Triumph Thruxton-tråden

Ser fram emot en utförlig reseberättelse!! Pyreneerna låter väldigt intressant. Särskilt med en Thrux' (kungen bland cafétourers :-) på svängiga bergsvägar. Borde vara en klockren hoj där, dvs om baken/benen väl överlevt resan dit! :-)

Ja, 2007 körde jag ner till Rimini och Misanos MotoGP och förra året ner till Hvar i Kroatien på min Speed Triple. Thruxtonens clip-ons blir en ny utmaning. :)

Hoppas bara den här resan slutar bättre en den förra som slutade på akuten i en by i norra Tjeckien och hojen på skroten :näsblod
 
Hej alla, vad tror ni om det här då:

Jag tycker att det låter som en utmärkt plan, Lagom lång resa som inte kräver för mycket packning också. Vilka mer än jag åker från stockholmstrakten?

A6 Vandrarhemmet vid rocksjön kanske är ett alternativ?

Boende i enkelrum 325 kr
Boende i dubbelrum 215 kr
Boende i flerbäddsrum 175 kr
Linne och handduk 50 kr
Frukostbuffé Barn 30 kr
Frukostbuffé Vuxen 55 kr
Avresestädning 60 kr

"Linne får du vid incheck och du bäddar själv din säng. Mot ett tillägg på 50 kronor gör vi färdigt rummet åt dig, tills du kommer."

http://www.rocksjon.se/vandrarhem/
 
Wideband Commandern monterad på trajjan nu.
Det konstiga är dock att A/F värdet ligger på exakt 13 när hojjen börjar gå skitkass på cirkus 1/5 dels gas, dvs. inom lågfart/nålområdet. Motorn börjar bluddra och tappar kraft.

När jag ökar gasen droppar A/F värdet ned till 11/12 dvs på tok för fett, men här går hojen bra. Fullgas ligger den på 13,5-14,5 dvs ngt för tunnt. Tips på vad det kan var för något?
 
Wideband Commandern monterad på trajjan nu.
Det konstiga är dock att A/F värdet ligger på exakt 13 när hojjen börjar gå skitkass på cirkus 1/5 dels gas, dvs. inom lågfart/nålområdet. Motorn börjar bluddra och tappar kraft.

När jag ökar gasen droppar A/F värdet ned till 11/12 dvs på tok för fett, men här går hojen bra. Fullgas ligger den på 13,5-14,5 dvs ngt för tunnt. Tips på vad det kan var för något?

AF-värdena varierar ganska kraftigt vid acc eller deacc och du får aldrig en rak kurva! Prova på en plan sträcka med olika gaspådrag ex. 1/8, 1/4 gas osv. Börja med h-munstycket/ fullgas och arbeta neråt. Kolla blandningsskruvarna, ska vara ca 2,5 - 3 varv ut. Kolla lågfarten, original skall vara 40, kan ökas till 42 eller 45. Byt h-munstycket till ett nr större så hamnar du nog rätt på fullgas. Om du har individuella filter på org.gasarna kan det bli lite knepigt.
 
Panzaa, Jag såg din knarr på IronHorse igår :)
Bakhjulet såg ju hel bra ut. Blir det framhjul också?
 
Tack för tipsen!

Vet att det inte går att få en helt rak kurva när man kör med fuggar :)
Problemet är som sagt att jag har "perfekt" A/F värde när hojjen går som en kratta dvs. 13. Vid mer gas går den fett, men hackar inte alls. Jag kom dock på att jag har missat att synka förgasarna. Min gamla hemmagjorda flaskvariant har jag dock råkat tappa bort.

Har feltema klockor eller liknande?

Ang munstyckena så sitter det:

Lågfart: 40
Högfart: 130 i vit plast?!

Skulle behöva gå upp i storlek på högfarten och ned ngt på lågfart, problemet är ju som sagt att få tag i munstycken. Nu får jag inte igen förgasarna igen, eftersom membranet svällt igen.. Får vänta ett par dagar igen.
 
Vättern Runt 10-11/7 - prel. deltagarlista

Hej alla,
Jag kikade bakåt i tråden och försökte finna vilka som sagt att ville hänga med på lördag/söndag.

Från väster:
TMax500 - Göteborg
BJN - Uddevalla
tce66 - "Västra Götaland"
(dvs ev. samåkning kan ske från Trollhättan/Vänersborgstrakten)

Från öster:
CharlieC - Stockholm
XTrem - Nyköping
hs01jowe - Uppsala
(dvs ev. samåkning kan ske från någonstans sydväst om Mälaren?)

Från "mitten":
thruxtonerich - Vaggeryd (ansluter ev. i Jönköping)

- Stämmer det att ovanstående hänger på? Om vädret inte blir helt kass, alltså. Svara gärna här i tråden och komplettera med ett PM med mailadress och mobilnummer.

