Triumph Street Triple-tråden

Funderar på att köpa en Street triple. Har hittat två alternativ som verkar bra. Triumph STREET TRIPLE RX 675 uttagen i februari i år som gått 118 mil för 84500kr på Autolane eller en ny Street triple S 765 för 94000kr hos Johans MC. Den nya ska ju in på 100 mils service relativt omgående och det kostar en del också. Vilken skulle ni välja?
Om man räknar vad en service skulle kosta på RX 675 för 84500 kr så är det inga 9500 kr i alla fall.
Köper du den sprillans nya för 94000 kr så är ju den 9500 kr dyrare, och hundra mil går fort så du står ju ändå där och ska serva den sen. Jag hade köpt den billigare och servat den om jag är snål.
 
Tjenare! Jag har en street triple 2012 som de sitter ett Sc slipon på, ska lämna hojen till johans mc på torsdag för att få "Arrow mappen" då den baktänder och har sig. men jag undrar om det räcker med bara Arrow mappen om man senare vill sätta på ett k&n luftfilter också? Db killers sitter i då den blev alldeles för brötig utan dom.
 
Funderar på att köpa en Street triple. Har hittat två alternativ som verkar bra. Triumph STREET TRIPLE RX 675 uttagen i februari i år som gått 118 mil för 84500kr på Autolane eller en ny Street triple S 765 för 94000kr hos Johans MC. Den nya ska ju in på 100 mils service relativt omgående och det kostar en del också. Vilken skulle ni välja?

Om du vet att du kommer köra lite tuffare är det bättre att låta bli 765 S.

Street Triple Rx 675 eller en Street Triple 765 R. Det är inte jättestor skillnad från 675 till 765 S, och bromsar & fjädring är bättre på 675 R/Rx än på 765 S.

Dessutom har (väl?) Rx snabb uppåtväxlare?
 
Håller med - RX675 är både billigare och på vissa punkter bättre än S 765. Det blir nog den.
 
y4mTQe0GgQFivti5IcVXM9h3LXYx1VLDx5NzgzgqNqQnPWo65lk4OgeRRGAUqQWFg5UMQf42QLxPjqpYonIOwx-vpmpkkv9i4CTmbvjpph7azFRexi9K7Yj-FcREG7AUE8bsITwV9nhGWve3_v1okb18ucHS4Ik0_CGVYhoaaVaApxajCPaafzcUAJqIhQlUvIX3wf99hyNKYN5ywZbYkgg_Q


y4mojFbvJCwBXsAERAG-6ErTYFBLWY6VvNQHyCHjcmcid2NHY0x8KrPHv_OkZobaA674GDr8iwui8Bvsuj-JEDQ99wsciTN5wHauitbMvglykIZhLWbRzL1IcOG4yW6Bqwhd43j-rpqHFM0hnuadkArs2lJf2qnyjEdKkn42R3JRizn6LG4kxOwuzj6rq7xBt0KwJ8WOuloOQwx4A_2Dwd5EA


Jahapp.. Impulsköpte en Street Triple RS 2017 ~600mil för 3 veckor sedan..
Underbar hoj! Aldrig ens funderat på den modellen innan.

Satte snabbt på Triumpgs "egna"(givi-made) tankväska, blev jättebra.
Nu söker jag ett slip-on.
Några tips?
Tittat på Yoshimura men verkar låta lite väl mycket?
Behöver man mapa om man byter? De flesta ändrörstillverkare skriver att man ej behöver..

tacksam för tips/hjälp
 
y4mTQe0GgQFivti5IcVXM9h3LXYx1VLDx5NzgzgqNqQnPWo65lk4OgeRRGAUqQWFg5UMQf42QLxPjqpYonIOwx-vpmpkkv9i4CTmbvjpph7azFRexi9K7Yj-FcREG7AUE8bsITwV9nhGWve3_v1okb18ucHS4Ik0_CGVYhoaaVaApxajCPaafzcUAJqIhQlUvIX3wf99hyNKYN5ywZbYkgg_Q


y4mojFbvJCwBXsAERAG-6ErTYFBLWY6VvNQHyCHjcmcid2NHY0x8KrPHv_OkZobaA674GDr8iwui8Bvsuj-JEDQ99wsciTN5wHauitbMvglykIZhLWbRzL1IcOG4yW6Bqwhd43j-rpqHFM0hnuadkArs2lJf2qnyjEdKkn42R3JRizn6LG4kxOwuzj6rq7xBt0KwJ8WOuloOQwx4A_2Dwd5EA


Jahapp.. Impulsköpte en Street Triple RS 2017 ~600mil för 3 veckor sedan..
Underbar hoj! Aldrig ens funderat på den modellen innan.

