta. Å den är inte ful. Det var inte så jag menade. Jag föll ju för min Thruxton när den satt monterad. Får jag välja så är dock hojen snyggare utan och jag tror vi är överens. :-)

Är väl helt sjuk men vill egentligen sälja min SV 1000. Antingen för att skaffa en Bonneville också eller för att trimma Thruxton. De har träffat rakt i mitt hjärta när de började tillverka Bonneville/Thruxton.
 
Jo, jag vet. Jag körde också med den förra sommaren och jag märker skillnad så visst gör den nytta. Å den är inte ful. Det var inte så jag menade. Jag föll ju för min Thruxton när den satt monterad. Får jag välja så är dock hojen snyggare utan och jag tror vi är överens. :-)

Är väl helt sjuk men vill egentligen sälja min SV 1000. Antingen för att skaffa en Bonneville också eller för att trimma Thruxton. De har träffat rakt i mitt hjärta när de började tillverka Bonneville/Thruxton.

Vackrare utan kåpa håller jag med om.

Har diskuterat 902cc BIG BORE KIT med NH, kan ev. bli ett sådant till vintern (skall till Thai med familjen först), dock krävs lite andra saker också som jag håller på att undersöka.

Thruxton Sadeln hemma, väntar på den nya cutsen i silver inköpt på Ebay, den skall lackas innan montering och den korta skärmen monteras på. :)
 
Nya CBR 600 fälgen har anlänt :)
Av med skämtfälgen och på med riktiga doingar :)
Letar fortfarande efter CBR gaffeln + fälgar, nu blir det åka av!
Sockerconny bakdäcket åker av på söndag till förmån för moderna doningar.
 
Det ser inte ut som att det blir fler. Jag är på ändå och åker nog svängen ensam om ingen annan kan eller du backar ur. Fast det vore ju mulligt att mullra in i Gränna med en radda Thruxton.

Om du fortfarande är på så kan vi ju stråla samman i Uddevalla om Du kör från Strömstad eller i Skara om Du kör från Göteborg. Finns kanske lämpligare orter att träffas om det blir av?

/Björn
Charlie C var väl också på? Och det är ju ett antal dagar till den 10/7, så det finns chans att fler kommer på att de kan/vill hänga på. Så vi behöver inte ge upp försöken att åstadkomma en Thruxton-kolonn i Gränna ännu!

Den som är tveksam pga av avstånd etc kan jag nog övertyga! ;-) Har redan gjort flera etapper i maj/juni på runt 50 mil per dag, och det går prima. Det är ren underhållning med en heldag i sadeln på en Thrux'. Så en 30-40 mil till Vättern är inget att bekymra sig över.

Mina reservationer tidigare var främst vädret - två dagar i regn är inte så kul. Taskigt väggrepp, dålig sikt, kall och vått. Been there, done that. Faktor två, familjedelen, går nog att styra upp. Vi har ju hela juli på oss att umgås... ;-)
 
Last edited:
Charlie C var väl också på? Och det är ju ett antal dagar till den 10/7, så det finns chans att fler kommer på att de kan/vill hänga på. Så vi behöver inte ge upp försöken att åstadkomma en Thruxton-kolonn i Gränna ännu!

Den som är tveksam pga av avstånd etc kan jag nog övertyga! ;-) Har redan gjort flera etapper i maj/juni på runt 50 mil per dag, och det går prima. Det är ren underhållning med en heldag i sadeln på en Thrux'. Så en 30-40 mil till Vättern är inget att bekymra sig över.

Mina reservationer tidigare var främst vädret - två dagar i regn är inte så kul. Taskigt väggrepp, dålig sikt, kall och vått. Been there, done that. Faktor två, familjedelen, går nog att styra upp. Vi har ju hela juli på oss att umgås... ;-)

Jag är på, om min Bonnie är godkänd. (Har onekligen semester den veckan.)
Flyget till den "riktiga" ledigheten går inte förrän den 9/8.
 
Charlie C var väl också på? Och det är ju ett antal dagar till den 10/7, så det finns chans att fler kommer på att de kan/vill hänga på. Så vi behöver inte ge upp försöken att åstadkomma en Thruxton-kolonn i Gränna ännu!

Den som är tveksam pga av avstånd etc kan jag nog övertyga! ;-) Har redan gjort flera etapper i maj/juni på runt 50 mil per dag, och det går prima. Det är ren underhållning med en heldag i sadeln på en Thrux'. Så en 30-40 mil till Vättern är inget att bekymra sig över.

