Triumph Street Triple-tråden

Gällande storleksdiskussionen så har jag ibland förmånen att parkera bredvid en äldre Street Triple (gissar på ca 10 år gammal) och fascineras varje gång över hur liten den faktiskt är i verkligheten. Den är verkligen minimal, även inom segmentet street-hojar.

Detta säger naturligtvis ingenting om hur den faktiskt är att köra. Har kört 765 RS själv (underbar hoj) och jag är något över medellängd. Det gick jättebra på alla sätt och vis.
 
Tjena! Nybliven ägare till en Street triple R 2012?
Var får jag tag på orginaltillbehör som styrändsspeglar, tailtidy och hugger eller har ni andra tips angående dessa prylar mottages även det tacksamt!
Fan vilken rolig hoj det är?
Grattis! Johans mc har en webbshop, dom skickar snabbt. Annars finns ju worldoftriumph.
 
Vill få tag på svarta tank grips eller tank pad eller vad det nu heter som sitter på sidan av tanken till en 2012. Tips mottages ??
 
Tjena! Nybliven ägare till en Street triple R 2012?
Var får jag tag på orginaltillbehör som styrändsspeglar, tailtidy och hugger eller har ni andra tips angående dessa prylar mottages även det tacksamt!
Fan vilken rolig hoj det är?
Om det inte redan sitter på kan jag varmt rekommendera Triumph original motorskyddskåpor och kraschpuckar. Samt r&g puckar på axlarna.

Mysklotat och godkänt av undertecknad. ?

Det krävs inte mycket för att klota så att hojen blir stående på verkstad resten av säsongen utan skydden.
 
Om det inte redan sitter på kan jag varmt rekommendera Triumph original motorskyddskåpor och kraschpuckar. Samt r&g puckar på axlarna.

Mysklotat och godkänt av undertecknad. ?

Det krävs inte mycket för att klota så att hojen blir stående på verkstad resten av säsongen utan skydden.
Var får jag tag på detta? ?
 
Jag körde en kompis Street triple R 2010 i går (har även haft en vanlig 2010 (Ej R)). Var lite kul att jämföra med min nuvarande Trident 660. Hojarna är ju väldigt lika, och det mest slående är skillnaden i körställning (Trident mer upprätt och med lägre fotpinnar). Motormässigt kändes de mer lika än man kan tro. Barnsliga som vi var så drog vi lite parallella accerlationer från 0-200. Trident var lite snabbare från start, men lagom när 4an skulle i så seglade Streeten om. Låg väl 30-40m efter när jag nådde 200 (Nästan maxfart). Provade även roll-on på 6an från 50 och var väldigt jämt uppåt 150-160 då streeten gled ifrån.
Fjädringen var ju märkbart bättre på Streeten, men bromsarna kändes faktiskt likvärdiga.
Spontana intrycket var att en äldre street triple fortfarande är en mycket fin hoj. Men även att man inte saknar något speciellt på Tridenten. Fjädring och bromsar på Trident upplevde jag vara klart bättre än den gamla standardmodellen.
Vet inte om jag törs provköra en 765 för då finns det väl risk att jag vill ha en :)
 
@IQ

Prova för guds skull inte en 765rs! Gör det absolut inte på bana där du kan sträcka ut och låta quickshiften komma till sin rätt. ?
 
@IQ

Prova för guds skull inte en 765rs! Gör det absolut inte på bana där du kan sträcka ut och låta quickshiften komma till sin rätt. ?
Misstänker det och ska faktiskt köra Gotland ring i aug med Tridenten. Men om jag byter lutar det mer åt MT-09 eller 890. Inte för att det är bättre utan för att jag sitter bättre på de (185cm lång). Men blir nog att prova 765an när jag servar hojen om någon vecka.
 
Misstänker det och ska faktiskt köra Gotland ring i aug med Tridenten. Men om jag byter lutar det mer åt MT-09 eller 890. Inte för att det är bättre utan för att jag sitter bättre på de (185cm lång). Men blir nog att prova 765an när jag servar hojen om någon vecka.
Ful är den också, luktar illa och tråkig som en revisor på föreningsstämma! ?
 
  • Haha
Reaktioner: IQ
Även om jag själv inte är intresserad så skadar det nog inte med bilder och pris om du vill ha chans på lite mer respons. Alternativt länka till annons.
Hej,

Absolut, det var en trevare bara tidigt på säsongen. Nu är det dock lite mer aktuellt och här kommer också lite mer information och bilder.

Hojen är alltså en 2015 års 675R med nu drygt 2000 mil på mätaren. 2000 milaservicen är precis gjord. Jag har haft den i knappt 5 år och 1700 mil. De stora servicarna (1000 och 2000) gjorda hos auktoriserad verkstad, olja och filter däremellan har jag gjort själv.

Framdäcket går ett bakdäck till, bakdäcket går uppskattningsvis 100-150 mil till.

Utrustning (originaldelar finns kvar):

Evotech tail tidy
Quick shifter
Handtagsvärme
Arrow slipon
Triumph hög komfortsadel
SW Motech bar risers, 20 mm
Bobiner

Pris: 64 000.675_4 - Copy.jpg
 
Hemskt vad dött det var här då! Hänger alla på FB enbart nuförtiden? Jag som älskar ett gammalt hederligt forum med ordentlig sökfunktion!

Ovan hoj nu såld och en RS inköpt. Den behöver kompletteras med en flyscreen för utseendet skull primärt, tar den lite vind också så fine. Funderar på vilken man ska ta, finns tydligen två olika, en coated för omkring 1100 och en ej coated för ca 600 - båda verkar ha en toning. Vad har ni som monterat en valt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Hemskt vad dött det var här då! Hänger alla på FB enbart nuförtiden? Jag som älskar ett gammalt hederligt forum med ordentlig sökfunktion!

Ovan hoj nu såld och en RS inköpt. Den behöver kompletteras med en flyscreen för utseendet skull primärt, tar den lite vind också så fine. Funderar på vilken man ska ta, finns tydligen två olika, en coated för omkring 1100 och en ej coated för ca 600 - båda verkar ha en toning. Vad har ni som monterat en valt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tänkte sälja min RX till våren. 120 mil kvar till 2000 mil-servicen så jag tänkte få den gjord i vinter. Vad fick du betala för den?
 
Planen var att jag skulle klara lappen nu i höst och sedan köpa en Street Triple för att fira. Så blev det inte, så jag köpte en för att trösta mig med istället. Jag har i alla fall hunnit ut och övningskört med den en gång, det är helt klart lite skillnad mot min gamla Suzuki Bandit 600!

Planen för vintern är att montera Triumph original kraschpuckar och motorskydd samt tankgrepp. Framdäcket är original från -17 så det ska bytas.

En stor service ska den också få, så nu till min undran: Vilken motorolja och bromsvätska kör ni med?
IMG_20221009_133143_1~2.jpg
 
Planen var att jag skulle klara lappen nu i höst och sedan köpa en Street Triple för att fira. Så blev det inte, så jag köpte en för att trösta mig med istället. Jag har i alla fall hunnit ut och övningskört med den en gång, det är helt klart lite skillnad mot min gamla Suzuki Bandit 600!

Planen för vintern är att montera Triumph original kraschpuckar och motorskydd samt tankgrepp. Framdäcket är original från -17 så det ska bytas.

En stor service ska den också få, så nu till min undran: Vilken motorolja och bromsvätska kör ni med?
View attachment 477744
Boka kurs på Gelleråsen till våren. Triple trivs där. ?
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top