Triumph Thruxton-tråden

Lambdasond

Monterade provisoriskt idag men har inte kunnat köra o testa, är satans kallt med lite regn o snöbyar!!!
008-1.jpg

004-4.jpg
 
Snidigt!

Btw, använde du en svetsmutter i RF och tiggade sedan fast den?
Försökte mata in RF tråd i min mig igår, men stötte på patrull och fick göra omtag med vanlig tråd till mitt andra bygge.
 
Ja, jag tigade rostfri mutter. Har ju förmånen att ha en kompis med fullständig plåtverkstad inkl. bläster, pulverlack, mm. Jobben gör jag själv förståss. Är ju "gammal plåtis", numera nästan pensionär.
Monterade av allt igen för jag ska besiktiga hojen på måndag. Håll tummarna för mig!!!
 
Last edited:
Ja, jag tigade rostfri mutter. Har ju förmånen att ha en kompis med fullständig plåtverkstad inkl. bläster, pulverlack, mm. Jobben gör jag själv förståss. Är ju "gammal plåtis", numera nästan pensionär.
Monterade av allt igen för jag ska besiktiga hojen på måndag. Håll tummarna för mig!!!

Inga problem! Besiktningsfolket kommer att älska din hoj! Å så kör du därifrån med blankt papper.:)
 
Johans MC- MCweb.se

Jag tycker att det har blivit ett kanonställe att handla från.

- Sajten fungerar bra och webshopen tillhör de bättre.

- De har utökat sortimentet med originaldelar. Jag har skrivit till dem och önskat detta men det har väl fler gjort eftersom det nu finns mer. Jag önskar ännu mer men...

- Man kan plussa på en order med t.ex. originaldelar som inte finns på webben. Då måste man handla mot faktura och skriva som meddelande vad man vill ha. De ändrar, skickar faktura och hela ordern. Funkade perfekt och man slipper dubbel frakt.

- Annars är ju fraktfritt mot kortbetalning vid order över 600 kr tilltalande tycker jag.

Många skriver ju och klagar när de är missnöjda så jag tänkte att nu efter tre lika lyckade ordrar så kan jag ju tala om att jag är nöjd.
 
Har du gjort en insats till ljuddämparen så att den går att besiktiga med det systemet?

Jag har original db-killern som jag sätter i, och som jag hoppas räcker till.
Är inte så högt ljud med den, så jag chansar annars får jag byta till originalsystemet. Inte lika roligt förståss.
 
Ja, jag tigade rostfri mutter. Har ju förmånen att ha en kompis med fullständig plåtverkstad inkl. bläster, pulverlack, mm. Jobben gör jag själv förståss. Är ju "gammal plåtis", numera nästan pensionär.
Monterade av allt igen för jag ska besiktiga hojen på måndag. Håll tummarna för mig!!!

Fingers crossed :)

Ett tips för alla trajja intresserade är marknaden i Stallarholmen emörra.
Själv är jag på jakt efter en alu-tank alá manx, så håll tummarna för mig!
 
Gött nu är hojen hemma! nytt däck var inte så dumt att åka på, men jäv... vad kallt det var köra nu på kvällen. bara 4° men det var åtminstonde torra vägar. Och imon blir det åka av.
 
Jag har original db-killern som jag sätter i, och som jag hoppas räcker till.
Är inte så högt ljud med den, så jag chansar annars får jag byta till originalsystemet. Inte lika roligt förståss.

Jag fick ett tips att linda stålull runt den lilla insatsen och naja fast. Det blev faktiskt en betydande skilnad. Vanlig ljuddämpar ull tror jag smattrar sönder när den ligger så öppen?
Varför jag skulle åka tyst behöver vi inte gå in på nu... ;-)

Lycka till Erich!
 
Idag blev en dag i arbetskamratens garage i Jonsered.
Fick installerat mina Intiminators från Ricor Shocks i gafflarna och samtidigt bytt gaffelolja till fräsch Motul Factory Line blandat för att passa insatserna.

