Triumph Street Triple-tråden

Planen var att jag skulle klara lappen nu i höst och sedan köpa en Street Triple för att fira. Så blev det inte, så jag köpte en för att trösta mig med istället. Jag har i alla fall hunnit ut och övningskört med den en gång, det är helt klart lite skillnad mot min gamla Suzuki Bandit 600!

Planen för vintern är att montera Triumph original kraschpuckar och motorskydd samt tankgrepp. Framdäcket är original från -17 så det ska bytas.

En stor service ska den också få, så nu till min undran: Vilken motorolja och bromsvätska kör ni med?
View attachment 477744

Finns det nått annat märke än motul?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Nya Street triple 2023 lanseras ikväll 18:00!

De nya 2023-orna är riktigt fina (speciellt moto2) men jag känner att min 22-a får duga ett tag.
Gillar ju min blanka Carbon Black som är lite mer diskret än de nya färgerna vilket passar en kuf som mig ;)

Någon som har ett Arrow slipon till 17-19 och vill sälja? US eller EU spec spelar ingen roll.

Tjena,
Snabb fråga:
Shift assist på Street triple R 2022, är det bara quickshift upp eller både upp och ner?
Är det samma typ av shift assist på RS 2022?

Jag svarar på min egen fråga: ja det ska vara shift assist upp och ner, vilket är en annan typ av teknologi än quikshift. (Shift assist: Stryper bränsletillförseln vs bryter tändningen på quickshift, eller hur var det?)

Någon som har en 765 R/RS som vill sälja den?

Den får gärna vara ful och repig, så länge priset är bra :)

Jag svarar på min egen fråga: ja det ska vara shift assist upp och ner, vilket är en annan typ av teknologi än quikshift. (Shift assist: Stryper bränsletillförseln vs bryter tändningen på quickshift, eller hur var det?)
Olika namn för samma sak. Vid nedväxling stryps inte bränsletillförseln, då skulle det inte funka att matcha varvtalet till den nya växeln.

Någon som sitter på ett schysst slipon som de vill sälja? Ska passa Street triple RS 2020

Datorn i min cykel stallade helt idag. Ingenting fungerade och jag kunde inte ens stänga av den. Jag tog ur nyckeln och skärmen var fortfarande på. Som tur var var motorn avstängd när det hände. Jag fick koppla ur batteriet för att den skulle starta igen.
är det någon som rockat ut för samma?
IMG_8418.jpeg

SC Project Conic, två första besiktningar klarade sig utan konsitgheter, men den tredje besiktningen, nu, så fick jag en amärkning på buller. Hela 110 dB ?
Har de ändrad kravet för buller de senaste två åren? Eller är det normal "slitage" på slip-on eller dB-killer att det blir mer buller med tiden? Fattar inte hur det funkar....

Hur som helst, någon som sitter på en Arrow slip-on och vill byta mot min SC Project Conic? De verkara vara lite tystare, men ändå har en "grunt" i sig. Sitter på en STR R'15

SC Project Conic, två första besiktningar klarade sig utan konsitgheter, men den tredje besiktningen, nu, så fick jag en amärkning på buller. Hela 110 dB ?
Har de ändrad kravet för buller de senaste två åren? Eller är det normal "slitage" på slip-on eller dB-killer att det blir mer buller med tiden? Fattar inte hur det funkar....

Hur som helst, någon som sitter på en Arrow slip-on och vill byta mot min SC Project Conic? De verkara vara lite tystare, men ändå har en "grunt" i sig. Sitter på en STR R'15
Packa om med ny ull , 110db är mycket ?fick ett vance o Hines uppmätt till nåt sånt på en gixxer på stenåldern och det är högt

Då har man gått från Daytona 675 till en Street Triple 765 Moto2.
Ska bli intressant att se om man kommer sakna kåpan.
Men hittils efter 6 dagar med hojen så är det kärlek.
Tips på skylthållare.
Tänkte plocka bort passagerarfotpinnarna och sätta blockers vid fästena från Evotech.
Installerat connectivity modulen, lite röda detaljer vid bakaxeln, bobbiner, röd växelförare på väg.
Vad mer är ett måste?
Fly screen? Tycker den är så ful! Kan möjligen tänka mig en sådan om den finns i kolfiber. Men ej hittat den i kolfiber.

Letar efter transparenta tank grips. Var pip hittar man det? Vill inte ha Stomp Grips!
MicrosoftTeams-image (16).jpgMicrosoftTeams-image (13).jpgMicrosoftTeams-image (14).jpgMicrosoftTeams-image (15).jpg

Last edited:
Datorn i min cykel stallade helt idag. Ingenting fungerade och jag kunde inte ens stänga av den. Jag tog ur nyckeln och skärmen var fortfarande på. Som tur var var motorn avstängd när det hände. Jag fick koppla ur batteriet för att den skulle starta igen.
är det någon som rockat ut för samma?
View attachment 484046
På felmeddelandet ser det ut som du har någon data på hojen som är korrupt.
Frågan om du inte ska be verkstad uppdatera din mjukvara.
Kanske ge dem bilden så de kan skicka info till Triumph. Står ju funktion som kraschade.

De två första besiktningsgubbarna har nog inte brytt sig, eller tyckte det lät vackert.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!