Satte snabbt på Triumpgs "egna"(givi-made) tankväska, blev jättebra.
Nu söker jag ett slip-on.
Några tips?
Tittat på Yoshimura men verkar låta lite väl mycket?
Behöver man mapa om man byter? De flesta ändrörstillverkare skriver att man ej behöver..

tacksam för tips/hjälp
Om de flesta tillverkare påstår att du inte behöver mappa om, varför ställer du ens frågan? För att de som gjort grejerna kanske inte vet vad de pratar om, eller nåt?

Grattis till hojen! Yoshi på trepipen låter skönt, men kanske lite mycket utan db-killer.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Om de flesta tillverkare påstår att du inte behöver mappa om, varför ställer du ens frågan? För att de som gjort grejerna kanske inte vet vad de pratar om, eller nåt?

Grattis till hojen! Yoshi på trepipen låter skönt, men kanske lite mycket utan db-killer.

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Jag frågar PGA trådar som:
http://www.triumphrat.net/archive/index.php/t-829305.html

Där flera nämner att 765an EJ uppförde sig korrekt med Yoshi på, även om Yoshimura säger att det ej behöver mapas

Hade hoppats på att få feedback från någon 765-ägare som har bytt till något annat rör som kan bekräfta(inte bara yoshi).
 
y4mTQe0GgQFivti5IcVXM9h3LXYx1VLDx5NzgzgqNqQnPWo65lk4OgeRRGAUqQWFg5UMQf42QLxPjqpYonIOwx-vpmpkkv9i4CTmbvjpph7azFRexi9K7Yj-FcREG7AUE8bsITwV9nhGWve3_v1okb18ucHS4Ik0_CGVYhoaaVaApxajCPaafzcUAJqIhQlUvIX3wf99hyNKYN5ywZbYkgg_Q


y4mojFbvJCwBXsAERAG-6ErTYFBLWY6VvNQHyCHjcmcid2NHY0x8KrPHv_OkZobaA674GDr8iwui8Bvsuj-JEDQ99wsciTN5wHauitbMvglykIZhLWbRzL1IcOG4yW6Bqwhd43j-rpqHFM0hnuadkArs2lJf2qnyjEdKkn42R3JRizn6LG4kxOwuzj6rq7xBt0KwJ8WOuloOQwx4A_2Dwd5EA


Jahapp.. Impulsköpte en Street Triple RS 2017 ~600mil för 3 veckor sedan..
Underbar hoj! Aldrig ens funderat på den modellen innan.

Satte snabbt på Triumpgs "egna"(givi-made) tankväska, blev jättebra.
Nu söker jag ett slip-on.
Några tips?
Tittat på Yoshimura men verkar låta lite väl mycket?
Behöver man mapa om man byter? De flesta ändrörstillverkare skriver att man ej behöver..

tacksam för tips/hjälp

Annars finns det två versioner av Arrow slip-on, ett för EU & ett för USA. Den amerikanska har urtagbar baffel/db-killer. Den låter rätt gött utan baffel! Jag kör med den & den behöver ingen mappning..
 
Funderar på att köpa en Street triple. Har hittat två alternativ som verkar bra. Triumph STREET TRIPLE RX 675 uttagen i februari i år som gått 118 mil för 84500kr på Autolane eller en ny Street triple S 765 för 94000kr hos Johans MC. Den nya ska ju in på 100 mils service relativt omgående och det kostar en del också. Vilken skulle ni välja?
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Triumph STREET TRIPLE 765R *KANONPRIS* https://www.blocket.se/vi/79674432.htm
 
Tjusigt med fler 765 ägare här. Har en jag med som ska ut på bana i sommar. Hoppas det finns tid för några bandagar iaf.

IMG_0683.JPGIMG_0680.JPGIMG_0678.JPG
 
Tänkte du köra den som renodlad banhoj?

Jag luftade min R i Anderstorp i helgen, blir ett par dagar till på Kinnekulle i sommar! Ser fram emot det.

Nja, inte renodlad kanske. Inväntar att företaget Motodemic släpper ett single headlight conversion kit till 765. Krävs om jag ska slippa hoppa mellan vanligt styre och clipons. Lite bökigt att hålla på med. Har gärna på mina clipons för jämnan.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top