Triumph Street Triple-tråden

Har inte ägnat så mycket funderingar kring däcktryck, kört mest M7RR och följt boken, aldrig upplevt några problem på gata.

På bana har jag kört med SMC, mest steg 4 snabb grupp men även några raceträningar (steg 6).
Kört både enligt boken och med 2.3 både fram o bak.
Kör inte på gränsen så körmässigt har det funkat oavsett däckstryck, men slitaget har varit bättre med 2.3
 
Tack för svar. Ja jag kommer inte att ligga på 2,8-tryck på bana, men alltid intressant att med tips för en bra start för en hoj man inte kört så mycket innan. :tummenupp
 
Jag har ett par saker som jag skänker bort till er i tråden:

  • Givi tankväskhållare - jag har själv fått det mot fraktkostnad här i forumet, så nu skickar jag vidare det. Ge mig en 30-lapp så lägger jag det på lådan med vanliga frimärken.
  • Speedo Angels skärmskydd - jag köpte fyra när jag beställde, men kvaliteten var så bra så jag behövde aldrig byta det jag monterade. Jag beställde två blanka och två matta/anti-glare och använde bara ett blankt. Två matta och ett blankt finns till skänks alltså.
Först till kvarn...
 
Last edited:
Jag har ett par saker som jag skänker bort till er i tråden:

  • Givi tankväskhållare - jag har själv fått det mot fraktkostnad här i forumet, så nu skickar jag vidare det. Ge mig en 30-lapp så lägger jag det på lådan med vanliga frimärken.
  • Speedo Angels skärmskydd - jag köpte fyra när jag beställde, men kvaliteten var så bra så jag behövde aldrig byta det jag monterade. Jag beställde två blanka och två matta/anti-glare och använde bara ett blankt. Två matta och ett blankt finns till skänks alltså.
Först till kvarn...
Tar gärna ett skydd, valfri glans. Du har min adress. ?
 
Nu har jag ju bra med friskvård i garaget på luncherna. Stompgrips, en hepco becker-platta för sannolik tur till norra Sverige och skärmskydd.

Kanske inte allt tar jättelång tid men jag kan ju bara jobba i 45 minuters intervaller och då ska jag hinna få fram hojen ur förråd och in igen så några luncher tar det nog.

Kanske kör litet också. Man kan komma upp i nästan 150 innan man måste bromsa hårt för att inte sitta som en våt fläck i en betongvägg.

edit: Nu några dagar senare sitter stomps på och plattan är provmonterad. Det här blir ju kalas. :) Jävlar i helvete vilken skillnad det var på RG friktionsdekaler jämfört med stomp, till stomps fördel. Skärmskydd sparas till en annan lunch.
 
Last edited:
Hej på er alla, nyreggad medlem som dock läst trådar här i många år utan att bli medlem. Har fått för mig att jag ska köpa mig en street rs som komplement till min gamla droska, verkar som att de flesta är nöjda och hyllar den. Frågan är vad man ska betala? Och är det någon som helst skillnad mellan årsmodellerna förutom grafiken? Tycker en helt ny blir lite för dyrt, så får bli en begagnad. Tips och prisindikationer mottages ödmjukast.
 
Hej på er alla, nyreggad medlem som dock läst trådar här i många år utan att bli medlem. Har fått för mig att jag ska köpa mig en street rs som komplement till min gamla droska, verkar som att de flesta är nöjda och hyllar den. Frågan är vad man ska betala? Och är det någon som helst skillnad mellan årsmodellerna förutom grafiken? Tycker en helt ny blir lite för dyrt, så får bli en begagnad. Tips och prisindikationer mottages ödmjukast.
Mellan 17 och 19 är det samma maskin så vitt jag vet. Prismässigt verkar de ligga på 80-90.

Kolla upp att bromsbelägg fram är bytta. Det var en återkallelse på original som kunde haverera. Slå in VIN på https://www.triumphmotorcycles.se/owners/recalls

Jag vet en som är till salu. Skicka PM för kontaktuppgifter. Han kanske inte hunnit skriva på inbyte hos handlaren än.

Annars står doolars gamla RS hos en handlare. Han köpte en BMW istället.
 
Hej, ja jag har sett att je68 har den stående, glömde dock i min iver att skriva att jag vill ha en vit. Men då har jag fattat rätt att 765 är tekniskt oförändrad sen den kom. Säsongen är ju inte riktigt igång än, så antar att fler hojar kommer dyka upp närmare våren, så kommer fortsätta hålla utkik. Missade en 2019 i höstas för 85k om jag inte minns fel, känns ju som att det var ett högst rimligt pris då!
 
Men då har jag fattat rätt att 765 är tekniskt oförändrad sen den kom.
Nej, det stämmer inte riktigt. Den var oförändrad 17-19 men 2020 kom den i "ny" variant. Andra framlampor och lite annat smått och gott, men framför allt omarbetad mappning/avgas/motor med bättre mellanregister som följd. Och Euro5-godkänd (skälet till förändringen misstänker jag). Jag har inte kört "gamla 765 rs" mot nya 765 rs back to back eller ens samma säsong, så jag kan inte uttala mig om hur skillnaderna upplevs, men det förbättrade mellanregistret sägs göra hojen ännu trevligare än den tidigare var. Kolla youtube, finns många filmer som beskriver vad som är nytt med nya ST3 RS.
 
Hej, ja jag har sett att je68 har den stående, glömde dock i min iver att skriva att jag vill ha en vit. Men då har jag fattat rätt att 765 är tekniskt oförändrad sen den kom. Säsongen är ju inte riktigt igång än, så antar att fler hojar kommer dyka upp närmare våren, så kommer fortsätta hålla utkik. Missade en 2019 i höstas för 85k om jag inte minns fel, känns ju som att det var ett högst rimligt pris då!
Min gamla - pedantskött och jag har ägt den sen ny. Aldrig lagd, alla recalls gjorda. All service hos JE68, plus att jag gjort extra oljebyte mellan service-tillfällena, så oljebytt var 500:ade mil, givetvis original-filter och högkvalitetsolja. Köper någon här den så har jag ett Excel-ark med det jag gjort utöver serviceboken.

Enda nackdelen den hojen har är att det är dags för stora 2000-mila servicen om 700 mil. Kör du bara 250 mil om året som genomsnittspiloterna brukar göra så är det ju tre år bort, men kör du mycket så kommer den ganska snabbt efter inköp och det kan ju kännas surt.

Men vit, det är den ju inte. :)
 
Haha jag tror alldeles säkert att den är i gott skick, och har kikat på de färger som finns och funderat lite fram och tillbaka, men det får bli en vit, tycker den är absolut snyggast. Finns inga vita till salu här nere, så jag håller ögonen öppna, om inget annat tänker jag att det dyker upp framåt våren.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top