Allt gick väl. Gummibussningarna som sitter på ovansidan av röret med lykthållaren var drog dock på sig en och annan svordom. Fick lossa övre styrkronan för att ge utrymme att pilla på plats.. :rolleyes:

Måste säga att hojen känns oerhört stabil nu tillsammans med YSS-dämparna. Hål och ojämnheter i vägen sväljs upp betydligt bättre, det mesta av nigningen vid inbromsning är borta och bakdämparna tog bort svajet i snabbare kurvor samt genomslagen. :tummenupp

Hipstamaticbild:

bild.jpg
 
Vliken god dag! I dag blev det 27mil. en liten tur över Götlaborg ovidare mot Gråbo och en bit till innan det var dax att vända hem. Förbi Lerum gamla vägen över Jonsered bort emot landveter, Sätila,Fjärås och sen hem till Frillesås. Fiii fan vad gött det var!
Och mitt styr vobbel var nu borta med ett nytt bak däck... Jag blev lite förvånad att det kunde göra så mycket på vägegenskaperna.:va Men det e klat det gamla var aldeles platt.

Och nu blev det grill kväll hos kompisen, kan det bli bättre än så.:banana
 
Last edited:
Idag blev en dag i arbetskamratens garage i Jonsered.
Fick installerat mina Intiminators från Ricor Shocks i gafflarna och samtidigt bytt gaffelolja till fräsch Motul Factory Line blandat för att passa insatserna.

Allt gick väl. Gummibussningarna som sitter på ovansidan av röret med lykthållaren var drog dock på sig en och annan svordom. Fick lossa övre styrkronan för att ge utrymme att pilla på plats.. :rolleyes:

Måste säga att hojen känns oerhört stabil nu tillsammans med YSS-dämparna. Hål och ojämnheter i vägen sväljs upp betydligt bättre, det mesta av nigningen vid inbromsning är borta och bakdämparna tog bort svajet i snabbare kurvor samt genomslagen. :tummenupp

Hipstamaticbild:

bild.jpg

Fränt!

Vad fick du ge för kalaset?
Dvs insatserna etc?
 
Fränt!

Vad fick du ge för kalaset?
Dvs insatserna etc?

Insatserna gick på 1500:-. Inte jättebilligt, men men.
(Om nån ska beställa, skriv in "TRIUMPH" som kod så får ni 30% rabatt på http://store.ricorshocks.com/ ).
Amsoil gaffeloljan som de rekommenderar går inte att få tag på här, jag kom fram till att den 70/30 blandning av Motul Factory Line Very Light och Light gav rätt identisk viskositet.

YSS-dämparna gick loss på 3700:- från Holland.
 
inkl. frakt och tull?

leveranstid?

Slapp undan tull. Frakten ligger på ca $25 USD, fraktkalkylatorn i deras webshop är kaputt. Ger bara ett hutlöst pris med UPS, mailar man dem får man normalt pris för frakt med USPS.
 
problem

Har ett knepigt elproblem på min Thruxton som nån kanske kan ha nån ledtråd till lösning på;
Startknappen fungerar inte , tutan fungerar inte, ljus fungerar inte varken bak eller fram eller blinkers fram eller bak , den är helt död elmässigt bortsett från att kontrolllamporna på vid instrumenten fungerar. Att starta går utmärkt genom att kortsluta solenoiden med skruvmejsel , har nu efter Triumphs inrådan bytt både batteri och solenoid utan att det blev bättre . vete fan vad det kan vara.. nån som har någon clue??
 
Det klassiska jordningsfelet?
Har du undersökt varenda kabel/koppling?

Kika även på själva reglagen. På min Yamma hade ena reglagen falierat totalt invändigt.
Hade samma typ av problem. Annars kika igenom lampor etc. efter kortis.

Insatserna gick på 1500:-. Inte jättebilligt, men men.
(Om nån ska beställa, skriv in "TRIUMPH" som kod så får ni 30% rabatt på http://store.ricorshocks.com/ ).
Amsoil gaffeloljan som de rekommenderar går inte att få tag på här, jag kom fram till att den 70/30 blandning av Motul Factory Line Very Light och Light gav rätt identisk viskositet.

YSS-dämparna gick loss på 3700:- från Holland.

Uppgraderade du samtidigt till progressiva fjädrar?
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top