Triumph Street Triple-tråden

Felix83

Biker n00b
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 1999 Varadero
Planen var att jag skulle klara lappen nu i höst och sedan köpa en Street Triple för att fira. Så blev det inte, så jag köpte en för att trösta mig med istället. Jag har i alla fall hunnit ut och övningskört med den en gång, det är helt klart lite skillnad mot min gamla Suzuki Bandit 600!

Planen för vintern är att montera Triumph original kraschpuckar och motorskydd samt tankgrepp. Framdäcket är original från -17 så det ska bytas.

En stor service ska den också få, så nu till min undran: Vilken motorolja och bromsvätska kör ni med?
IMG_20221009_133143_1~2.jpg
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Planen var att jag skulle klara lappen nu i höst och sedan köpa en Street Triple för att fira. Så blev det inte, så jag köpte en för att trösta mig med istället. Jag har i alla fall hunnit ut och övningskört med den en gång, det är helt klart lite skillnad mot min gamla Suzuki Bandit 600!

Planen för vintern är att montera Triumph original kraschpuckar och motorskydd samt tankgrepp. Framdäcket är original från -17 så det ska bytas.

En stor service ska den också få, så nu till min undran: Vilken motorolja och bromsvätska kör ni med?
View attachment 477744
Boka kurs på Gelleråsen till våren. Triple trivs där. ?
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Planen var att jag skulle klara lappen nu i höst och sedan köpa en Street Triple för att fira. Så blev det inte, så jag köpte en för att trösta mig med istället. Jag har i alla fall hunnit ut och övningskört med den en gång, det är helt klart lite skillnad mot min gamla Suzuki Bandit 600!

Planen för vintern är att montera Triumph original kraschpuckar och motorskydd samt tankgrepp. Framdäcket är original från -17 så det ska bytas.

En stor service ska den också få, så nu till min undran: Vilken motorolja och bromsvätska kör ni med?
View attachment 477744

Finns det nått annat märke än motul?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

PiwieE

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2022
Hoj
Honda CB650R, 2019
Nya Street triple 2023 lanseras ikväll 18:00!
 

TomBee

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2020
Ort
Nyköping
Hoj
2022 Triumph Street Triple RS - 2010 Kawasaki ER-6N
De nya 2023-orna är riktigt fina (speciellt moto2) men jag känner att min 22-a får duga ett tag.
Gillar ju min blanka Carbon Black som är lite mer diskret än de nya färgerna vilket passar en kuf som mig ;)
 

Fragels

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2022
Hoj
Street Triple 765 RS
Någon som har ett Arrow slipon till 17-19 och vill sälja? US eller EU spec spelar ingen roll.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Tjena,
Snabb fråga:
Shift assist på Street triple R 2022, är det bara quickshift upp eller både upp och ner?
Är det samma typ av shift assist på RS 2022?
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Jag svarar på min egen fråga: ja det ska vara shift assist upp och ner, vilket är en annan typ av teknologi än quikshift. (Shift assist: Stryper bränsletillförseln vs bryter tändningen på quickshift, eller hur var det?)
 

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Någon som har en 765 R/RS som vill sälja den?

Den får gärna vara ful och repig, så länge priset är bra :)
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Jag svarar på min egen fråga: ja det ska vara shift assist upp och ner, vilket är en annan typ av teknologi än quikshift. (Shift assist: Stryper bränsletillförseln vs bryter tändningen på quickshift, eller hur var det?)
Olika namn för samma sak. Vid nedväxling stryps inte bränsletillförseln, då skulle det inte funka att matcha varvtalet till den nya växeln.
 

erikfahlen

Ny medlem
Gick med
1 May 2023
Hoj
2020, Triumph Street Triple RS
Någon som sitter på ett schysst slipon som de vill sälja? Ska passa Street triple RS 2020
 

Gauffin

Ny medlem
Gick med
12 May 2023
Hoj
Triumph Street triple
Datorn i min cykel stallade helt idag. Ingenting fungerade och jag kunde inte ens stänga av den. Jag tog ur nyckeln och skärmen var fortfarande på. Som tur var var motorn avstängd när det hände. Jag fick koppla ur batteriet för att den skulle starta igen.
är det någon som rockat ut för samma?
IMG_8418.jpeg
 

shwalanlaka

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
Street Triple R -15
SC Project Conic, två första besiktningar klarade sig utan konsitgheter, men den tredje besiktningen, nu, så fick jag en amärkning på buller. Hela 110 dB ?
Har de ändrad kravet för buller de senaste två åren? Eller är det normal "slitage" på slip-on eller dB-killer att det blir mer buller med tiden? Fattar inte hur det funkar....

Hur som helst, någon som sitter på en Arrow slip-on och vill byta mot min SC Project Conic? De verkara vara lite tystare, men ändå har en "grunt" i sig. Sitter på en STR R'15
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
SC Project Conic, två första besiktningar klarade sig utan konsitgheter, men den tredje besiktningen, nu, så fick jag en amärkning på buller. Hela 110 dB ?
Har de ändrad kravet för buller de senaste två åren? Eller är det normal "slitage" på slip-on eller dB-killer att det blir mer buller med tiden? Fattar inte hur det funkar....

Hur som helst, någon som sitter på en Arrow slip-on och vill byta mot min SC Project Conic? De verkara vara lite tystare, men ändå har en "grunt" i sig. Sitter på en STR R'15
Packa om med ny ull , 110db är mycket ?fick ett vance o Hines uppmätt till nåt sånt på en gixxer på stenåldern och det är högt
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Då har man gått från Daytona 675 till en Street Triple 765 Moto2.
Ska bli intressant att se om man kommer sakna kåpan.
Men hittils efter 6 dagar med hojen så är det kärlek.
Tips på skylthållare.
Tänkte plocka bort passagerarfotpinnarna och sätta blockers vid fästena från Evotech.
Installerat connectivity modulen, lite röda detaljer vid bakaxeln, bobbiner, röd växelförare på väg.
Vad mer är ett måste?
Fly screen? Tycker den är så ful! Kan möjligen tänka mig en sådan om den finns i kolfiber. Men ej hittat den i kolfiber.

Letar efter transparenta tank grips. Var pip hittar man det? Vill inte ha Stomp Grips!
MicrosoftTeams-image (16).jpgMicrosoftTeams-image (13).jpgMicrosoftTeams-image (14).jpgMicrosoftTeams-image (15).jpg
 
Last edited:
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top