- Har jag missat någon? (sökte lite snabbt, kan ha bommat någon)
 
Panzaa, Jag såg din knarr på IronHorse igår :)
Bakhjulet såg ju hel bra ut. Blir det framhjul också?

Tackar!
Det var farsgubben som körde Trajjan igår, jag hade mitt bygge utsällt i custom klassen. Har lite planer inför vintern med bl.a. ny framgaffel, men vi får se vart det lider :)
 
Åh fan!
Vilket nummer hade du? Hur ser den hojen ut?
Röstade på en hoj i customklassen. nr 318 tror jag var "frän" :)
 
Numret kommer jag fasiken inte ihåg.
På denna sidan kan du hitta lite info om bygget :)
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=193906&page=77

En liten uppdatering ang. Trajjan.
Plockade bort shimsen (1 per fugge) som satt vid nålen, bluddret borta!
Däremot så går hojjen något tunnt över hela registret. Mycket märkligt med tanke på att brickan inte kan göra en så enorm skillnad. Ligger på i snitt 14,2 i A/F upp till 15 vilket inte är bra i sig, men jävlar vad kul det vara att köra nu när hojjen går som den skall.
Var ute på min favvoslinga precis och gasade, vilken skillnad det blev med nya bakhjulet! Jag är toknöjd :)

Blir väl till att beställa nya munstycken och fortsätta labba med fuggarna.
Skall kolla med "Bra i gasen" om han har några på lager.
 
Hej alla,
Jag kikade bakåt i tråden och försökte finna vilka som sagt att ville hänga med på lördag/söndag.

Från väster:
TMax500 - Göteborg
BJN - Uddevalla
tce66 - "Västra Götaland"
(dvs ev. samåkning kan ske från Trollhättan/Vänersborgstrakten)

Från öster:
CharlieC - Stockholm
XTrem - Nyköping
hs01jowe - Uppsala
(dvs ev. samåkning kan ske från någonstans sydväst om Mälaren?)

Från "mitten":
thruxtonerich - Vaggeryd (ansluter ev. i Jönköping)

- Stämmer det att ovanstående hänger på? Om vädret inte blir helt kass, alltså. Svara gärna här i tråden och komplettera med ett PM med mailadress och mobilnummer.

- Har jag missat någon? (sökte lite snabbt, kan ha bommat någon)

Det stämmer och jag är på. Skickar PM ! Gärna stråla sammam i t.ex. Trollhättan de som passerar där. Ska vi ta det vandrarhemmet som förelogs. Det låter bra för mig liksom den dagordning som TMax500 skissade.
 
Hej alla,
Jag kikade bakåt i tråden och försökte finna vilka som sagt att ville hänga med på lördag/söndag.

Ja jag är med! PM:ar mina uppgifter. Vandrarhemet och hela upplägget låter bra.. har inga höga krav bara man får vila sin vindpinade kropp några timmar! :)
 
Vi får se hur det blir med träffen för min del i helgen, det är ju Race i Orsa hela helgen tyvärr, har dock inte fixat transport av mina prylar så vi får se..

Här kommer iaf lite bilduppdateringar på hojen.
Nya fälgen
Monterad
Lambdasond
Wideband Commander provisoriskt monterad

Ursäkta de urkassa bilderna, men nya mobilkameran är rena dyngan :rolleyes:
 

Bifogat

  • IMAG0085.jpg
    IMAG0085.jpg
    183.4 KB · Visningar: 85
  • IMAG0086.jpg
    IMAG0086.jpg
    211.9 KB · Visningar: 95
  • IMAG0087.jpg
    IMAG0087.jpg
    185 KB · Visningar: 84
  • IMAG0088.jpg
    IMAG0088.jpg
    166.3 KB · Visningar: 92
  • IMAG0089.jpg
    IMAG0089.jpg
    142.7 KB · Visningar: 83
  • IMAG0109.jpg
    IMAG0109.jpg
    109.1 KB · Visningar: 92
BTW!

Skall till och beställa munstycken, hittade munstycken på Touringbutikens hemsida för 1/3 av priset på braigasen.com
Är det samma som sitter i Thruxtonen?

Någon som har en bild med hur mynstyckena ser ut?
Ett helvete att riva förgasarbryggan för att bara kolla det.

Tack på förhand
 

Bifogat

  • 64-7105.jpg
    64-7105.jpg
    2 KB · Visningar: 277
Ser ut att kunna vara rätt men kan även vara till Mikuni. Svårt att se på en bild. Hittade en sida på franska med bilder:
http://klassicgarage.free.fr/prepacarbu.html
Har lite svårt att förstå att det är så svårt att få tag i munstycken till CV:n som är så vanlig. H-munstycket i CV:n är samma som på FCR main air, fast med mindre hål förstås.
Plastmunstycken har jag aldrig sett, undrar om det är Dynojet-kit på den?
I så fall är inte nålen heller original och efter vad jag hört om D. skulle jag byta ut det och skaffa original nål som har bättre livslängd.
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top