Mina reservationer tidigare var främst vädret - två dagar i regn är inte så kul. Taskigt väggrepp, dålig sikt, kall och vått. Been there, done that. Faktor två, familjedelen, går nog att styra upp. Vi har ju hela juli på oss att umgås... ;-)

oh yes, jag är på! :yoparty Det enda som kan stoppa det är som sagt regn men då får vi skjuta upp det lite bara.. och tce66: självklart är du godkänd med bonneville! :) Panzaa är du på den helgen? Vore kul med ngn mer stockholmare så man slipper nöta själv ner till Askersund!
 
Jag är på, om min Bonnie är godkänd.
Klart du skall hänga på, din hoj ligger ju nästan så nära man kan komma.

Blir svårare att dra gränsen om någon "kåp-HD", Goldwing eller endurosnubbe hör av sig och vill åka med oss på en Thruxtontur... ;-)

Vore kul med ngn mer stockholmare så man slipper nöta själv ner till Askersund!
Jo, det kan ju vara halvkul att ligga mil efter mil i 110 och bara vänta på att komma fram. Men man kan slippa att "nöta". Har du någon bra mc-karta? T ex Ducce-klubbens?

Jag kikade just lite snabbt och enligt den kartan så finns det gott om bra mc-vägar från 08-land till Vättern, så att man slipper ligga och "nöta" i vinddraget.

Leta upp Perra72 här på SH. Han säljer Ducceklubbens karta över kul mc-vägar. Den är bra, väl värd sina 100 kr.
 
Last edited:
Jag kan kanske ansluta i Gränna eller Jönköping om allt stämmer här hemma och vädergudarna är med oss. Gränna är egentligen inget bra ställe att träffas eftersom byn är fullproppad med turister och nära nog oframkomlig under semestertiden men ändå sevärd. Vi som bor i "närheten" undviker besök i semestertider.
 
Den nya skärmen monterad

Tycker det blev mycket bättre.
Bara sadel och cutz kvar.
 

Bifogat

  • IMG_2034-1.jpg
    IMG_2034-1.jpg
    179.7 KB · Visningar: 83
Det ser inte ut som att det blir fler. Jag är på ändå och åker nog svängen ensam om ingen annan kan eller du backar ur. Fast det vore ju mulligt att mullra in i Gränna med en radda Thruxton.

Om du fortfarande är på så kan vi ju stråla samman i Uddevalla om Du kör från Strömstad eller i Skara om Du kör från Göteborg. Finns kanske lämpligare orter att träffas om det blir av?

/Björn

Jag kan också tänka mig att haka på med min T100 :gnissla
 
Jag kan också tänka mig att haka på med min T100 :gnissla
Ja, Bonneville och Thruxton räknar jag här som en familj fast det kanske är som Thruxtonerich säger en dåligt vald helg mitt i högsäsong. Jag har varit i Gränna många gånger under högsäsong och det är rätt packat. Fast får jag bara ett enkelrum på vandrarhemmet så klarar jag mig. Lite kul är det ju om många ser våra hojar. Fast det kanske är smartare att försöka boka en annan helg lite längre fram? När är högsäsongen slut?
 
Last edited:
Ja, Bonneville och Thruxton räknar jag här som en familj fast det kanske är som Thruxtonerich säger en dåligt vald helg mitt i högsäsong. Jag har varit i Gränna många gånger under högsäsong och det är rätt packat. Fast får jag bara ett enkelrum på vandrarhemmet så klarar jag mig. Lite kul är det ju om många ser våra hojar. Fast det kanske är smartare att försöka boka en annan helg lite längre fram? När är högsäsongen slut?

Min tanke var inte att vara negativ och avråda den föreslagna helgen, bara informera om vilka omständigheter som oftast råder i Gränna under semestern. Är man bara förberedd går det bra ändå, och som du säger är det kul om många ser hojarna. Husrum lär det nog finnas i periferin.
 
Nya fälgen monterad :)
Vobblet är helt borta!

Riktigt riktigt skönt att bli av med skiten.
Har även svetsat på lambdamuttern på avknaset så nu är det snart dags för loggning.
Håll tummarna för att det lirar!

Postar bilder emörra.
 
Nya fälgen monterad :)
Vobblet är helt borta!

Riktigt riktigt skönt att bli av med skiten.
Har även svetsat på lambdamuttern på avknaset så nu är det snart dags för loggning.
Håll tummarna för att det lirar!

Postar bilder emörra.

Roligt att det löste sig för dig!!! Men vad var felet?? Fälgen, däcket, navet eller något annat???
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top